Programul Dove „Ai încredere în tine"

Postat la 31 octombrie 2021 104 afişări

Programul Dove „Ai încredere în tine"

Unilever South Central Europe – Brand Dove

Motivaţie: Un studiu realizat de Dove în România la începutul anului arată că 74% dintre fetele care au o încredere în sine scăzută folosesc aplicaţii de editare foto pentru a schimba felul în care arată în poze, iar mai mult de jumătate dintre fete folosesc filtre pentru a le face „să arate mai bine”. Acest fenomen începe încă de la vârsta de 11 ani.

Astfel, ca parte din programul „Ai încredere în tine”, compania a lansat „Povestea nespusă a unui Selfie” – un film manifest într-o campanie de conştientizare a presiunii social media asupra încrederii în sine în rândul adolescentelor. Potrivit reprezentanţilor companiei, fără a conştientiza impactul negativ, tinerii ajung să îşi modifice propria imagine afişată online pentru a se încadra în nişte standarde nerealiste de frumuseţe.

„Faptul că fetele încep de la o vârstă din ce în ce mai mică să îşi modifice imaginile pentru a fi cât mai asemănătoare cu prietenii, celebrităţile sau influencerii cu care se compară trebuie să ne dea de gândit. De aceea, credem că e şi datoria brandurilor să ajute tinerii să fie mai responsabili în mediul online şi să îşi dezvolte încrederea în sine.”

Misiunea programului „Ai încredere în tine” este să genereze schimbări pozitive în aceste direcţii. „Dove are convingerea că frumuseţea este o sursă de încredere, nu de anxietate. Misiunea noastră este de a ne asigura că generaţia următoare creşte bucurându-se de modul în care arată, ajutând tinerii să îşi crească stima de sine şi să îşi atingă potenţialul maxim.”


Descrierea proiectului: Programul a fost lansat în România la începutul anului 2021 printr-un proiect pilot desfăşurat în perioada ianuarie-februarie în şapte şcoli din Bucureşti, Craiova, Sighetu Marmaţiei (Maramureş) şi Răducăneni (Iaşi).

„Ai încredere în tine” urmăreşte trei direcţii. Prima este cea de a pune la dispoziţia cetăţenilor resurse care să îi ajute în discuţiile cu tinerii şi educarea lor în ceea ce priveşte stima de sine. Colaborând cu experţi din domeniul psihologiei, al sănătăţii şi mediei, Programul Dove „Ai încredere în tine” a dezvoltat o gamă de resurse – videoclipuri, activităţi, studii de caz şi consiliere profesională – pentru a ajuta la ghidarea părinţilor şi a adolescenţilor. A fost dezvoltat, de asemenea, şi un set de resurse bazat pe dovezi destinate profesorilor şi şcolilor – „Am încredere în mine”, având drept public ţintă tinerii de 11-14 ani. Instrumentele, care se pot descărca gratuit de pe site-ul www.dove.com/incredere, le permit profesorilor şi şcolilor să organizeze ateliere pe tema încrederii în propriul corp, pentru a explora impactul pe care idealurile de imagine portretizate de mass media îl au asupra stimei de sine a tinerilor.

Compania pune la dispoziţie şi o serie de resurse educaţionale dedicate asociaţiilor de tineret pentru creşterea stimei de sine. „Oferim resurse ce pot fi folosite de orice organizaţie care activează în rândul tinerilor, resurse folosite la nivel internaţional, care au ajutat de-a lungul timpului tinerii să îşi dezvolte încrederea în propriul corp şi stima de sine. Pentru a atinge problemele specifice tinerilor români, cercetăm constant pentru a putea veni cu soluţii relevante şi de real ajutor”, spun reprezentanţii businessului.


Rezultate: Reprezentanţii companiei spun că rezultatele programului pilot au fost peste aşteptări – peste 2.000 de părinţi şi profesori şi peste 1.500 de elevi au participat la sesiunile educaţionale din cadrul programului. Au mers astfel mai departe pentru a extinde programul la nivel naţional, cu scopul de a ajunge la cât mai multe şcoli din România.

Au fost dezvoltate parteneriate cu World Vision Romania şi Wellbeing Institute, cu scopul de a atinge obiectivul de a aduce programul în vieţile a cel puţin 10.000 de tineri anul acesta. Cu ajutorul partenerilor şi al campaniei de comunicare demarate în luna aprilie, de la începutul programului şi până în prezent peste 1.600 de materiale au fost descărcate în România de pe platforma „Ai încredere în tine”, iar programul „a atins deja 12.000 de vieţi”. Programul e susţinut de Ministerul Educaţiei pentru anul şcolar 2021-2022, „iar noi suntem hotărâţi să promovăm şi să creştem stima de sine în rândul cât mai multor tineri”, încheie reprezentanţii Unilever.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.