Criza ucide un simbol frantuzesc: cafenelele par a avea zilele numarate

Postat la 23 februarie 2010 21 afişări

Un simbol frantuzesc binecunoscut de toti turistii ar putea disparea intr-un viitor nu prea indepartat. Cafeneaua traditionala pare sa aiba zilele numarate.

In parte din cauza schimbarii gusturilor publicului si in parte in contextul recesiunii, numai anul trecut au fost nevoite sa traga obloanele doua mii de cafenele si bistrouri din Paris si zona adiacenta si nici micile bistrouri de cartier din alte orase sau cafenelele satesti nu o duc mai bine. Bistrourile si cafenelele au suferit in 2009 o scadere cu 12% a veniturilor, iar fata de anii '60, cand existau circa 200.000 de astfel de localuri pe teritoriul Frantei, anul trecut mai functionau numai aproximativ 30.000.

Cel mai grav afectate sunt micile cafenele satesti si localurile din orase care vand in special bauturi si o gama foarte restransa de preparate alimentare. Exceptie fac doar localurile unde se pot face pariuri hipice si se cumpara bilete de loterie.

Daca marile bistrouri din Paris sau alte orase ale Frantei nu sunt la fel de afectate sau isi permit sa se modernizeze, transformandu-se in localuri de lux, pentru cele mici problema supravietuirii este atat de grava, incat deja se propun subventii de catre autoritatile locale, mai ales acolo unde cafeneaua este inima comunitatii. nsusi Senatul a luat recent in discutie chestiunea salvarii bistrourilor.

Autoritatile sunt insa de parere ca tocmai proprietarii micilor localuri sunt de vina pentru soarta afacerilor lor - desi se plang ca sunt impinsi la faliment de impozitele cerute de stat, de campaniile impotriva fumatului si consumului de alcool si de faptul ca nici clientii nu mai comanda la fel de mult ca inainte.

Patronii, sfatuiesc autoritatile, ar trebui sa se adapteze vremurilor si sa-si mai revizuiasca meniurile, din moment ce nu toti clientii vor sa manance sau sa bea aceleasi lucruri ca in deceniile trecute. Ba ar trebui si sa-si imbogateasca oferta cu servicii cum ar fi vanzarea de timbre sau bilete de tren, plus sa puna la dispozitia clientilor conexiuni wireless la internet.

Si preturile ar mai trebui ajustate un pic in jos, cred autoritatile, fiindca nivelul actual nu-i suficient de atragator pentru clienti: nu multi isi permit sa plateasca mai bine de doi euro si jumatate pentru un simplu ceai.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
panorama,
lifetyle,
cafenele
/arta-si-societate/panorama/criza-ucide-un-simbol-frantuzesc-cafenelele-par-a-avea-zilele-numarate-5604083
5604083
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.