Fitness de cartier? De ce nu!
Nu este un concept anticriza, puncteaza Mikael Fredholm, vicepresedinte al World Class International. Este planul nostru de dezvoltare. Doar ca asa s-a potrivit.
In prezent, World Class detine in Romania sapte cluburi, dintre care patru in Bucuresti si cate unul in Constanta, Timisoara si Cluj, 85 de angajati si o baza de 14.000 de clienti. Ultimul club a fost deschis in urma cu circa trei saptamani in Plaza Mall, iar pentru viitorul apropiat compania urmeaza sa mai deschida alte sase cluburi. Mikael Fredholm spune ca in prezent compania lucreaza la doua cluburi - unul in Floreasca, in care vor investi circa 4,5 milioane de euro si cel din Auchan Titan. Dupa lansarea acestora, in iulie-august World Class va mai deschide un club in incinta hotelului Rex din Mamaia. Pentru capitala, compania poarta negocieri pentru deschiderea altor trei sali. "Una dintre acestea se va inaugura cu siguranta anul acesta, o a doua la sfarsitul anului sau la inceputul anului 2011, iar cea de-a treia peste un an", explica pe scurt Fredholm planul de extindere a retelei.
Planul este destul de agresiv daca ne uitam la restul pietei, unde nu prea s-a auzit de inaugurari in ultima vreme. Oficialul World Class explica insa investitiile prin faptul ca pe piata mai este destul loc de dezvoltare: in Romania rata de penetrare - adica populatia care are statut de membru intr-o sala de fitness - este de 0,1%, mult inferioara celei din Suedia, unde este de 18%. "Piata este imatura si mult, mult mai mica decat cea din Suedia, Spania, Germania sau Statele Unite", spune Fredholm; acesta este unul dintre motivele pentru care grupul a decis deschiderea clubului din incinta Auchan Titan.
"Cu preturile pe care le vom practica acolo vom deschide portile pentru un alt segment, segment care nu este acoperit, in pofida numarului mare de oameni care il alcatuiesc." Din studiile World Class, Fredholm spune ca exista o diferenta foarte mare intre romanii bogati si cei cu venituri sub medie: "Segmentele sunt complet diferite. Foarte putini si-ar permite un abonament de 2.000 de euro pe an. Circa 20% ar putea sa plateasca 1.000 de euro, si apoi sunt cei 40% care si-ar permite 40 de euro pe luna". Astfel, strategia este un abonament mai mic pentru a atrage un numar cat mai mare de oameni.
Fredholm mai spune ca, exceptand capitala, unde au abonament la o sala de fitness 5% dintre locuitorii cu venituri mari - 10-15% daca luam in considerare clientii corporate -, situatia este diferita in restul tarii. In urma cu trei ani, World Class a deschis primul club din afara Bucurestiului, pentru ca dorea sa devina o companie cu acoperire nationala. Intre timp, costurile similare si preturile mai mici la abonamente au schimbat planurile companiei: "Am observat ca diferenta intre capitala si celelalte orase este foarte mare. Desi te costa cam la fel sa construiesti un club in Bucuresti si in Timisoara, pretul unui abonament in provincie este cu 65% mai mic. Mai mult, si numarul de clienti din provincie este mai mic, acesta fiind motivul pentru care in prezent ne concentram atentia asupra Bucurestiului".
Oricum, piata romaneasca este destul de diferita, povesteste Fredholm, care a ajuns la concluzia ca romanii vad mersul la sala ca pe o activitate de socializare. Astfel, daca in Suedia o persoana petrece in medie circa 27 de minute la un club de wellness, in Romania media este de circa doua ore. Asadar, daca in strainatate oamenii merg la sala pentru a se mentine in forma si se duc fie dupa program, fie inainte, fie in pauza de masa, in Romania mersul la sala este o forma de petrecere a timpului liber.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro