Cine este noul şef al Orange România şi unde ajunge Liudmila Climoc, fostul CEO al companiei
Cum să te asiguri că ai la vârf lideri care cunosc bine pieţele de care răspund? Pentru grupul francez Orange, răspunsul stă într-un sistem cu totul diferit faţă de cel observat în alte multinaţionale din telecom, în care liderii sunt rotiţi între diferite pieţe, după un număr de ani, şi promovează în roluri noi fără a lua totul de la zero. Ba chiar din contră. Un exemplu este recenta schimbare anunţată la vârful subsidiarei din România, concomitent cu cea din Polonia. În centrul atenţiei sunt doi lideri binecunoscuţi la Bucureşti.
Din punctul de vedere al jobului, pentru mine este mai interesant să fiu în România decât în Elveţia. Acolo poţi avea un post bun, dar mult mai puţin interesant.” Acum exact 15 ani, elveţianul Julien Ducarroz, care avea deja nouă ani de experienţă în grupul Orange - petrecuţi în Marea Britanie şi Olanda, discuta pentru prima oară cu presa din România, cu ZF mai exact, din noua postură de director de strategie al Orange România, şi îşi explica decizia de a veni la Bucureşti. De la o echipă de 80 de oameni, venise la Bucureşti într-un nou rol, de „aproape freelancer” după cum spunea el, adică de consilier al CEO-ului Jean-François Fallacher şi al directorului comercial Thierry Millet. Venise în România după ce, în Olanda, îl avusese şef pe Yves Gauthier, fostul director comercial al Orange România. 15 ani mai târziu de la acea discuţie, odată cu anunţul Orange că Julien Ducarroz va reveni în Bucureşti în septembrie pentru a prelua rolul de CEO al Orange România, modul în care Parisul îşi numeşte liderii şi gândeşte tranziţia între roluri merită puţină atenţie.
Să recapitulăm deci. În 2007, după 9 ani de lucru în domenii precum cele de marketing şi definire a preţurilor, după ce ultimul său şef din Olanda este fostul director comercial din România, Julien Ducarroz devine la Bucureşti noul director de strategie. La început „un fel de freelancer”, Ducarroz este apoi promovat director comercial în 2009. Din acest rol el a contribuit la lansarea serviciilor de televiziune ale companiei, dar şi a tehnologiei 4G.
7 ani mai târziu, CEO-ul de la Bucureşti, Jean-François Fallacher, pleacă în Polonia pe poziţia de CEO. Ducarroz, vehiculat în culise drept posibil candidat la funcţia de CEO, este promovat pe această poziţie, dar în Moldova, piaţă care trimite la Bucureşti noul şef - Liudmila Climoc. Patru ani mai târziu, Ducarroz îi ia locul fostului său şef de la Bucureşti, la vârful Orange Polonia. După alţi trei ani, Ducarroz se pregăteşte să preia în septembrie rolul de CEO al operaţiunilor din România, locul lui fiind preluat de Liudmila Climoc. O abodare cu totul diferită a grupului francez prin comparaţie cu orice altă corporaţie din telecom.
Ce s-a întâmplat în cei 7 ani de mandat ai Liudmilei Climoc la Bucureşti? Din punctul de vedere al acţionarilor poate cel mai important lucru este că operaţiunea a rămas pe profit - câştigul cumulat fiind de circa 3 mld. lei în această perioadă, conform datelor de la Finanţe. Marjele sunt în scădere, dar operaţiunile nu au alunecat în zona roşie, după cum rezultă din datele oficiale.
CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro