Eroi, campioni, specialisti si rechini: cateva formule pentru a invinge criza
O carte despre succes, despre invingatori, despre fortarea limitelor si despre indrazneala de a privi viitorul in fata. O carte care va deveni ea insasi un succes, asa cum prevede Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR si prefatatorul volumului.
Andrej Vizjak si Vasile Iuga (doi specialisti prestigiosi, cel dintai lider pentru Serviciile de Consultanta in Afaceri ale Pricewaterhouse Coopers pentru Europa de Sud-Est, cel de-al doilea - Country Managing Partner al PwC Romania) au intreprins o analiza laborioasa a "concentrarii globale" si o vasta cercetare, intemeiata riguros pe statistici si pe studii de caz, la nivelul unui grup de 600 de companii care au reusit sa faca fata cu succes crizei generale, mult mai bine decat concurentii lor.
O prima concluzie: cei care au reusit sa prospere, in cadrul peisajului economic dezolant al ultimilor ani, nu au fost neaparat jucatorii grei din economie. Multe companii mici si mijlocii au iesit intarite din criza economica: 11% din totalul companiilor cu o cifra de afaceri intre 100 de milioane si 20 de miliarde USD au izbutit sa-si sporeasca valoarea chiar si in intervalul 2008-2010, cu o rata de succes de trei ori mai mare decat a rivalilor din domeniu, iar succesul lor a derivat mai putin din diferentiere si avantaje de cost, cat mai degraba din urmarirea unor tinte de achizitie atractive.
Scopul lucrarii, acela de a sprijini companiile sa isi dezvolte strategiile concurentiale intr-un mediu tot mai afectat de procesul de concentrare economica globala, este atins atat prin analize punctuale, cat si prin eforturi de sinteza a intregului fenomen si de stabilire a unor principii castigatoare. in acest ultim sens, autorii stabilesc patru tipuri de invingatori ai crizei: Local Specialist, Regional Hero, International Champion si Industry Shark, carora le sunt prezentate ulterior (capitolele 2-5 ale cartii), formulele de success.
Totodata, sunt supuse atentiei studii de caz din 11 domenii de activitate (privind companii din Romania sau din Europa de Sud-Est): utilitati, telecomunicatii, banci, industrie alimentara, farmaceutice, media online, retail, asigurari, petrol si gaze, autovehicule, bunuri de larg consum.
Volumul se incheie intr-un teritoriu predictiv, care prezinta potentialii invingatori si posibilii perdanti, acestia din urma fiind cei care nu se pot identifica intr-unul din cele patru profile schitate anterior.
Andrej Vizjak, Vasile Iuga, "Formule de succes pentru urmatorul deceniu", Editura Publica, Bucuresti, 2011
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro