Generaţia care face lucrurile să se întâmple

Postat la 12 august 2024 94 afişări

Generaţia care face lucrurile să se întâmple

„Dream big, work hard” şi „Make things happen” sunt sloganurile preferate ale generaţiei de tineri manageri de top din ediţia 2024, după cum a reieşit în cadrul galei Rising Stars, în care am sărbătorit succesul lor. Unii dintre ei conduc deja businessuri de miliarde, cu sute de angajaţi, alţii încă încearcă să desluşească lumea fără reguli predefinite a start-up-urilor, dar pe toţi pare să îi unească un echilibru între pragmatism şi visare, între acţiune şi planificare. Pe de o parte, aceştia doresc să fie recunoscuţi pentru capacitatea lor de a realiza lucruri concrete, de a produce rezultate tangibile. Pe de altă parte, sunt inspiraţi de visuri măreţe şi sunt dispuşi să muncească din greu pentru a le atinge. Sunt deopotrivă ambiţioşi, cât şi practici, capabili să îşi seteze obiective înalte şi să lucreze sistematic pentru a le atinge.

Tot în cadrul galei, din sondajul organizat la faţa locului, am aflat că generaţia actuală vede în eşec o oportunitate de a învăţa şi de a se îmbunătăţi. Este un semn de maturitate managerială şi de adaptabilitate, calităţi esenţiale într-un mediu de afaceri în continuă schimbare. Când vine vorba de motivaţie, autonomia în luarea deciziilor şi încrederea acordată sunt factori cruciali pentru motivarea tinerilor manageri - îşi doresc libertatea de a lua decizii şi de a-şi urma propria viziune, fără a fi constrânşi de o supraveghere excesivă. Pentru ei, poate mai mult decât pentru generaţiile anterioare, echilibrul între viaţa profesională şi cea personală este esenţial. Într-o eră în care burnoutul şi stresul legate de muncă sunt din ce în ce mai frecvente, tinerii manageri ai prezentului consideră că menţinerea unui echilibru sănătos între muncă şi viaţa personală este crucială pentru bunăstarea şi performanţa pe termen lung.

Aceşti manageri sunt conştienţi că succesul profesional nu trebuie să vină în detrimentul vieţii personale şi că un echilibru bine gestionat poate duce la o performanţă mai bună şi o satisfacţie mai mare în ambele aspecte ale vieţii. Iar dacă ar trebui să se identifice cu un stil de leadership, acesta ar fi cel transformaţional, în care îşi propun să inspire angajaţii cu viziunea lor şi îi încurajează, oferindu-le resursele necesare pentru a atinge rezultatele dorite. Managerii transformaţionali nu doar conduc, ci inspiră şi motivează, creând o cultură organizaţională pozitivă şi orientată spre performanţă. Colaborarea şi spiritul de echipă sunt valorile pe care tinerii manageri le consideră esenţiale pentru echipele lor. Despre toate aceste veţi putea citi însă în detaliu în paginile acestui anuar, unde veţi regăsi o perspectivă nouă şi dinamică în leadership, caracterizată prin ambiţie, pragmatism şi dorinţa de a învăţa din eşecuri. Pe măsură ce aceşti tineri lideri îşi continuă ascensiunea, avem încredere că cele două sloganuri alese chiar de ei, sinonime cu visele mari şi pragmatismul, vor duce şi economia României mai departe.

Ioana Matei este editor BUSINESS Magazin

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.