Cele mai inovatoare companii din România în 2023. Cont bancar cu preluarea datelor din buletin direct de la Evidenta Populaţiei
ING este prima bancă din România care preia datele din buletin ale clienţilor noi direct din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor.
Descrierea inovaţiei:
Conlucrarea dintre ING Bank România şi Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor face parte dintr-un proiect pilot care include mai multe bănci din România, coordonat de către ARB. ING este prima bancă din România care a finalizat primele etape ale acestui proiect-pilot privind validarea şi furnizarea de date actualizate din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor.
Elementul de noutate:
ING Bank România a devenit, în luna noiembrie 2023, prima bancă din ţară care preia în mod automat datele din buletin ale clienţilor noi cu cetăţenie română, direct din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (R.N.E.P.), în momentul deschiderii unui cont în unităţile băncii (reţeaua ING Office).
Această conlucrare dintre ING Bank România şi Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor va uşura deschiderea conturilor bancare şi, în viitor, actualizarea datelor cu caracter personal.
Efectele inovaţiei:
Sunt mai multe tipuri de efecte, explică Roxana Petria, tribe lead customer engagement în cadrul ING Bank România. Pe de o parte, este vorba de reducerea birocraţiei şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor în procesul de deschidere de noi conturi. Pe de altă parte, deschiderea unui cont bancar devine mai simplă şi mai rapidă, cu un plus de acurateţe în preluarea în sistemul băncii a datelor din actul de identitate. În plus, „procesul de cunoaştere a clientelei devine şi mai sigur, calitatea datelor fiind garantată, ceea ce contribuie şi la reducerea fraudelor. Iar procesul de deschidere a unui cont devine mai sustenabil, nefiind nevoie să se mai păstreze copia buletinului pe hârtie”, afirmă Roxana Petria.
Tot ea mai spune că această implementare în premieră deschide calea către validarea automată a datelor la deschiderea de conturi ING online, prin aplicaţia ING Home’Bank (din 2024), şi către actualizarea datelor de identitate fără implicarea directă a clienţilor, estimată pentru a doua jumătate a anului viitor. Astfel, în curând ING Bank România va putea interoga online modificările cărţilor de identitate ale clienţilor, disponibile în baza de date a Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, şi va putea astfel să opereze actualizarea acestor date, fără asistenţa clienţilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro