AI-ul care te ajută să îţi atingi targetul de vânzări

Autor: Ioana Niţă Postat la 23 martie 2024 108 afişări

Am primit cu toţii mesaje irelevante de vânzare pe social media, în special pe LinkedIn, unde foarte multe dintre persoane trimit mesaje automat către o listă întreagă de contacte, fără „a se deranja” să verifice dacă acele persoane au o minimă posibilă tangenţă cu soluţia/produsul vândut de ei. Acest lucru se întâmplă probabil din simplul motiv că nu au timp să cerceteze în amănunt interesele fiecărei persoane în parte.

Însă cum ar fi ca acest un proces amplu de cercetare şi prospectare a potenţialilor clienţi, care le oferă oamenilor specializaţi în vânzări mai multe şanse să ajungă la vânzarea propriu-zisă, ar fi făcută într-un timp foarte scurs de un asistent virtual? Acest lucru este deja posibil: start-up-ul local SalesOMMO dezvoltă o astfel de soluţie de automatizare care acum se află în faza de testare. Pentru a continua dezvoltare şi a integra şi tehnologia AI, start-up-ul se află în prezent şi în plină rundă de investiţii în valaore totală de 300.000 de euro.

„Într-o primă fază dorim să ne adresăm firmelor mai mici sau mijlocii, nu neapărat celor mari, pentru că vrem să ne construim brandul pas cu pas şi ne-am dori să avem anul acesta 1.500 de utilizatori din cât mai multe firme, în aşa fel încât să avem o bază foarte mare pentru clienţii noştri, mai degrabă decât să avem de exemplu trei firme mari, cum ar fi o bancă sau societăţi de asigurare cu câte 200, 300, 500 de oameni fiecare“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Guran, fondator şi CEO al SalesOMMO. El a pornit proiectul în prima jumătate a anului trecut împreună cu Alexandru Lamba (CTO), Radu Mesa (CMO), Cezara Benegui şi Ioana Mânea, investiţia iniţială în proiect fiind de câteva zeci de mii de euro. Soluţia SalesOMMO funcţionează ca un asistent virtual pentru oamenii specializaţi în vânzări sau dezvoltare de business, ajutându-i să facă vânzări personalizate prin găsirea potenţialilor clienţi potriviţi cu profilul pe care aceştia îl caută. „Cea mai importantă funcţionalitate a platformei în momentul de faţă este cea prin care se poate obţine un raport complet despre o persoană plecând de la un profil de LinkedIn, ceea ce înseamnă că prin intermediul SalesOMMO un om de vânzări poate să-şi simplifice partea de «research» extraordinar de mult - de la aproape 40-50 de minute pe persoană până la un minut şi jumătate sau chiar mai puţin în unele cazuri. Noi adunăm informaţii din diverse surse, din diverse baze de date şi din diverse locuri publice de pe internet şi le punem în acest profil care le oferă utilizatorilor „mură în gură“ toată informaţia de care au nevoie ca să fie pregătiţi pentru următoarea întâlnire la care trebuie să participe“, a explicat Alexandru Lamba, CTO şi fondator al SalesOMMO. El a adăugat că pe lângă informaţiile disponibile pe LinkedIn legate de o persoană - istoricul locurilor de muncă şi al educaţiei, platforma SalesOMMO se integrează cu o serie de alte baze de date precum Apollo şi Veridion, dar şi surse publice de date ca Google Finance, Google News, Google Trends sau Google Search.

„În curând vrem să ne ducem mai în adâncime cu «research-ul» de informaţii şi să folosim şi alte surse de la Google, cum ar fi, poate Google Research, Google News, ş.a.m.d.” În plus, soluţia SalesOMMO are integrat şi un asistent bazat pe tehnologia de inteligenţă artificială. „Pe lângă acestea, în momentul de faţă, integrăm şi tehnologie AI pentru a face un sumar cât mai cuprindzător şi cât mai eficient al acestor date. Adunăm aproape de 300 de puncte de date în momentul de faţă, ceea ce ar fi foarte mult de prezentat într-un raport. De asta o mare parte din ele sunt afişate în mod uşor de înţeles, uşor de digerat pentru persoana de vânzări, astfel încât să nu fie nevoie să piardă extraordinar de mult timp ca să facă conexiuni între date şi să le înţeleagă. Iar mai mult decât atât, utilizatorii pot folosi asistentul nostru AI pentru ca acesta să ia toată informaţia şi tot istoricul şi să-l sumarizeze sau pot întreba asistentul AI diverse lucruri, cum ar fi: «care ar fi următorul pas în procesul meu de a ajuta această persoană cu produsele pe care le oferim noi sau pe care le vând eu?, «având în vedere profilul acestei persoane şi nivelul de educaţie şi toate lucrurile pe care le are ca şi interese, care ar fi un deschizător bun într-o primă interacţiune cu persoana asta, despre ce aş putea să vorbesc, astfel încât să par mai interesant şi să creez o conexiune umană şi reală?». Sau pot întreba asistentul AI despre industria din care face parte prospectul, astfel încât să înţeleg mai bine ce valoare pot aduce eu pentru persoana respectivă, ca om de vânzări, şi cum pot să schimb uşor-uşor lumea din jurul meu, fiind o persoană de vânzări mai bună”, a completat Alexandru Lamba.

În prezent, platforma SalesOMMO poate fi testată, fiind disponibilă momentan în varianta beta, dar în curând va fi lansată şi în mod public. Start-up-ul are acum trei clienţi din România – o companie de tehnologie aflată în expansiune globală, o companie de dezvoltare software (CodeSilk) şi o agenţie care face dezvoltare de lead-uri B2B. Soluţia SalesOMMO este dipsonibilă în limba engleză, putând fi astfel folosită şi de către orice companie din străinătate. Pentru a continua dezvoltarea produsului şi atragerea de clienţi, echipa SalesOMMO are nevoie de o finanţare, suma totală ţintită fiind de 300.000 de euro. Până acum, start-up-ul a atras o investiţie de 50.000 de euro de la grupul de angel investors Growceanu şi s-a listat recent şi pe platforma SeedBlink, unde vrea să strângă circa 100.000 de euro. Iar în plus, start-up-ul discută şi cu trei fonduri de investiţii pentru a completa runda actuală de investiţii până la 300.000 de euro. „Avem mai multe discuţii în prezent şi am avut discuţiile inclusiv la nivel de comitet de investiţie. Acum, în România se ridică bani mai mult când ai un produs, iar noi nu suntem departe de acel moment şi aşteptăm să finalizăm aceste discuţii cât de curând. Evident, fondurile au un management al riscului puţin mai sofisticat şi e cumva firesc să vadă întâi produsul. Acum, din experienţa mea ca investitor de tip angel, cam asta e ordinea firescă. Întâi vin nişte business angels şi cu banii de la business angels se face prima variantă a produsului, pe care o văd fondurile şi atunci se alătură şi ele. Şi cam aşa e spirala, «the flying wheel», cum se zice în engleză, care se porneşte. Ne aşteptăm ca în prima jumătate a anului, în următoarele câteva luni, să închidem discuţiile şi cu unul dintre cele trei fonduri cu care suntem în contact direct”, a precizat Mihai Guran.

Legat de modelul de monetizare, el a menţionat că acesta este de tip „SaaS” (Software as a Service), companiile plătind în funcţie de cât consumă. „Clienţii folosesc soft-ul şi plătesc ceea ce folosesc, ceea ce consumă lunar între anumite limite. Adică e un prag, dar dacă îl depăşesc, ei vor putea să consume mai mult şi automat cresc şi costurile. Noi ne adresăm companiilor care caută minimum 25 de profile pe lună, iar preţul începe de la 35 de euro pe lună. Evident, numărul de profile căutate poate să ajungă şi la 75 şi poate să sară şi de 100. Noi nu ne-am propus o limită superioară, dar un alt lucru pe care îl credem şi nu-l dorim este să automatizăm procesul acesta de abordare a clienţilor noi, pentru că nu credem în treaba asta. Noi credem în relaţiile umane şi în interacţiunea umană. Evident că dacă e un client face 5.000 de profile pe lună, e clar ceva ciudat. Noi vrem să ajutăm oamenii şi oamenii nu pot să trimite mai mult de câteva zeci de mail-uri pe zi, în mod normal, firesc, uman. Dacă vor să se conecteze cu o mie de persoane pe zi, acela nu e om, e robot”, a subliniat Mihai Guran.   

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Rubrica „Investor Watch”

Invitat: Marius Istrate, preşedintele TechAngels – cel mai mare grup de business angels din România

Mai puţine proiecte „copy cat”, mai multe start-up-uri tech pe domenii strategice ca apărarea, energia şi sănătatea

„Acum vorbesc şi în nume personal, ca investitor care face investiţii din 2020 în ecosistemul local. Aş vrea să văd mai multă ambiţie. Mai puţine proiecte de tip «copycat», copii ale platformelor sau ale ideilor din afară care au mers în Franţa şi atunci de ce nu facem şi în România, sau au mers în Marea Britanie şi atunci de ce nu facem şi în România. Mai puţin din aceste idei şi mai multe start-up-uri cu proiecte strategice. Suntem totuşi într-un context aparte în această ţară, nu suntem orice ţară din Europa. Suntem o ţară care are un război la frontieră.”


Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Andrei Perianu, cofondator şi COO al fintech-ului Bankata.ro – platformă ce compară produse financiare

Ce e nou? Fintech-ul românesc a ajuns la un număr de 40.000 de utilizatori pe lună, ceea ce înseamnă o creştere de peste 166% din martie 2023 până în prezent. „În prezent, avem un trafic de 40.000 de utilizatori pe lună pe platformă, dar ne interesează mai mult câţi oameni au încredere să aplice prin plat­forma noastră pentru un produs finan­ciar – iar numărul acestora depă­şeşte 5.000 de persoane care au ales un pro­dus financiar prin Bankata.ro. Veniturile au escaladat şi ele în acest timp, eram la 2.500 în primăvara anu­lui trecut, iar acum am depăşit 10.000 de euro, iar de acum ne aşteptăm să mergem din ce în ce mai sus pentru că avem resurse din ce în ce mai mari.“

2. Invitaţi: Mihai Guran şi Alexandru Lamba, fondatori ai SalesOMMO – asistent virtual pentru vânzări personalizate

Ce e nou? Start-up-ul local şi-a propus ca anul acesta să atragă 1.500 de utilizatori plătitori pentru soluţia sa de automatizare dedicată oamenilor specializaţi în vânzări şi dezvoltare de business şi să ajungă astfel la venituri recurente de circa un milion de euro.

3. Invitat: Marius Dosinescu, fondator al Aysa.ai – platformă pentru automatizarea proceselor SEO

Ce e nou? Start-up-ul local se află în prezent în discuţii pentru obţinerea unei finanţări în valoare de 450.000 de euro, sumă necesară pentru investiţii în infrastructura IT astfel încât să poată scala businessul în mod accelerat la nivel internaţional. Anul trecut, Aysa.ai a atras un investitor în proiect - compania de dezvoltare de software Innovator Spark din Cluj, finanţarea venind însă sub formă de servicii – dezvoltare software, şi nu de cash.

„În acest moment, practic prima etapă de investiţie a celor de la Innovator Spark a fost de 50.000 de euro, iar acum noi căutăm 450.000 de euro pentru infrastructura IT, pentru că investiţia în infrastructură, atunci când îţi antrenezi propriile modele de AI, este destul de costisitoare şi pentru a putea avea rezultate ai nevoie de o infrastructură mult mai mare. “

4. Invitaţi: Claudiu Bozdoghină şi István Domokos, fondatori ai Papervee – platformă all-in-one pentru HR

Ce e nou? Start-up-ul din Sibiu a încheiat anul trecut cu un portofoliu de clienţi format din 45 de companii, care însumează o mie de utilizatori ce folosesc platforma sa all-in-one pentru digitalizarea proceselor din cadrul departamentelor de resurse umane, veniturile recurente lunare situându-se la 3.000 de euro.

Claudiu Bozdoghină: „Pentru anul acesta ne uităm la un venit recurent lunar de aproximativ 15.000 de euro, ceea ce ar însemna să avem undeva la 4.000 de utilizatori în fiecare lună. Targetul este ambiţios, dar la cum arată cel puţin începutul acestui an, care este foarte promiţător, şi la cum au decurs lucrurile până acum, noi suntem optimişti că o să reuşim să atingem un prag de 4.000 de utilizatori până la finalul anului, luând în considerare bineînţeles şi partea de internaţionalizare şi faptul că acum suntem prezenţi şi pe piaţa externă.“

István Domokos: „Platforma Papeerve înglobează câteva module de bază, cum ar fi pontajul, concediile, programul de lucru, generarea unui dosar digital pentru angajaţi care cuprinde atât informaţii digitalizate cât şi documente în diverse formate. Practic, permite un flux de procese de HR care se rezolvă între angajaţi, manageri şi administratori. În acelaşi timp, am reuşit să creştem paleta de funcţionalităţi care se regăsesc în Papervee.”

5. Invitat: Alexandru Anghel, cofondator şi CEO al SOLO Fintech – aplicaţie de contabilitate pentru PFA-uri

Ce e nou? Start-up-ul local şi-a propus să îşi dubleze anul acesta numărul de clienţi la 15.000 şi să ajungă astfel la venituri recurente lunare de circa 230.000, în condiţiile în care cererea pentru soluţii de digitalizare a facturării şi contabilităţii creşte ca urmare a noilor reglementări fiscale. Totodată, echipa SOLO lucrează în prezent şi la un modul nou în platformă dedicat SRL-urilor, pe care îl va lansa înspre finalul anului.

„Vreau ca 2024 să fie un an în care noi muncim foarte puţin operaţional pe e-Factura şi pe declaraţia unică şi ne concentrăm mult pe elementul de experienţă a clienţilor şi de onboarding şi comunicare astfel încât ei să aibă toate resursele necesare. Iar ca şi ţinte pe zona de cifre, vrem să ne dublăm baza de clienţi şi să ajungem undeva la 15.000 de utilizatori plătitori, strict PFA-uri.“



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şib What’s Hot.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
ZF IT Generation,
AI-ul

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.