Cu internetul la (noua) piata

Autor: Daniel Nicolescu Postat la 12 decembrie 2010 35 afişări

Chiar daca titlul cartii ne poate pacali, in sensul ca nu toate regulile expuse aici sunt noi si nu toate sfaturile domnului Scott sunt obligatorii pentru a reusi in afaceri, "Noile reguli de marketing si PR" este unul dintre cele mai exhaustive compendii de marketing din literatura de specialitate.

Pentru oamenii de pretutindeni care interactioneaza pe web (adica, daca e sa ne luam dupa statistici, peste 70% din locuitorii tarilor dezvoltate, iar daca ne referim la România, circa o treime din populatie), vechile reguli de marketing nu mai functioneaza. Astazi, aproape toate tipurile de organizatii comunica direct cu cumparatorii lor. Inainte de internet, organizatiile puteau atrage atentia asupra produselor lor fie platind pentru reclame costisitoare, fie incercând sa faca sa se scrie in presa de ele. Internetul a schimbat regulile, permitand relatii direct cu consumatorii.

Meerman Scott propune cateva reguli de baza pentru companii:

- Marketing inseamna mai mult decât publicitate.

- PR nu e doar relatia cu publicul larg.

- Esti ceea ce publici.

- Oamenii nu doresc propaganda, ci sa participe la discutii pe bloguri.

- In loc sa se bazeze pe tehnici de intrerupere ca sa transmita un mesaj cu sens unic, marketingul incearca sa ofere informatie, continut, exact atunci când publicul are nevoie de el.

- Oamenii care se ocupa de vânzari trebuie sa-si reorienteze gandirea dinspre marketingul conceput pentru piete mari si un public foarte numeros, spre o strategie care sa tinteasca online segmentele de public slab deservite.

- PR-ul nu inseamna ca seful dumneavoastra sa-si vada compania prezentata la televizor, ci pe web.

- Internetul a facut ca relatiile publice sa fie din nou publice, dupa ce, ani la rând, PR-ul s-a concentrat exclusiv asupra mijloacelor de comunicare in masa.

- Companiile trebuie sa-i indrume pe cumparatori cu ajutorul unui continut online extraordinar. Blogurile, podcasturile, e-book-urile le permit organizatiilor sa comunice direct cu clientii, intr-un mod pe care acestia il agreeaza.

- Pe web, liniile de demarcatie intre marketing si PR s-au sters.

Probabil ca apologia lui Scott ar fi fost perfecta si ar fi evitat izul paradoxului, daca aceasta carte n-ar fi aparut niciodata pe suport de hârtie, ci ar fi ramas strecurata doar printre undele internetului.

David Meerman Scott, "Noile reguli de marketing si PR", Editura Publica, Bucuresti, 2010

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/carte/cu-internetul-la-noua-piata-7804041
7804041
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.