Fitness de cartier? De ce nu!
Nu este un concept anticriza, puncteaza Mikael Fredholm, vicepresedinte al World Class International. Este planul nostru de dezvoltare. Doar ca asa s-a potrivit.
Afacerile au crescut insa si pentru ca s-a urmarit indeaproape evolutia pietei, explica Fredholm: "In Romania am simtit criza, in special prin faptul ca oamenii au devenit mai sensibili la pret. Am fost nevoiti sa reducem preturile cu 15%, insa numarul de clienti a crescut mult, si in consecinta veniturile au crescut. In Ungaria, Cehia, Polonia si chiar Suedia criza a lovit mai puternic, deoarece preturile au fost reduse, iar baza de clienti a ramas aceeasi, in concluzie cifra de afaceri a scazut". Preturile din Romania sunt inca mai mari decat cele din Suedia, care este cea mai matura piata de profil, motiv pentru care competitia este acerba, iar preturile mai mici. In Romania preturile sunt de asemenea cu 20% mai mari decat in Ungaria, cea mai mare piata de la nivel regional dupa nivelul de penetrare al serviciilor de intretinere corporala.
Oficialii Pescariu Sports & Spa, club detinut de tenismanul Dinu Pescariu, care se adreseaza segmentului premium, vorbesc tot de o evolutie buna in 2009, dar si in prima parte a lui 2010 - cand veniturile au crescut cu 10%. Reprezentantii companiei, care nu vizeaza extinderea catre segmentul mediu, spun ca nu au adoptat masuri anticriza, ci chiar au planuri de extindere: "Urmeaza sa finalizam doua sali de squash si un aqua park in aer liber in incinta clubului, in care am investit 1 milion de euro".
Exista insa si jucatori care au resimtit mai puternic criza, printre acestia numarandu-se si IDM Club Wellness Fitness, care se adreseaza segmentului mediu, potrivit lui Octavian Thor Pleter, general manager al IDM Kennedy Group: "In 2009, afacerile noastre au evoluat defavorabil, atat din cauza unei atitudini mai rezervate a consumatorilor privind serviciile de petrecere a timpului liber, cat si din cauza necazurilor cu circulatia in zona Splaiului Independentei - Podul Grozavesti". Cu toate acestea, compania mai are planuri de investitii, chiar daca nu mari, si va investi 200.000 de euro intr-o terasa bar-restaurant in curtea clubului IDM.
Criza a afectat si compania mama a World Class, prezenta in 10 tari din Europa, a carei istorie a inceput sa se scrie in Suedia acum 25 de ani. Ulf Bengson, fost participant la campionatele mondiale de bodybuilding alaturi de Arnold Schwarzenegger, si-a deschis la varsta de 30 de ani o sala de fitness in Stockholm, de la care a pornit dezvoltarea World Class, care numara in prezent 43 de cluburi si 70.000 de membri.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro