Lider de cursă lungă: care este povestea de carieră a lui Adrian Marin, CEO al Generali România

Autor: Mircea Nica Postat la 02 iunie 2022 503 afişări

Adrian Marin şi-a început cariera în domeniul asigurărilor în 1995, iar după un an el a ajuns la Generali România, companie pe care o conduce din anul 2011. În prezent, aceasta ocupă poziţia 8 în topul celor mai mari companii de asigurări din piaţă. Cum descrie el longevitatea în fruntea unui business ce s-a dezvoltat odată cu industria de care aparţine?

„Terminasem un profil tehnic, dar m-am reorientat spre un domeniu preponderent financiar, iar primul pas în asigurări l-am făcut în 1995, la Asigurarea Româno-Americană, unde m-am alăturat mai multor colegi de facultate. Am găsit un mediu extrem de dinamic, cu un know-how diferit şi cu o abordare deschisă. Un an mai târziu, în 1996, a apărut o oportunitate în cadrul Generali, care, cu puţin timp înainte, repornise de la zero activitatea în ţara noastră, după o pauză de aproape 50 de ani”, şi-a descris Adrian Marin, CEO-ul Generali România, începuturile sale în acest domeniu. El a explicat că ştia despre Generali că este o companie cu puternice legături istorice cu România, care şi-a deschis prima sucursală în 1835.

„Am trecut apoi prin numeroase poziţii de specialitate şi de management, de la subscriere şi vânzări, până la daune - procese-cheie ale unei companii de asigurări. În 2008 am fost numit în Directorat, ca director executiv, iar în 2011 am beneficiat de încrederea acţionarilor noştri pentru poziţia de CEO al companiei Generali România. Începând cu 2016 am preluat şi funcţia de preşedinte al UNSAR”, a mai adăugat CEO-ul. Longevitatea în fruntea unei companii de asigurări, cu prezenţă semnificativă în top 10 cei mai mari  asigurători din România, înseamnă o abordare echilibrată şi o asumare a poziţiei de lider, crede el.

„Am încercat mereu să mă concentrez pe soluţionarea constructivă a problemelor din trecut, să rămân bine ancorat în prezent şi să am o viziune echilibrată despre viitor, îmbinată cu deschidere către inovaţie. Pentru mine, a fi deschis către nou, a-ţi asculta clienţii şi a avea spirit antreprenorial sunt condiţii esenţiale pentru manageri, dar şi pentru colegii lor. Contează desigur şi experienţa cu oamenii, să ştie să îi identifice pe cei cu potenţial şi să îi susţină să îşi îndeplinească viziunea. Soluţiile le găsim împreună indiferent de situaţie, cu puţină inspiraţie şi entuziasm”, şi-a detaliat filosofia de carieră Adrian Marin.

De asemenea, el crede că orice lider bun, mai devreme sau mai târziu are nevoie de îndrumarea unui mentor, iar mentoratul a fost şi este un proces vital în dezvoltarea liderilor, la orice nivel. „Când m-am alăturat Generali România, compania era condusă pe atunci de Emil Bolduş, dispărut dintre noi în urmă cu câţiva ani. Cu siguranţă, a fost un lider de la care am avut extrem de multe de învăţat, un specialist excelent şi om apreciat de întreaga noastră industrie. Personal, cred că atunci când avem şansa de a fi alături de astfel de persoane, ar fi înţelept să profităm din plin. Un mentor poate ajuta un lider să gândească într-un mod diferit, să-l împingă să-şi depăşească limitele şi facilitează legături durabile într-o organizaţie. La randul lor, cei ce îşi găsesc un mentor au marea şansă de a arde etape şi de a învăţa rapid din experienţa altora.”

Nu contestă că odată cu ascensiunea în carieră şi fiecare etapă depăşită, s-a lovit de provocări deopotrivă personale, cât şi în business, iar una dintre cele mai importante, spune el, ţine de felul în care compania răspunde aşteptărilor clienţilor. „În Generali, am făcut paşi importanţi în această direcţie şi, cu siguranţă, vom continua şi în anii următori. Au fost, de asemenea, cele legate de evoluţiile din mediul economic, în special cele cu inflaţia costurilor pe toate palierele şi cu volatilitatea pieţei forţei de muncă. La acestea s-au adăugat şi transformările legislative specifice asigurărilor, care s-au  manifestat atât pe plan european, cât şi pe cel  local.”

În ultimii doi ani, pandemia de COVID-19 a adus cele mai mari provocări pentru toate industriile din întreaga lume, iar poate cea mai de impact schimbare sau adaptare a fost trecerea rapidă la lucrul de la distanţă, în cazul lor. „Cea mai de impact a fost trecerea rapidă la lucru de la distanţă, aceasta fiind soluţia preferată, astfel încât să asigurăm un nivel maxim de siguranţă pentru colegi şi clienţi. Deşi schimbarea s-a produs subit, investiţiile făcute de-a lungul anilor anteriori în sisteme de lucru online şi în echipamentele necesare, au permis colegilor să lucreze în parametri optimi şi să ofere clienţilor servicii de calitate. În paralel, am fost atenţi la clienţii noştri şi pot afirma cu încredere că am realizat multe, mai repede decât credeam – de la comercializarea online a principalelor produse de retail (Casco, locuinţe, travel şi RCA), până la automatizarea completă a unor procese şi la interacţiunea digitală cu clienţii noştri.”

Deşi pandemia a fost un eveniment care a luat prin surprindere întreaga lume şi a schimbat semnificativ comportamentul clienţilor, dar şi a businessurilor, a indicat zonele care trebuiau îmbunătăţite şi nevoia de digitalziare rapidă, a mai adăugat Adrian Marin. În ceea ce priveşte noul conflict geopolitic, CEO-ul Generali România este de părere că principalul impact a fost cel emoţional. „Pot spune că primul impact a fost unul emoţional şi sprijinul nostru imediat a mers către Crucea Roşie Română şi centrele lor deschise în punctele de frontiera cu Ucraina. De altfel, întregul grup Generali şi angajaţii săi s-au alăturat efortului global, contribuind cu peste 4 milioane de euro la acţiunile umanitare. Dacă revenim la business, nu am avut efecte directe la nivel local, expunerea noastră pe Ucraina şi Rusia fiind extrem redusă. Indirect însă, resimţim efectele inflaţiei şi pe cele din lanţurile de distribuţie, unde asigurările joacă un rol important.”

Din perspectiva asigurărilor, Adrian Marin susţine că în ultimii doi ani a revenit apetitul pentru asigurările de viaţă, segment pe care România era în urma altor ţări europene, în timp ce sănătatea a devenit cel mai dinamic segment local. „Din punctul de vedere al expertizei şi al tehnologiei de care dispunem în piaţa locală a asigurărilor, pot afirma că suntem la un nivel apropiat cu majoritatea ţărilor din Europa Centrală şi de Est, însă volumele pe care le generează piaţa noastră mai ales pe liniile facultative, inclusiv pe segmentul life, rămân sub potenţial.”

În ceea ce priveşte schimbările pe care CEO-ul le-ar face în industria asigurărilor, percepţia despre asigurări este prima pe lista sa. „În primul rând ne adresăm percepţiei despre asigurări, unde vedem că discuţiile din spaţiul public, mai ales despre RCA, exced în faţa celorlaltor linii de asigurări. Astfel, provocarea pe care ne-o asumăm este să reducem deficitul de protecţie din societate şi să determinăm clienţii să treacă de la „îmi trebuie asigurare” la „vreau asigurare” prin educaţie financiară, servicii aşa cum îşi doresc şi valoare adăugată.” Iar legat de planurile mai apropiate, pentru anul 2022, Adrian Marin explică faptul că investiţiile companiei vor merge în două direcţii principale. „Prima este tehnica din spatele serviciilor şi proceselor noastre, care trebuie să protejeze şi să respecte timpul şi aşteptările clienţilor noştri. În acelaşi timp, vom continua cu investiţiile în oameni şi în dezvoltarea de talente prin programe de pregătire continuă, în interiorul grupului Generali sau la nivel local. Nu în ultimul rând, anul acesta vom accelera investiţiile în spaţiul nostru de birouri şi în tehnologia necesară unui mod de lucru hibrid pentru a oferi noi oportunităţi de a evolua oamenilor noştri şi, implicit, întregii noastre organizaţii.” CEO-ul Generali a mai adăugat că speră la o evoluţie pozitivă a economiei, incluzând şi fondurile europene alocate pentru redresarea postpandemie şi care pot avea un impact consistent. „Însă ne confruntam acum cu volatilitatea amplificată de conflictul din Ucraina, cu urmări greu de preconizat pe termen scurt şi mediu. Piaţa de asigurări locală rămâne însă cu un potenţial semnificativ dacă ne uităm la gradul de penetrare în PIB, iar Generali a dovedit ca poate gestiona cu succes perioadele dificile, pandemia Covid fiind doar unul dintre exemple.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Lider,
LEADERSHIP,
asigurari,
generali,
Adrian Marin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.