Raluca Hagiu, COO, Undelucram.ro: „Sunt o adeptă a dezvoltării continue şi cred cu tărie că un lider bun nu încetează niciodată să înveţe şi să se perfecţioneze”

Autor: Ioana Matei Postat la 17 noiembrie 2024 71 afişări

...spune Raluca Hagiu, COO al platformei de resurse umane Undelucram.ro. Din rolul său, îşi propune să fie un motor la tranziţiei muncii către o piaţă a muncii mai transparentă şi se concentrează pe dezvoltarea de soluţii tech inovative şi pe sprijinirea comunităţilor HR pentru a stabili relaţii echilibrate între angajaţi şi angajatori.


UNDELUCRAM SRL

Vârstă: 34 de ani

Cifră de afaceri (2023): 833.158 EUR

Număr de angajaţi: 9


Cu o experienţă de peste 14 ani în HR Tech şi Higher Education Recruitment, Raluca Hagiu a fost implicată în acţiu-nile de creştere din ultimii patru ani ale reţelei de platforme WhereWeWork, cu prezenţă în 14 ţări şi pe trei continen-te. Principalul ei obiectiv este de a contribui la tranziţia către o piaţă a muncii mai transparentă la nivel global. În acest sens, eforturile ei se îndreaptă spre generarea de conţinut valoros, de a menţine comunităţile implicate, de a veni cu soluţii tech personalizate nevoilor din pieţe şi de a sprijini specialiştii în HR în setarea relaţiilor echilibrate între angajaţi şi angajatori.

Care este obiectivul de carieră pe care vi l-aţi fixat în prezent?

În calitate de COO, am o perspectivă unică asupra provocărilor şi oportunităţilor cu care se confruntă industria resurselor umane. Undelucram.ro are deja o poziţie consolidată pe piaţă, dar cred că putem face mai mult. Doresc să apropiem mai mult companiile de studenţi, să consolidez brandul WhereWeWork şi să promovez învăţarea con-tinuă la locul de muncă.

Cum arată săptămâna/ziua de lucru ideală pentru dvs., în contextul actual?

Săptămâna ideală presupune un mod de lucru hibrid care îmi conferă flexibilitate şi timp să obţin un echilibru între viaţa personală şi cea profesională. Ziua de lucru începe devreme, când pot profita de liniştea dimineţii pentru a mă concentra pe sarcini strategice şi acţiuni eficiente de planificare şi prioritizare. Urmează sesiuni şi discuţii cu co-legii, pentru a ne coordona eforturile pentru proiectele în curs atât cu echipa locală, cât şi cu cea extinsă. Particip cu plăcere la diverse evenimente de conectare, activităţi de dezvoltare profesională continuă şi călătoresc la toate evenimentele de profil relevante pentru activitatea sau reprezentarea brandurilor WhereWeWork.

Cum vă gestionaţi timpul şi priorităţile într-o zi aglomerată de lucru? Aveţi vreo metodă sau rutină specială pentru acest lucru?

Într-o zi de lucru aglomerată, este esenţial să fiu organizată şi eficientă pentru a gestiona cu succes timpul şi priori-tăţile. Utilizez o serie de metode şi rutine care mă ajută să fac acest lucru:

Ÿ► Agenda zilnică: Încep ziua prin a crea o listă detaliată cu toate sarcinile şi întâlnirile planificate.

Prioritizez sarcinile în funcţie de importanţă şi urgenţă

Ÿ► Delegare: Nu ezit să deleg sarcini colegilor mei atunci când este posibil. Identific colegii cu abilităţile şi experienţa necesară pentru a finaliza sarcinile respective şi ofer instrucţiuni în acest sens.

Ÿ► Flexibilitate: Sunt conştientă că planurile pot suferi modificări pe parcursul zilei şi sunt pregătită să mă adaptez. Îmi reevaluez periodic agenda şi îmi ajustez priorităţile în funcţie de noile informaţii sau solicitări. Întotdeauna nevoile de clarificare sau ajutor ale colegilor mei primează, la fel cum metoda care mă ajută să ges-tionez orice provocare sunt succesele obţinute la nivel de echipă.

Participaţi la cursuri de specialitate, seminare, citiţi cărţi sau aveţi alte modalităţi?

Sunt o adeptă a dezvoltării continue şi cred cu tărie că un lider bun nu încetează niciodată să înveţe şi să se per-fecţioneze. De aceea, consider ideea de învăţare continuă, acord o atenţie deosebită autoreflecţiei şi feedbackului din partea colegilor.

Sunt atentă la liderii pe care îi admir şi încerc să învăţ din stilul lor de conducere. Totodată, cred foarte mult în aplicabilitate, în puterea de învăţare oferită de provocările de business, dar şi de diversitatea unei echipe care care te învaţă, inspiră sau provoacă să adaptezi constant practicile de leadership.

Munca remote sau de la birou? De ce?

Ca mulţi alţii, am descoperit că ambele opţiuni au punctele lor forte şi punctele slabe. Apreciez flexibilitatea şi au-tonomia pe care le oferă munca remote, permiţându-mi să îmi organizez programul în funcţie de nevoile mele şi să fiu mai productivă în anumite sarcini. De asemenea, când sunt acasă reuşesc să termin multe taskuri înainte de prânz. De asemenea, îmi place să am mai mult timp pentru mine şi familie, eliminând timpul petrecut pe navetă. Pe de altă parte, îmi place şi interacţiunea socială şi colaborarea cu colegii mei, aspecte care sunt mai uşor de reali-zat într-un mediu de birou. De asemenea, consider că munca de la birou îmi oferă o mai bună structură şi o mai clară separare între viaţa profesională şi cea personală. La Undelucram.ro avem un program hibrid care să ne ajute să ne bucurăm de beneficiile muncii remote, dar şi de la birou.

Care este cea mai importantă lecţie pe care aţi învăţat-o până acum în cariera dvs. şi cum v-a influenţat aceasta modul de a conduce echipe sau de a vă aborda munca?

Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o până acum în cariera mea este că oamenii sunt cel mai important factor în orice succes. Indiferent de cât de bine concepută este o strategie sau cât de avansate sunt instrumentele, succesul depinde în cele din urmă de abilităţile, motivaţia şi implicarea echipei. În egală măsură, am învăţat ca nici un angajat nu este de neînlocuit, prin urmare cred că succesul fiecăruia la locul de muncă stă în puterea de a face diferenţa în ridicarea standardului de profesionalism.

Există work-life balance în prezent?

Da, este posibil să obţii un echilibru între viaţa profesională şi cea personală în prezent, dar necesită efort conştient din partea atât a angajaţilor, cât şi a companiilor.

Există o serie de factori care pot contribui la dificultăţile de a obţine un echilibru între viaţa profesională şi cea personală:

►  Natura din ce în ce mai solicitantă a muncii: Multe locuri de muncă necesită acum ore lungi de muncă, disponibilitate constantă şi conexiune permanentă la e-mail şi telefon.

► Graniţele din ce în ce mai neclare între viaţa profesională şi cea personală: Tehnologia a făcut ca oamenii să fie contactaţi cu uşurinţă în afara programului de lucru, ceea ce poate duce la dificultăţi de deconectare de la muncă.

►Ÿ  Presiunea socială de a fi mereu productiv şi conectat: Există o presiune socială tot mai mare pentru a fi mereu productivi şi conectaţi la reţelele sociale, ceea ce poate duce la un sentiment de suprasolicitare şi epuizare.

În weekenduri sunt conectată la familie şi prieteni şi practic diverse activităţi care nu au legătură cu munca mea pentru a mă relaxa.

Ce hobby-uri aveţi şi care sunt învăţăturile de carieră desprinse din acestea?

Călătoriile, grădinăritul, gătitul şi dansurile.

Mai este loc de lectură în agenda unui lider al prezentului? Ce citiţi şi care sunt titlurile preferate?

Mai greu, însă mi-am propus ca lectura pe plan personal să se întâmple în mod clasic ori de câte ori găsesc timpul necesar de concentrare, iar pentru scopuri profesionale consider că este necesar să se întâmple constant pentru a ţine pasul cu provocările şi tendinţele cotidiene.  

Care sunt principalele provocări pe care le aveţi în atingerea acestuia şi cum v-aţi propus să le depăşiţi?

Provocări:

►  Competiţia acerbă din domeniu şi modul în care alte companii se inspiră din ceea ce facem.

► Consolidarea brandului Where We Work: Creşterea vizibilităţii companiei pe piaţă şi diferenţierea de concurenţă.

Ž► Schimbările rapide din industria resurselor umane

► Promovarea învăţării continue: Schimbarea culturii organizaţionale în companiile din RO şi nu numai pentru a în-curaja învăţarea şi dezvoltarea continuă a angajaţilor.

Modalităţi de depăşire:

►  Dezvoltarea unei strategii de a rămâne trend setter

► Monitorizarea constantă a tendinţelor din industrie. Participăm frecvent la conferinte şi evenimente

►  Crearea unei culturi a învăţării: Încurajarea angajaţilor să participe la conferinţe, seminarii şi alte evenimente de dezvoltare profesională.

Care sunt calităţile pe care le apreciaţi cel mai mult la colegii din echipele pe care le coordonaţi? Dar defectele pe care nu le puteţi tolera?

Calităţi

Ž Profesionalism: Apreciez colegii care sunt dedicaţi muncii lor, respectă termenele limită şi îşi îndeplinesc sarcinile cu un nivel ridicat de calitate.

Creativitate: Îmi plac colegii care vin cu idei noi şi inovatoare şi care nu se tem să gândească “în afara cutiei”. Această creativi-tate poate contribui semnificativ la progresul echipei şi la găsirea de soluţii eficiente la probleme.

 Comunicare: O comunicare clară şi eficientă este esenţială pentru o colaborare reuşită. Apreciez colegii care sunt capabili să îşi exprime clar ideile, să asculte activ şi să ofere feedback constructiv.

Ž Adaptabilitate: Lumea se schimbă constant, iar companiile, ca şi oamenii, trebuie să se adapteze rapid la noile realităţi. Apreciez colegii care sunt flexibili, deschişi la schimbare şi capabili să înveţe rapid noi abilităţi.

Ž  Proactivitate: Apreciez colegii care sunt proactivi şi care iau iniţiativa, nu aşteaptă să li se spună ce să facă, ci identifică activ oportunităţi de îmbunătăţire şi îşi asumă rolul de a implementa soluţii.

Defecte:

Ž  Lipsa de profesionalism: Nu pot tolera colegii care nu sunt dedicaţi muncii lor, nu respectă termenele limită şi nu îşi îndeplinesc sarcinile la un nivel satisfăcător.

Ž  Lipsă de iniţiativă: Apreciez colegii care sunt proactivi şi care iau iniţiativa.

Nu pot tolera colegii care aşteaptă să li se spună ce să facă şi care nu sunt implicaţi activ în proiectele echipei.

ŽŽ  Lipsa de integritate: Nu pot tolera colegii care nu sunt oneşti, care minţ sau care fură.

Ž  Pasivitate: Nu pot tolera colegii care sunt pasivi şi care nu îşi asumă niciodată responsabilitatea pentru a identifi-ca sau rezolva problemele.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
100 TINERI MANAGERI DE TOP,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.