De la reprimare la obsesie
Despicand in patru firul revolutiei sexuale inregistrate in ultimii 50 de ani, acest eseu evoca forta comunicarii in spatiul mass-media si colosalele schimbari de mentalitate pe care aceasta le poate induce.
Despicand in patru firul revolutiei sexuale inregistrate in ultimii 50 de ani, acest eseu evoca forta comunicarii in spatiul mass-media si colosalele schimbari de mentalitate pe care aceasta le poate induce.
Jaloanele temporale ale acestei curse cu obstacole sunt, potrivit profesorului Rodger Streitmatter, anul 1953 - cand Lucille Désirée Ball, star al sitcomului "I Love Lucy", a ramas insarcinata - si, respectiv, 2003, anul de varf de audienta al celui mai dezinhibat si dezinhibant serial al ultimilor ani, "Sex and the City". Care sunt, de fapt, conotatiile extremitatilor acestei acolade? Cand protagonista celui dintai serial era pe cale sa devina mama, celelalte personaje ale serialului s-au vazut sever cenzurate de conducatorii canalului CBS, asa incat, atunci cand faceau referire la burta umflata a lui Lucy, trebuia sa-si codeze frazele si gesturile. Asta ca nu cumva telespectatorii sa-si imagineze - Doamne fereste! - "un barbat si o femeie in timpul unui act sexual". De la acest puritanism excesiv - dar care rima perfect cu mentalitatea epocii - la momentul in care serialul HBO "Totul despre sex" infatisa o imagine foarte detaliata a corpului feminin, au trecut 50 de ani de tatonari, de schimbari marunte, au fost treptat depasite tabuuri si instaurate alte scari de prejudecati. Cine este responsabil pentru toate acestea? Ce forte economice si culturale au contribuit la acest salt? Unde a exagerat mass-media in privinta continutului sexual? Cum de s-a putut ajunge de la Adam si Eva la acel - mai putin ortodox - Adam si Steve? Ce au insemnat in aceasta revolutie Hugh Hefner si revista Playboy sau cum au modificat perspectivele asupra sexului personaje precum James Bond in anii 70 si Madonna in anii 80? Ce a insemnat fotografia nud a lui Burt Reynolds in paginile revistei Cosmopolitan? Ce rol a avut in aceasta poveste despre sex felul in care media a reflectat relatia dintre Bill si Monica? Cum de s-a ajuns ca industria pornografica sa-si vanda atat de bine produsele pe internet? Devenite toate subiecte ale acestei carti, alaturi de multe, multe altele, raspunsurile la aceste intrebari, expuse simplu, intr-o forma narativa captivanta, converg catre o teza majora: mijloacele de comunicare nu doar au reflectat schimbarile legate de atitudinile sexuale care s-au petrecut in SUA, ci au si contribuit decisiv la dezvoltarea acestor schimbari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro