CSR 2022. PepinTEEN - ING Hubs

Postat la 03 noiembrie 2022 110 afişări

CSR 2022. PepinTEEN - ING Hubs

Motivaţie:

ING Hubs şi-a propus să sprijine grupurile vulnerabile pentru a fi mai bine adaptate la o piaţă a muncii din ce în ce mai automatizată. PepinTEEN a fost cocreat de ING Hubs şi Şcoala de Valori, pornind de la abilităţile şi obiectivele celor doi parteneri: Şcoala de Valori îşi propune să sprijine tinerii să îşi atingă potenţialul, prin proiecte de educaţie nonformală. „Mediul privat dispune de o serie de resurse care pot susţine dezvoltarea socială: de la resurse financiare la oameni cu un nivel ridicat de educaţie şi pregătire profesională, care pot sprijini grupurile vulnerabile. Voluntarii din proiectele de CSR şi companiile care îi implică au devenit o componentă importantă a societăţii civile, care ajută statul şi de multe ori preiau iniţiativa în dezvoltarea socială”, sunt de părere reprezentanţii businessului. Alte proiecte în care compania s-a implicat în ultimii doi ani, împreună cu diverse ONG-uri, sunt: Centrul Comunitar Griviţa, dezvoltat alături de Carusel: o iniţiativă care îşi propune sprijinirea populaţiei vulnerabile din zona străzilor Mircea Vulcănescu-Griviţa-Berzei (vecine ING Hubs); Centrul oferă asistenţă socială, vocaţională şi medicală pentru 400 de adulţi şi copii din zonă; ShiftĂVieţi, alături de Fundaţia Comunitară Bucureşti, AMAIS şi Fundaţia Special Olympics: vizează accesul mai facil pe piaţa muncii a persoanelor cu Sindrom Down şi celor nevăzătoare; Run for a Forest Marathon, CO2 Mind Challange, Food Waste Challenge, alături de Viitor Plus: proiecte care au ca obiectiv dezvoltarea unui comportament responsabil faţă de mediu.

Descrierea proiectului:

Proiectul se adresează liceenilor din grupuri vulnerabile, din comunităţi dezavantajate, din licee medii, cu posibilităţi financiare reduse, care doresc să evolueze dincolo de condiţia lor actuală, dar nu au resursele necesare. Astfel, prin acest proiect sunt ajutaţi adolescenţii din grupuri vulnerabile să fie mai bine pregătiţi pentru un viitor job sau să devină mai conştienţi de deciziile pe care le vor lua după încheierea liceului. Intervenţia educaţională PepinTEEN este complexă (atât ca durată – o ediţie se desfăşoară pe parcursul a nouă luni, cât şi ca mod de predare – hibrid –, dar şi din punctul de vedere al conţinutului – Soft plus IT skills). De la un proiect educaţional cu o metodologie complexă, PepinTEEN a devenit o franciză de huburi educaţionale conduse de studenţi, în beneficiul adolescenţilor. „În viitor ne aşteptăm ca fiecare hub să ajute anual câte 100 de adolescenţi (în total, 400 de adolescenţi sprijiniţi în fiecare an).” Curriculumul educaţional pe care angajaţii din ING Hubs l-au creat alături de trainerii Şcolii de Valori este unic şi special gândit pentru adolescenţii din program. El conţine atât ateliere de soft skills, cât şi ateliere de IT. Curriculumul nu abordează o singură tehnologie, ci îi poartă pe adolescenţi prin HTML, CSS, JavaScript, Mobile App Development, propunându-şi să „îi îndrăgostească” pe aceştia de tehnologie. În proiect au fost investiţi până acum 600.000 de euro, din care 200.000 de euro doar în ultimii doi ani.

Rezultate:

Proiectul a fost lansat în 2018, fiind în acest moment la cea de-a patra ediţie. În cele patru ediţii compania a lucrat cu peste 600 de tineri din toată ţara. În ultimii doi ani a lucrat cu 150 de studenţi din Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Braşov şi cu 200 de elevi din toată ţara.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PepinTEEN - ING Hubs

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.