Podoabele noilor dandy
Nobilii Micului Paris nu concepeau sa iasa in lume fara ceas de buzunar sau bastoane placate cu aur. Epoca s-a schimbat, bijuteriile masculine au cazut in dizgratie, insa acum gloria lor pare sa se fi reintors.
Nobilii Micului Paris nu concepeau sa iasa in lume fara ceas de buzunar sau bastoane placate cu aur. Epoca s-a schimbat, bijuteriile masculine au cazut in dizgratie, insa acum gloria lor pare sa se fi reintors.
Daca pana acum cinci ani o geanta sau o crema pentru barbati erau la fel de rare precum masinile la inceputul veacului trecut, pe masura ce piata a evoluat, aria accesoriilor considerate exclusiv feminine s-a restrans.
Producatorul Beiersdorf a lansat in 2004 crema Nivea cu coenzima Q10 pentru barbatii de peste 30 de ani, Body Shop are o linie de produse exclusiv barbatesti, iar in 2005 a fost lansata si in Romania gama Germaine de Cappucini, de produse cosmetice de lux pentru barbati. Cat despre genti, tot mai multe companii de moda au inclus in colectiile lor accesorii masculine, iar Musette, unul din brandurile autohtone de incaltaminte si accesorii, pregateste lansarea unei linii noi de genti fashion pentru barbati. Mai nou, titlul cantecului "Diamonds are a girls best friends", interpretat de Marilyn Monroe, a inceput sa fie pus la indoiala, pentru ca barbatii au prins gustul bijuteriilor. "Am descoperit bijuteriile pentru barbati intr-un boutique din
Tendinta e prezenta deja de ceva vreme pe piata internationala, unde presa de business anunta vanzari record la bijuteriile pentru barbati. De exemplu, Financial Times scria la finalul anului trecut ca, la magazinele de bijuterii din Londra, colectiile pentru barbati au ajuns sa se vanda la fel de repede ca si cele pentru femei, adica in patru luni de la lansare. Recenta colectie de brose pentru barbati de la Dolce & Gabbana s-a vandut intr-o luna de la lansare, iar actori ca Orlando Bloom sau Nicholas Cage (foto) au fost vazuti cumparand bijuterii de la boutique-urile londoneze.
In
Chronotime International a adus in
In magazinele Helvetansa, doritorii de bijuterii au de ales intre produsele colectiei Dandy de la Chaumet. Linia de la Chaumet nu frapeaza neaparat prin varietate: inele cu forme cubice si aplicatii din email, bratari cu piele si butoni. "In general, bijuteriile sunt create sa se asorteze cu produsele de baza ale colectiei", spune Adrian Stoican, managing director al Helvetansa.
O alta casa de bijuterii care are o linie masculina, prezenta in
Reprezentantul Micri Gold spune ca in ziua interviului, un tanar a cumparat o bratara simpla, semirigida, jumatate otel, jumatate compozit negru, fara rafinamente, care a costat 900 de de lei. "Era un tanar care stia ce vrea, pentru ca tatonase terenul cateva zile. A venit - punct ochit, punct lovit", zice Aanicai, care adauga insa ca pe aceasta nisa nu se poate vorbi de clienti fideli. In schimb, cei de la Cellini spun ca au clienti care vin frecvent, care sunt la curent cu noutatile aparute si de fiecare data cauta sa isi completeze colectiile. "Avem clienti fideli, care ne suna ca sa fie tinuti la curent cu noutatile. Exista chiar clienti care merg direct la importator, pentru ca au vazut pe Internet o anumita bijuterie", sustine Popescu.
Una dintre tendintele care se regasesc in colectiile tuturor caselor include motivele ecleziastice, inspirate de crucile purtate de calugarii sau razboinicii medievali si identificate ca simboluri ale puterii. De exemplu, colectiile pot cuprinde cruci din aur si platina placate cu diamante sau pandantive in forma de inima inconjurata de spini.
Pe de alta parte, un model considerat la fel de masculin sunt colierele cu pandantive asemanatoare placutelor de identificare specifice militarilor. Exista insa colectii care pot fi considerate unisex si despre care comerciantii spun ca pot fi purtate si de femei, cum este cazul liniei Dandy de la Chaumet. "Cred ca inelul cu email ar fi potrivit si pentru o doamna", spune Adrian Stoican.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro