Confesiunile angajaţilor unuia dintre cele mai mari lanţuri de magazine din lume. „Să vezi pe cineva plângând la muncă a devenit o normalitate”.

Autor: Andra Stroe Postat la 02 februarie 2018 6050 afişări

Confesiunile angajaţilor unuia dintre cele mai mari lanţuri de magazine din lume. „Să vezi pe cineva plângând la muncă a devenit o normalitate”.

De multe ori, mediile de lucru sunt tensionate, iar angajaţii sunt supuşi la un nivel de stres foarte ridicat. Unii angajatori inventează tot felul de metode prin care încearcă să îşi crească profiturile, fără să ţină cont de efectul pe care acestea le au asupra angajaţilor.

 

Lanţul american de supermarketuri Whole Foods a început să folosească cartonaşe de pedeapsă pentru a se asigura că angajaţii respectă noul sistem de management al inventarului. Angajaţii spun că această metodă le pune moralul la pământ, iar mediul de lucru a devenit foarte tensionat. Nivelul de stres a crescut exponential şi „să vezi pe cineva plângând la muncă a devenit o normalitate”, declară unul dintre angajaţi, potrivit Business Insider.

Noul sistem implementat de retailul american, numit „order-to-shelf”(comandă la raft) sau OTS, are un set strict de proceduri pentru vânzarea, afişarea şi stocarea produselor la raft şi în camerele de depozitare. OTS este menit să crească vânzările, eficienţa angajaţilor, şi să reducă pierderile alimentare.

Peste 25 de angajaţi care au demisionat, unii dintre ei după mai bine de două decenii de lucru în cadrul companiei, au spus că sistemul este absurd şi ineficient, fiind văzut de mulţi ca unul punitiv.

Administratorii magazinelor efectuează aceste teste, denumite în mod intern "plimbări", de două ori pe săptămână, conform documentelor companiei. Angajaţii din birourile regionale ale Whole Foods efectuează de asemenea verificări o dată pe lună, iar în cele din urmă magazinele trebuie să treacă printr-o verificare condusă de directori de la sediul general al companiei Whole Foods din Austin.

Angajaţii sunt de-a dreptul terorizaţi la gândul acestor teste. „Mă trezesc în mijlocul nopţii din coşmaruri despre hărţi şi inventare, temându-mă că atunci când conducerea regională va veni şi va vedea un lucru greşit şi, echipa mea va fi pedepsită ", declară un supraveghetor al unuia dintre supermarketurile Whole Food. Hărţile pe care le menţionează acesta sunt diagramele întocmite de biroul corporativ al companiei Whole Foods, care dictează locul în care trebuie plasate fiecare articol din magazin

Un altul spune că din ce în ce mai mulţi angajaţi demisionează: lideri de echipă, coordonatori executivi şi chiar un preşedinte regional. Sub presiunea stresului, aceştia se tem că vor eşua în completarea punctajelor stabilite la fiecare control. De exemplu, un lider de echipă trebuie să bifeze 108 puncte pe lista de verficiare a OTS.

În loc să se concentreze asupra clienţilor, membrii echipei mele au stat să aranjeze  produsele de îngrijire a feţei, astfel încât totul să arate perfect şi neatins în orice moment", declară un alt supraveghetor al unui magazine din Boston.

Jim Holbrook, CEO al firmei Daymon Worldwide, care a început recent să lucreze cu Whole Foods, speră însă că lucrurile se vor îndrepta. Acesta îşi bazează aşteptările pe faptul că Amazon, care a achizitionat Whole Foods anul trecut pentru suma de 13,7 miliarde de dolari, va fi capabil să ajute compania să îmbunătăţească sistemul OTS. "Amazon este foarte bun în gestionarea logisticii din spatele scenei", a spus Holbrook.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.