Jocul care te învaţă ce şcoala nu prea reuşeşte. Un start-up dezvoltă o modalitate prin care copiii din întreaga lume să poată înţelege finanţele încă de mici
România nu stă bine la capitolul educaţie financiară, iar unul dintre cele mai simple moduri de a creşte nivelul de educaţie în ceea ce priveşte finanţele este prin intermediul jocurilor. Un start-up local s-a gândit deja la această soluţie şi dezvoltă un joc mobil prin care copiii din întreaga lume să poată desluşi misterele finanţelor încă de mici.
În primul modul al aplicaţiei povestim despre venituri - venituri recurente. Copiii primesc alocaţie şi atunci învaţă ce înseamnă un venit recurent, despre împrumuturi, despre servicii, despre investiţii, la un nivel mic, bineînţeles”, a menţionat Valentin Filip, CEO al Investory, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Povestea Investory a început în martie anul acesta, iar primul modul al jocului a fost lansat pe 19 iunie.
Ideea de a dezvolta aplicaţia a venit în contextul în care membrii echipei Investory şi prietenii lor se pregătesc să aibă copii sau au deja şi atunci şi-au pus problema cum le pot asigura o educaţie de calitate.
„Problema a pornit de la momentul din viaţă în care mă aflu şi eu şi mai mulţi din prietenii mei şi anume punctul în care fie ne gândim la a avea copii, fie îi avem, şi ne gândim la modul în care îi vom educa. Iar partea aceasta financiară reprezintă o constantă în viaţa noastră şi cu siguranţă vrem să îi facem pe copiii noştri să fie performanţi din punctul acesta de vedere, problema noastră fiind că noi la rândul nostru nu prea am primit educaţie financiară. Dacă îmi aduc aminte sfaturile pe care le-am primit de la mama au fost să pui bani albi pentru zile negre şi dacă este să fiu sincer cam aici s-a oprit partea de educaţie financiară pentru că, bineînţeles, perioada în care am crescut şi educaţia pe care au primit-o părinţii noştri a fost una limitată. Şi atunci ne-am gândit că am vrea să ajutăm generaţia noastră şi generaţiile viitoare în a acorda o educaţie bună, o bază bună de evoluţie pentru copiii care astăzi sunt undeva între 6 şi 10 ani pentru că sunt la punctul în care pot să înţeleagă şi pot fi responsabilizaţi din acest punct de vedere”, a relatat el.
Până acum, aplicaţia a fost descărcată de aproape 4.000 de utilizatori, iar echipa Investory dezvoltă în continuare jocul mobil. Start-up-ul local a pornit la drum cu o investiţie de 300.000 de euro de la compania de IT Fortech din Cluj şi are în plan ca anul viitor să atragă din nou bani de la investitori pentru a se extinde. „Am pornit iniţial cu 100.000 de euro – capital de început – pentru a face primul modul, şi acum planificăm să consumăm circa 200.000 de euro pentru următoarele două module pe care sperăm să le avem disponibile până la începutul lunii martie. Ne dorim ca la începutul anului viitor să obţinem o finanţare pentru continuarea jocului”, a punctat Valentin Filip. „Suntem deschişi la finanţare pentru că dorinţa noastră este să-l conturăm cât mai mult şi să-l ducem în mâinile a cât mai multor copii şi atunci cu siguranţă este nevoie de sprijin.”
Investory
Proiect: Investory
Ce face?Joc mobil care îi ajută pe copii să înveţe finanţe
Finanţări totale atrase: 300.000 de euro
Invitat: Valentin Filip, CEO Investory
Modelul de business al Investory se bazează pe module oferite gratuit şi cu plată, dar şi pe colaborare cu actori din piaţa financiară, a explicat antreprenorul. „Mergem pe un model de business freemium în ideea în care modulul pe care îl avem deja dezvoltat pe care îl vom finisa în perioada următoare va fi disponibil gratuit pentru ca atât copii, cât şi părinţii lor să înţeleagă despre ce este jocul nostru, să simtă că pot să evolueze jucându-se, iar apoi modulele următoare, pentru persoanele care vor să meargă mai departe cu învăţarea, vor fi plătite. În acelaşi timp, noi creăm o punte între mai mulţi actori şi aici putem vorbi şi de bănci şi de magazine.”
Start-up-ul, care a fost acceptat în programul de accelerare Techcelerator, are în plan să se extindă la nivel internaţional. „Am vrut să pornim dintr-o piaţă apropiată nouă pentru a putea să accesăm uşor publicul. Odată ce avem destul de multe informaţii şi considerăm că businessul este pregătit vrem să începem să accesăm şi alte pieţe internaţionale, pornind din Europa, şi apoi capturând cât mai multe pieţe din lume.”
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.
Actevanzarimasini.ro
Proiect: Actevanzarimasini.ro
Ce face? Platformă online pentru generarea automată a actelor necesare în procesul de vânzare-cumpărare a unui autovehicul
Necesar de finanţare: 50.000 de euro
Invitat: Alexandru Piele, fondator Actevanzarimasini.ro
SMSLink
Proiect: SMSLink
Ce face? Platformă care integrează servicii de comunicare prin SMS pentru companii din diferite sectoare de activitate
Invitaţi: Alexandru Stupar, director SMSLink
Sypher Solutions
Proiect: Sypher Solutions
Ce face? Platformă software ce funcţionează asemenea unui asistent virtual pentru asigurarea conformităţii GDPR (regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal) în cadrul unei companii
Finanţări obţinute până acum: 300.000 de euro
Invitat: Mihai Ghiţă, cofondator Sypher Solutions
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19,00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de mail zfitgeneration@zf.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro