Cel mai profitabil film din istorie: buget de 15.000 $, incasari + 100 milioane
Nu, nu va ganditi la “Titanic”. Chiar daca troneaza in topul filmelor cu cele mai mari incasari ale tuturor timpurilor, “Titanic” e o biata barcuta in comparatie cu titlurile de mai jos, adevarati campioni in ceea ce priveste acel raport atat de drag investitorilor (daca e mare, desigur), rentabilitatea capitalului investit.
Cu un buget de 200 de milioane de dolari si incasari de aproximativ 1,84 miliarde, "Titanic" al lui James Cameron este departe de cei cinci campioni din tabel, mai ales ca fostul ocupant al primului loc din clasament, "The Blair Witch Project", a fost detronat recent de "Paranormal Activity", una dintre cele mai placute surprize avute vreodata de cei de la studiourile Paramount. Un film venit de nicaieri, realizat in 2007 cu doar 15.000 de dolari si prezentat initial in cateva proiectii la Screamfest Film Festival, "Paranormal Activity" a fost ulterior achizitionat de Paramount si a fost atat de bine marketat, incat in acest moment a ajuns la inimaginabila (avand in vedere bugetul) suma de 107 milioane de dolari incasari doar in Statele Unite.
Nu are rost sa plictisim cititorul cu formule, oricat de simple, dar aplicarea acestora arata ca rentabilitatea capitalului investit pentru "Paranormal Activity" ajunge la paranormalul 713.233% (vezi tabelul alaturat pentru top cinci al celor mai profitabile filme ale tuturor timpurilor). Astfel, "Paranormal Activity" este de aproximativ 869 de ori mai rentabil decat "Titanic", iar comparatiile cu o multime de alte blockbustere mai mult sau mai putin recente sunt adesea si mai putin laudative la adresa acestora din urma. Rentabilitatea ultimului "Harry Potter", de exemplu, este de 272%, a lui "2012" (in acest moment) de 195%, iar unul dintre campionii din grupa mare a blockbusterelor recente este "Ice Age: Dawn of the Dinosaurs", cu un frumusel procent de 875%.
De unde acest nesperat succes al filmului regizat de pana nu de mult necunoscutul Oren Peli? Bineinteles, o campanie de marketing foarte inteligenta care mai ca a transformat filmul intr-un eveniment la care e obligatoriu sa participi.
La 25 septembrie, Paramount proiecteaza "Paranormal Activity" in 13 orase studentesti, cu proiectii la miezul noptii; 12 dintre spectacole au rulat cu casa plina. Recomandarile celor care vazusera deja horror-ul au facut ca site-ul Eventful.com, unde regizorul Oren Peli invitase doritorii sa voteze pentru a se organiza proiectii si in orasul lor, sa puna in miscare lungul si insolitul parcurs al filmului, insolit pentru ca acesta si-a inceput periplul cinematografic pe un numar infim de ecrane, dar a ajungs la nu mai putin de 2.712 sali. Paramount primise deja un milion de cereri ca filmul sa fie proiectat peste tot in SUA. Oricat de inspirata ar fi fost campania de promovare, filmul nu ar fi ajuns la aceste incasari fara sa-si multumeasca publicul. Ce este atat de inspaimantator la "Paranormal Activity"?
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro