Şefii, mai preocupaţi de propria instruire şi mai puţin de cea a angajaţilor
„Piaţa de training îşi revine uşor", „panica din 2009 a dispărut", „ne aşteptăm la o redresare a businessului" - ziceau în ultimii trei ani firmele de training. Deşi erau mai optimişti la finalul lui 2011, cei mai mulţi traineri au văzut cum încasările le-au scăzut cu mai bine de 10% şi în 2012. Pentru că bugetele companiilor încă nu au scăpat de „securea„ reducerilor de costuri, iar recrutarea furnizorului de training a devenit din ce în ce mai dură. Şefii s-au preocupat de propria instruire şi mai puţin de cea a angajaţilor.
TERMINĂM ANUL CU O CIFRĂ DE AFACERI ÎN SCĂDERE CU 15%, cauzată în mare parte de restrângerile de buget alocate de companii programelor de dezvoltare, dar şi de condiţiile economice care au pus pe pauză câteva proiecte importante", spune Diana Rosetka, general manager în cadrul firmei Achieve Global, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de training, cu afaceri de 1,1 milioane de euro în 2012.
Într-o notă uşor optimistă a încheiat anul firma Interact, care nu a sesizat diferenţe notabile ale veniturilor, estimând pentru 2012 o cifră de afaceri asemănătoare celei din anul precedent, adică 800.000 de euro. Cu toate acestea, Georgeta Dendrino, managing director al companiei, spune că piaţa de training s-a confruntat cu o regândire a modului de a investi bani în dezvoltarea angajaţilor, cele mai multe companii fiind interesate de programe care să aducă un "return of investment" cât mai rapid.
"Companiile sunt mult mai atente la furnizorii pe care şi-i aleg, cer mai mult de la aceştia, mai ales când vine vorba despre procesul de identificare a nevoilor şi până la asistenţa în implementare şi follow-up. Este o tendinţă bună, de altfel, pentru că aceasta duce pe termen lung la creşterea calităţii serviciilor pe care noi, furnizorii de training, le livrăm", mai precizează Dendrino.
De aceeaşi părere este şi Sorin Faur, HR coordinator în cadrul firmei de consultanţă fiscală şi audit BDO Balkans, care precizează că în prezent, la fel ca şi în ultimii ani, presiunea pe bugete încă există, chiar şi în companiile care au avut un parcurs mai lin pe timp de criză.
"Chiar şi celor câtorva companii cărora le-a mers mai bine în 2012 comparativ cu anul 2011 le va fi imposibil să îşi schimbe abordarea pur şi simplu, pentru că pericolul nu a trecut încă, iar o relaxare acum ar fi prea timpurie", explică el. Anul 2012 nu a rezervat surprize neaşteptate nici pentru Octavian Pantiş, managing director al firmei TMI, a cărei cifră de afaceri va fi cu cel mult 10% mai mică decât anul precedent. Însă, spune el, posibila scădere nu este o cauză a cererii reduse pentru traininguri din partea clienţilor, ci a "împrospătării" de personal pe care compania, care are afaceri de aproape un milion de euro în acest an, a făcut-o.
Prin urmare, diminuarea cifrei de afaceri a fost unul dintre posibilele riscuri şi "finaluri" asumate de TMI anul acesta. În schimb, grupul Trend Consult a avut afaceri sub estimări, în scădere cu peste 11% faţă de 2011, până la 850.000 de euro pentru anul în curs. "Motivul pentru care am înregistrat o scădere a cifrei de afaceri constă în faptul că am avut cea mai proastă jumătate de an şi cea mai bună deopotrivă în acelaşi an", spune Marius Decuseară Brandenburg, country manager în cadrul Trend Consult România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro