Dilemele anului 2013: ce se va întâmpla în turism?
Dacă România va şti să profite de contextual internaţional şi să se promoveze intens pe câteva pieţe ţintă, 2013 ar putea fi un an bun. Dacă autorităţile vor rămâne în letargia în care le stă cel mai bine, anul se prefigurează unul destul de sumbru.
VA FI 2013 UN AN MAI BUN PRENTRU TURISM?
Anul 2013 va rămâne pentru multe dintre pieţele importante care trimit turişti în România, un an cu probleme, în condiţiile existenţei unui număr mare de şomeri în Spania, Italia, SUA, Marea Britanie sau Ungaria. Mai puţin afectate vor rămâne ţările din spaţiul germanic şi Rusia. Grecia nu-şi va regăsi nici în 2013 vechea poziţie pe piaţa internaţională, în timp ce Egiptul va rămâne dezavantajat de tulburările politice interne. Israelienii, o piaţă bună pentru România, vor evita şi anul viitor Turcia şi alte câteva destinaţii în care nu se simt suficient de siguri. Destinaţiile exotice vor rămâne pentru europeni la fel de îndepărtate, ca urmare a creşterii considerabile a preţurilor la bilete de avion. În aceste condiţii, România ar putea să profite de pe urma unor repoziţionări care vor continua şi în 2013 pe piaţa turistică internaţională. Asta s-ar putea întâmpla însă doar dacă se va investi în promovare pe principalele pieţe. Oricum, operatorii care se ocupă de incoming prognozează deja o creştere cu 5-10 % a circulaţiei turistice internaţionale. Pe plan intern, se aşteaptă o scădere a circulaţiei turistice din cauza diminuării puterii de cumpărare a românilor. Se aşteaptă, de asemenea, o serie de falimente ale unor turoperatori care deja au pierderi în ultimii ani. Totodată, ar putea avea loc închideri de hoteluri sau de agenţii.
O LEGE NOUĂ?
Viitorul turismului românesc va depinde însă şi de noua lege a turismului, care ar urma să devină funcţională în 2013 şi care poate deveni un stimul sau o frână în dezvoltarea produselor şi regiunilor turistice.
Dacă turismul a fost "aruncat" în coada unui megaminister şi dacă vor fi propulsaţi politic începători în conducere şi în domeniu, chiar dacă aceştia vor avea bune intenţii, nu vor putea să facă modificările de substanţă de care are nevoie turismul. Vor urma nemulţumiri din partea mediului de afaceri şi de aici vor începe critici, blocaje instituţionale etc. Acestea vor duce la degradarea şi mai mult a imaginii turismului românesc.
CARE VA FI EVOLUŢIA TARIFELOR?
Sunt de aşteptat creşteri ale tarifelor pe litoral, din cauza sezonului bun din 2012, dar şi scăderi de preţuri la munte şi în Bucureşti, unde lucrurile nu au mers chiar atât de bine. O noutate va fi, începând din iarnă, deschiderea primelor hoteluri all inclusive la munte, iar din acest an acest tip de turism va lua amploare la mare. Este posibil şi ca o serie de hoteluri de cinci stele să ceară singure declasificarea pentru a putea primi angajaţii multor companii care nu mai au voie să se cazeze la cinci stele. Restul, în lipsa agrementului din staţiuni, depinde doar de starea vremii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro