Expat în România. Imprevizibilitatea poate crea oportunităţi de creştere
Inovaţia şi transformarea digitală au accelerat şi continuă să influenţeze modul în care afacerile operează şi progresează, pregătindu-se pentru viitor, spune Kuldeep Kaushik, CEO, NN Asigurări de Viaţă, care a preluat rolul actual de aproape 3 ani, dar a intrat prima oară în contact cu România în urmă cu 14 ani. Cum s-a schimbat perspectiva sa asupra mediului de business local?
Kuldeep Kaushik a intrat prima oară în contact cu România în perioada 2010-2011, pe vremea când lucra într-o companie internaţională de asigurări care contura la acel moment strategia pentru asigurările de viaţă, de sănătate şi de economisire, iar România era printre pieţele cu potenţial şi oportunităţi atractive pe care le avea grupul în vedere. „Aceasta a fost prima mea conexiune cu piaţa locală de asigurări”, povesteşte executivul.
Mai târziu, când a ajuns în România în 2021, în rolul său actual la NN, a redescoperit o piaţă solidă care a crescut constant de-a lungul anilor şi, spune el, „am avut oportunitatea să-mi completez experienţa iniţială, conectându-mă cu cultura locală şi cu oamenii de aici. După câţiva ani în România, observ multe asemănări cu ţara mea natală - există valori familiale puternice şi un potenţial enorm de creştere atât în India, cât şi în România. Ţara este foarte caldă şi primitoare, iar ca expat m-am simţit imediat acasă.”
Privind în urmă, el consideră că România a avut o dezvoltare remarcabilă în ultimii 15 ani, fiind rezilientă şi adaptabilă la schimbare. „Imprevizibilitatea din ultimii ani a fost o provocare pentru mediul de business, dar a creat şi oportunităţi semnificative pentru creşterea viitoare. De exemplu, inovaţia şi transformarea digitală au accelerat şi continuă să influenţeze modul în care afacerile operează şi progresează, pregătindu-se pentru viitor.”
Executivul vede românii ca fiind extrem de ambiţioşi, pasionaţi şi mândri de ceea ce fac, ceea ce admiră foarte mult. „Dacă mă uit la oamenii din NN, aş adăuga că încearcă mereu să fie cea mai bună versiune a lor. Avem o echipă foarte diversă şi, prin cultura noastră organizaţională, încurajăm dezvoltarea profesională şi personală şi susţinem oamenii să inoveze şi să aibă curajul să experimenteze fără teama de eşec.”
În ceea ce priveşte personalităţi din România pe care le admiră, menţionează pe Henri Coandă, pentru realizările sale remarcabile în aerodinamică şi aviaţie, Elie Wiesel, scriitor, profesor şi supravieţuitor al Holocaustului care a câştigat Premiul Nobel pentru Pace pentru activitatea sa umanitară şi activism, şi Nadia Comăneci, care va rămâne mereu în istorie pentru nota perfectă de 10 la Jocurile Olimpice, pe lângă toate celelalte medalii de aur şi realizări în gimnastică. „Pentru mine, toţi trei sunt un exemplu de pasiune şi perseverenţă care merită toată admiraţia.”
Sunt totuşi lucruri care ar trebui îmbunătăţite în această ţară, punctează Kuldeep Kaushik şi indică infrastructura şi conectivitatea - „aşa cum a spus cineva faimos, «drumurile americane nu sunt bune pentru că America este bogată, ci America este bogată pentru că drumurile americane sunt bune». Văd multe investiţii în dezvoltarea infrastructurii şi sunt încrezător că România va fi bine conectată în următorul deceniu.”
Un capitol la care ţara noastră stă bine este cel al pieţei în care activează executivul indian. „Piaţa asigurărilor de viaţă şi sănătate din România este solidă şi are mult potenţial de creştere. Nevoia oamenilor de stabilitate, protecţie şi bunăstare financiară când trec printr-o situaţie neprevăzută a crescut. Vedem tot mai mulţi oameni care aleg asigurări de viaţă sau de sănătate, dar observăm şi nevoia lor pentru beneficii mai mari în situaţiile acoperite.” Nevoia de control asupra viitorului este în creştere, mai ales având în vedere contextul imprevizibil din ultimii ani, ceea ce duce la o creştere a interesului pentru soluţiile de asigurare, explică reprezentantul NN. Tendinţa este susţinută şi de gradul încă scăzut de penetrare a soluţiilor de asigurare în România comparativ cu alte ţări europene şi de deficitul semnificativ de protecţie, confirmând astfel că există loc de creştere.
Segmentul de piaţă în care este prezentă companie pe care o conduce - asigurările de viaţă şi sănătate - este mai rezistent la provocări decât altele, fapt confirmat de evoluţia din ultimii ani, în ciuda contextului imprevizibil, susţine Kuldeep Kaushik. Gradul actual de penetrare a asigurărilor şi deficitul de protecţie reprezintă atât o provocare, cât şi o oportunitate semnificativă de creştere pentru companie. „Stabilitatea financiară, strategia de creştere, portofoliul diversificat şi dinamic şi preocupările noastre pentru digitalizare susţin evoluţia solidă pe toate liniile de business, chiar şi în perioade dificile. Anul trecut, cea mai semnificativă realizare a fost sprijinul financiar pe care l-am oferit clienţilor noştri în momentele în care au avut nevoie.” Mai exact, NN a plătit aproape 1 miliard de lei clienţilor de asigurări şi pensii private din România în 2023.
În perspectiva CEO-ului NN, industria va continua să se dezvolte prin produse inovatoare, experienţe centrate pe client şi o transformare digitală accelerată, ca principali factori de creştere. „La NN explorăm şi dezvoltăm constant portofoliul de produse, asigurându-ne că rămânem în fruntea tendinţelor pieţei. La începutul acestui an, de exemplu, am lansat Premium Care Abroad, o soluţie de protecţie care răspunde preocupărilor tot mai mari ale românilor privind bolile grave. Această asigurare oferă un sprijin real de peste 2 milioane de euro, pentru o primă lunară mică, în cazul unei astfel de boli, asigurând confortul financiar de care oamenii au nevoie pentru a se putea concentra pe sănătatea lor.”
Cât priveşte perspectiva sa de expat asupra businessului pe care îl conduce şi asupra pieţei, Kuldeep Kaushik consideră o oportunitate faptul că poate valorifica experienţa sa multiculturală şi expertiza în diverse pieţe pentru dezvoltarea NN în România. Pe de altă parte, deşi există multe asemănări în cultură şi în ecosistemul de business, i se pare întotdeauna interesant să descopere şi să se adapteze specificului local, să înveţe subtilităţile oamenilor şi, mai ales, să depăşească barierele lingvistice.
Despre agenda sa, CEO-ul companiei de asigurări spune că nu are un program fix în fiecare zi, dar sunt câteva activităţi pe care le include în rutina zilnică şi care îl ajută să menţină echilibrul dintre viaţa personală şi profesională. De exemplu, „dimineaţa mă concentrez pe mindfulness şi mă rog timp de 5 minute pentru a exprima recunoştinţă pentru toate oportunităţile şi binecuvântările de care am parte”. De asemenea, îşi face timp pentru sport în fiecare zi, fie că joacă tenis, aleargă sau face exerciţii acasă. Când conduce, se pune la curent cu ştirile şi ascultă podcasturi, iar seara îşi revizuieşte agenda pentru a doua zi. Având o privire de ansamblu asupra zilei sau săptămânii următoare, îşi organizează timpul mai eficient şi are astfel mai multă energie şi timp pe plan personal, povesteşte el.
Kuldeep Kaushik spune că una dintre lecţiile importante pe care le-a învăţat de-a lungul carierei sale este că mintea poate fi cel mai bun prieten sau cel mai mare duşman al nostru. De aceea, gândirea pozitivă, agilitatea mintală şi conştientizarea de sine ne pot inspira şi motiva să ne atingem obiectivele, să învăţăm din eşecuri, să ne adaptăm provocărilor şi să continuăm să evoluăm. „O altă lecţie este să creăm spaţiu pentru deciziile şi acţiunile pe care le-am lua dacă nu am fi reţinuţi de îndoieli sau temeri. Cu alte cuvinte, poate cea mai importantă lecţie personală este cât de mult contează să nu lăsăm temerile să ne oprească şi, în schimb, cât de important este să avem curajul să ne asumăm riscuri şi să ne urmăm visurile şi convingerile. Nu în ultimul rând, atât în viaţa profesională, cât şi în cea personală, e important să rămânem curioşi şi să continuăm să învăţăm pentru că există întotdeauna ceva de descoperit sau de îmbunătăţit.”
În ceea ce priveşte stilul său de leadership, „cred cu tărie în conducerea în serviciul celorlalţi (servant leadership), model care presupune că rolul unui lider este să faciliteze performanţa oamenilor. Acest lucru necesită o viziune strategică puternică prin care oamenii să fie susţinuţi să performeze fără prea multe intervenţii. Cu alte cuvinte, stilul meu de leadership meu este centrat pe oameni şi pe cum să îi pot ajuta să devină cea mai bună versiune a lor. Valorile care mă ghidează sunt autodisciplina, integritatea, empatia, colaborarea şi inovaţia.”
Carte de vizită: Kuldeep Kaushik este CEO al NN, liderul pieţei de asigurări de viaţă şi pensii private din România
1. El a acumulat peste 20 de ani de experienţă internaţională în strategie corporate şi de business, management al schimbării, excelenţă operaţională, transformare digitală şi dezvoltare a experienţei clienţilor, cu impact în peste 20 de ţări din Asia, Europa, Orientul Mijlociu, Africa, SUA şi America Latină;
2. Şi-a început cariera ca analist de business la Infosys, în ianuarie 2001 şi a lucrat atât în Regatul Unit, cât şi în Bangalore;
3. Între 2004 şi 2008 a lucrat pentru Perot Systems (Dell Technologies), atât în India, cât şi SUA;
4. În asigurări a intrat în iunie 2010, ca CoS al Axa Global Life and Savings, de unde a evoluat în roluri multiple, cel mai recent fiind cel de chief operaţional, customer & transformation officer – Axa International & New Market (INM);
5. S-a alăturat grupului NN odată cu numirea în rolul actual, în noiembrie 2021;
6. Şi-a luat licenţa în inginerie metalurgică la National Institute of Technology Durgapur (1996-2000) şi a urmat şi un MBA în finanţe şi strategie la HEC Paris (ianuarie 2009 - iunie 2010).
3 Întrebări pentru Kuldeep Kaushik
1. Care este preparatul românesc preferat? Dar destinaţia de vacanţă favorită din România?
România are o tradiţie culinară bogată, cu o varietate de preparate delicioase pe care le apreciez, cum ar fi sarmalele sau micii, dar, având o mare înclinaţie mai mare către dulciuri, pot spune că preferaţii mei sunt papanaşii.
În ceea ce priveşte destinaţiile de vacanţă, România oferă multe opţiuni, de la Munţii Carpaţi la Delta Dunării şi litoral, la castele, lacuri şi parcuri naţionale. Trebuie să recunosc că nu am avut ocazia să călătoresc mult prin ţară şi mi-ar plăcea să schimb asta în perioada următoare. Din ceea ce am văzut până acum, mi-a plăcut să vizitez Sibiu, să conduc pe Transalpina şi să mă întorc pe Transfăgărăşan. Mai am atât de multe de explorat şi experimentat şi abia aştept!
2. Care sunt principalele asemănări/diferenţe dintre ţara dvs. de origine şi aceasta? (Din punctul de vedere al pieţei de business, al angajaţilor, al culturii etc.)
Există multe asemănări între India şi România în ceea ce priveşte dinamica şi perspectivele de business, dar şi în ceea ce priveşte oamenii şi chiar cultura locală. Ambele au o populaţie numeroasă, ceea ce creează o piaţă potenţială semnificativă pentru companiile de asigurări. Deşi diferă ca mărime, dat fiind că piaţa asigurărilor de viaţă din India reprezintă mai mult de jumătate din toate primele de asigurare, în timp ce piaţa din România este dominată de asigurările generale, ambele ţări au înregistrat creşteri în industria asigurărilor de viaţă în ultimii ani, cu o cerere în creştere. Există autorităţi de supraveghere care monitorizează industria asigurărilor şi asigură conformitatea companiilor cu standardele legale şi etice în fiecare dintre aceste două ţări. Iar tehnologia, transformarea digitală şi inovaţia vor influenţa evoluţia pieţei în ambele ţări în viitor.
3. Ce vă lipseşte cel mai mult la ţara de origine şi cât de des mergeţi acasă?
M-am născut în India şi am trăit prima parte a vieţii mele acolo. Îmi lipsesc familia, prietenii, festivalurile şi mâncarea. Încerc să merg acasă de trei, patru ori pe an şi să petrec cât mai mult timp posibil cu părinţii şi familia
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro