Ce cadouri oferă companiile în pandemie, când majoritatea angajaţilor lucrează de acasă
Munca de acasă şi distanţarea fizică şi socială impusă pentru combaterea pandemiei de COVID-19 redesenează modul în care companiile sărbătoresc Crăciunul anul acesta, cele mai multe îndreptându-se către cadouri atât pentru angajaţi, cât şi parteneri, în condiţiile în care nu pot organiza petreceri de sfârşit de an, team-buildinguri sau alte activităţi de socializare.
Pentru o bună parte dintre angajaţi primirea salariului întreg este cel mai bun cadou, dar sunt şi salariaţi care speră să primească un cadou inedit de la angajator, potrivit unui sondaj realizat de Complice.ro – magazin de cadouri bazate pe experienţe.
„Finalul de an înseamnă pentru companii petreceri de Crăciun, team-buildinguri, cadouri. Sau însemna, pentru că 2020 nu este deloc un an obişnuit. Aproape 40% dintre angajaţi nu au aşteptări de la angajatori în ceea ce priveşte cadoul de Crăciun de anul acesta, sperând să primească salariul întreg, având în vedere contextul pandemic care se schimbă de la o zi la alta. Mai optimişti sunt însă 32% care se află la polul opus şi îşi doresc să primească de la angajator un cadou inedit, care să-i surprindă. Mai mult decât atât, deşi majoritatea îşi doreşte o petrecere de Crăciun cu colegii, cei mai mulţi consideră că ar trebui făcută online”, spune Oana Pascu, fondator Complice.ro, legat de rezultatele sondajului realizat de magazinul online toamna aceasta.
Înainte de declanşarea pandemiei, portofoliul Complice.ro cuprindea peste 150 de experienţe offline, însă acum acesta se apropie de 200 de pachete cadou, în care experienţele online au căpătat o importanţă semnificativă, magazinul fiind nevoit să îşi reorienteze businessul şi mai mult către online anul acesta.
În contextul actual, angajatorii sunt preocupaţi să menţină angajaţii care lucrează remote productivi şi conectaţi, astfel că apelează la cadouri inedite care să ţină cont de noile reguli impuse împotriva răspândirii coronavirusului.
„În această perioadă, de multe ori când au dorit să îşi recompenseze angajaţii şi/sau partenerii, companiile au apelat la cadouri corporate de tip concept, mizând pe abordări creative care să crească engagementul. Aceeaşi tendinţă se observă şi pentru finalul anului, când sunt preferate cadourile concept (individuale sau de tip cadouri în cascadă / seriale) care înlocuiesc astfel întâlnirile clasice de business - de exemplu virtual lunch/dinner, degustări online, cocktail masterclassuri etc.”, a precizat Oana Pascu, adăugând că pentru a marca parteneriatele constante de business au fost alese, de exemplu, cadouri pentru fiecare zi a săptămânii ori survival kituri.
„În general, s-a încercat o abordare creativă pentru a face din finalul de an un moment memorabil într-un context care impune distanţare, după jumătate de an marcat de aceleaşi restricţii.”
Solicitările primite pentru finalul acestui an de Complice.ro de la clienţii corporate se împart pe trei categorii - cadouri corporate de Crăciun pentru angajaţi, clienţi sau parteneri de business, premii de recognition la sfârşit de an sau de trimestru (pentru loialitate, pentru vânzări, pentru anumite proiecte implementate cu succes etc.) şi activităţi de echipă, online, ca alternativă la activităţile clasice de team building sau Xmas Party din anii trecuţi.
„De asemenea, un accent deosebit este pus în această perioadă pe experienţele care vizează starea de bine a angajaţilor, cu sesiuni de coaching individuale sau de echipă, ateliere creative şi de relaxare (inclusiv decoraţiuni de Crăciun pentru perioada următoare), dar şi experienţele orientate către părinţi, cum ar fi workshopuri cu specialişti în parenting”, a subliniat fondatoarea Complice.ro. Anul acesta, petrecerile de final de an au fost înlocuite cu ateliere virtuale de gătit, cocktail party-uri, cine festive remote, concursuri cu tematici muzicale, ateliere de decoraţiuni pentru Crăciun, şi altele, a completat ea. „Feedbackul angajatorilor şi angajaţilor este foarte bun, cu toţii simt nevoia de ceva inedit. Petrecerile de final de an pe segmentul corporate erau petreceri în care căutam tematici aparte, în locaţii inedite, cu experienţe care completau aceste petreceri. Acum însă, dincolo de contextul care nu permite astfel de întâlniri, se simte o diferenţă în abordare, se urmăreşte mai mult decât oricând starea de wellbeing a angajaţilor. Este de menţionat şi faptul că bugetele sunt acordate cu mai multă precauţie şi sunt mai reduse faţă de anii anteriori. Cu siguranţă evoluţia contextului economic din 2020 şi-a pus amprenta destul de vizibil.”
Valoarea medie a comenzilor B2B înregistrate pe Complice.ro în primele nouă luni ale acestui an s-a dublat faţă de perioada similară din 2019, în condiţiile în care angajatorii caută soluţii tot mai creative pentru conectarea echipelor care funcţionează remote şi pentru menţinerea legăturilor cu partenerii de afaceri.
„Vânzările pe acest segment au crescut cu peste 20% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând să reprezinte 65% din vânzările totale faţă de 57% în 2019. Totuşi, este improbabil că trendul se va menţine în ultimul trimestru al anului, având în vedere că finalul de an în 2019 a fost marcat de numeroase evenimente corporate offline. Acestea au fost înlocuite, într-adevăr, cu cele online, însă într-o măsură mult mai mică”, a menţionat Oana Pascu.
La începutul lunii octombrie, Complice.ro a lansat o categorie nouă de produse, sub denumirea Flexibox – pachete cu mai multe variante de experienţe dintre care destinatarul final o poate alege pe cea dorită şi potrivită fie ea online sau offline, cu adrenalină sau cu acţiune, gourmet sau de relaxare etc. Acestea sunt împărţite pe trei zone de preţ, pornind de la 250 de lei.
„Conceptul de experienţe la alegere era implementat deja în oferta Complice.ro pe segmentul corporate, unde s-a pliat foarte bine pe tipicul clienţilor-companii, care nu puteau cunoaşte în detaliu preferinţele fiecărui angajat sau nu aveau date despre cine va câştiga un anumit premiu. Am decis să le introducem în portofoliu ca un produs de sine stătător, tocmai pentru a facilita procesul de achiziţie şi a veni în întâmpinarea companiilor în această perioadă aglomerată”, a spus ea.
Cele trei pachete din categoria Flexibox sunt disponibile şi pentru segmentul B2C unde, la mai puţin de trei luni de la lansare s-a înregistrat o rată de adopţie foarte bună, datorată flexibilităţii şi facilităţii alegerii cadoului. Practic, clientul trebuie să decidă doar bugetul, iar destinatarul va decide singur experienţa care i se potriveşte. Pentru finalul acestui an, fondatoarea Complice.ro estimează că va menţine businessul la o cifră de afaceri de peste 100.000 euro, iar pentru anul viitor se aşteaptă să revină cel puţin la nivelul anului 2019.
„Impactul negativ resimţit în trimestrele II şi III urmează să fie compensat prin creşterea din primul trimestru şi prin creşterea potenţială din sezonul de cadouri (trimestrul IV). În ceea ce priveşte anul 2021 este foarte greu de estimat cum va evolua situaţia medicală, dar şi cea economică şi care va fi atitudinea oamenilor vizavi de anumite activităţi. Desigur că noi sperăm ca totul să se stabilizeze. Credem că majoritatea companiilor vor începe să adopte soluţiile online pentru valoarea pe care o pot aduce, fără a le considera «doar un rău necesar». Ne dorim ca partenerii noştri să îşi poată desfaşura activitatea fără întreruperi şi în condiţii de maximă siguranţă”, a conchis ea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro