Fitness de cartier? De ce nu!
Nu este un concept anticriza, puncteaza Mikael Fredholm, vicepresedinte al World Class International. Este planul nostru de dezvoltare. Doar ca asa s-a potrivit.
Fredholm a venit in Romania, a semnat contractul cu Marriott si a inceput sa vanda contracte companiilor, facand vanzari pentru prima data in viata lui. Asta desi nici conditiile de lucru nu au fost de la inceput cele mai fericite: "Dupa ce am mers la Marriott sa semnam contractul, am mers la Hotel Bucuresti - actualul Radisson - unde era amenajat un birou pentru mine. Nu exista insa curent electric si nici caldura. Era ianuarie, afara erau minus 25 de grade, iar eu stateam cu geaca de schi si cu fesul pe cap intr-un birou gol si trebuia sa incep sa vand servicii de fitness. Pana atunci nu mai vandusem nimic niciodata".
Fredholm a inceput sa vanda in paralel cu o piata in curs de dezvoltare. La inceputul anilor 2000, in Romania nu exista practic o piata de sali de fitness, fiind doar sali mici la parterul blocurilor. Acum World Class are drept concurenti mai multe cluburi care ofera servicii de fitness adresate clientelei medii si premium: "Daca facem comparatie intre acum zece ani si prezent, diferentele sunt uriase si desi suntem singurul lant de sali de fitness, pe piata de profil au aparut si cluburi individuale, precum Le Club sau Pescariu Sports & Spa, insa acestea sunt mai mult country clubs - cluburi private, care pot avea membri exclusivisti - in timp ce noi ne-am axat pe servicii de fitness si recreare.
Vorbim mai mult de o concurenta indirecta".
Vicepresedintele World Class spune ca, la nivel national, cele sapte cluburi ale companiei ii aduc o cota de piata de 20%, insa aici sunt incluse toate salile de fitness, fie ca este vorba de sali de apartament sau de sali de la parterul blocurilor. La nivel de cluburi de fitness pentru segmentul premium, cota de piata a World Class este de circa 90%, potrivit lui Fredholm. Cresterea s-a bazat mult si pe contractele cu companiile, pentru care World Class a creat un program, Corporate Wellness Program, prin intermediul caruia companiile de pe piata locala platesc partial sau total abonamentele angajatilor. In prezent, circa 100 de companii fac parte din acest program, iar printre acestea se numara Vodafone, Orange, Rompetrol si CitiBank.
Segmentul de clienti pe care il vizeaza cluburile i-a ferit intr-un fel si de efectele crizei, oficialul companiei vorbind de afaceri in crestere in 2009 - care au ajuns la 5,1 milioane de euro -, dar si de un inceput bun in 2010. In primul trimestru al acestui an, veniturile au crescut cu 35% comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la 1,56 milioane de euro. Directorul World Class spune ca evolutia a fost diferita de la un club la altul, dar toate cluburile, cu exceptia celui din Timisoara, au obtinut rezultate pozitive pe perioada crizei: "Daca vom continua in aceeasi linie, vom avea un an foarte bun".
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro