O companie românească pe care au construit-o trei tineri are un cuvânt de spus în viitorul căutărilor. Ce este detectivul digital şi cum a reuşit să convingă mai mulţi investitori să ofere deja milioane de dolari

Autor: Ioana Niţă Postat la 19 martie 2023 325 afişări

A căuta şi a face „research” despre un potenţial nou client, colaborator sau furnizor în ziua de azi mănâncă foarte mult timp, însă noile tehnologii au capacitatea de a simplifica toată această muncă. Aceasta a fost practic ideea unui start-up local, numit Veridion (fost Soleadify), care a primit milioane de dolari ca investiţii pentru a pune pe masă o soluţie software bazată pe AI ce cuprinde baze întregi de date cu informaţii relevante despre companii, astfel încât businessurile să îşi poată găsi furnizorii sau clienţii potriviţi.

Colectăm date despre companii din surse publice şi din text nestructurat. Cred că de când au apărut ChatGPT şi alte tooluri similare, este mai uşor de înţeles ce facem. Luăm extrem de multe informaţii şi încercăm să ne dăm seama ce e adevărat, care este realitatea curentă versus doar nişte informaţii postate acum trei ani pe internet, le structurăm şi ţinem o bază de date de 70 milioane de companii din toată lumea, pe care le actualizăm în fiecare săptămână în funcţie de ce mai apare nou.

Practic, noi trebuie să ştim tot ce se întâmplă pe orice profil de social media al unei companii, ce apare în presă, ce se schimbă pe site-ul companiei şi să înţelegem din text complet nestructurat, să ne scoatem informaţii la fel cum ar face cineva «research» despre o companie anume. Doar că datele respective le dăm clienţilor într-o secundă şi nu în câteva zile“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Florin Tufan, cofondator şi CEO al Veridion.

Start-up-ul, înfiinţat încă în 2019, utilizează tehnologia de inteligenţă artificială pentru a analiza un volum foarte mare de pagini web pe săptămână, cu scopul de a construi şi menţine o bază de date actualizată despre companii la scară globală. Această bază de date poate fi utilizată de companii pentru găsirea de furnizori, modelare de risc, cercetare de piaţă ş.a.m.d. Clienţii ţintă pentru soluţia Veridion sunt companiile din industria financiară, de asigurări, de consultanţă, precum şi din zona de producţie.

În prezent, start-up-ul are în portofoliu 16 clienţi recurenţi, care plătesc pentru utilizarea soluţiei peste 50.000 euro pe an. În prezent, soluţia Veridion se integrează în platformele de management al riscului folosite în cadrul companiilor mari care le devin clienţi, însă start-up-ul are în plan să lanseze anul acesta şi o suită de produse pentru companiile mai mici, inclusiv o soluţie cu o interfaţă proprie. „Vrem să lansăm o suită de produse self-service pentru companiile mici. Vom avea şi un motor de căutare public atât pentru fonduri mici de investiţie, cât şi pentru companii din afara producătorilor foarte mari, care au nevoie să-şi caute furnizori doar cu o frecvenţă mai mică şi cu o complexitate mai redusă.

Iar această soluţie va avea o interfaţă proprie şi vom avea şi API-uri pentru companii mici”, a precizat el. Pentru anul acesta, Veridion şi-a propus să îşi tripleze veniturile anuale recurente la peste 3 milioane de euro, menţinând astfel acelaşi ritm accelerat ca şi în 2022. Start-up-ul a atras recent o investiţie de 6 milioane de dolari de la mai multe fonduri de investiţii - LAUNCHub Ventures, OTB Ventures, Underline Ventures, GapMinder Venture Partners şi Day One Capital. „În 2022 am triplat businessul faţă de începutul anului. În enterprise este un pic mai complicat pentru că majoritatea colaborărilor pe termen lung cu companii foarte mari trebuie să înceapă cu un soi de pilot pentru care de obicei iei o sumă foarte mică de bani. Şi atunci noi numărăm doar contractele care ajung la maturitate la un angajament de cel puţin un an, iar noi pe pe acestea le-am triplat. În venit anual facem peste un milion de euro, nu pot să dau cifra exactă, dar este peste. Iar anul acesta am vrea să ne triplăm din nou veniturile.

Avem deja în tot ce înseamnă «late stage pipeline» clienţi cu care să ne dublăm în următoarele 4 luni, însă vrem să fim foarte conservatori şi să luăm în calcul în economia globală şi contextul acesta macroeconomic care s-ar putea înrăutăţi practic oricând. Şi atunci, fiind conservator, ne propunem măcar măcar să ne triplăm din nou. Iar majo­ritatea diferenţei va veni din munca pe care am făcut-o deja“, a spus Tufan. Legat de runda de finanţare obţinută recent, cofondatorul Veridion a menţionat că întregul proces a durat destul de mult în contextul noilor condiţii de piaţă. Primele discuţii au început în aprilie anul trecut, iar în decembrie s-au finalizat actele aferente. „A durat enorm pentru că ne-am apucat să vorbim cu investitori în momentul în care totul era foarte bine şi efectiv mergea piaţa, creşteau banii în copac şi undeva la câteva săptămâni distanţă peisajul s-a schimbat.

Noi deja eram în contact cu peste 50 de investitori şi au început să nu ne mai răspundă. Şi am aflat ulterior că ei erau conştienţi de criza care urmează să vină, cu câteva luni înainte să fim cu toţii conştienţi de ea, iar în momentul acela a devenit totul mult mai greu. Toată lumea, pe bună dreptate, a început să-şi facă mult mai bine temele de dinainte şi să ceară interviuri cu clienţii, de exemplu, pentru că intrau într-o logică de recesiune care acum e cât se poate de serioasă, şi anume se gândeau că orice nu este OK în companie va înseamna că tu practic n-o să poţi să treci de criză cu banii pe care îi ai.” În ceea ce priveşte evaluarea companiei, el nu a oferit detalii, însă a precizat că deşi a fost cu 30% mai mică decât şi-ar fi dorit, a fost cu 30% mai mare decât la nivelul pieţei. „Nu pot să zic exact evaluarea, doar că este o rundă normală ca procent din companie la stadiul ăsta. Evaluarea este poate cu 30% mai mică decât ne-am fi propus în condiţii economice normale şi din ce informaţii avem despre ce se întâmplă acum în piaţă, este undeva cu 30% peste. Ca idee, în momentul ăsta în piaţă sau ce am văzut noi în această vară este că ce ni se propunea în special de la investitori din SUA, care sunt mult mai direcţi şi au reacţionat mult mai repede la situaţia economică, evaluările au scăzut de la 50x la 10-15x în SUA.” Echipa şi-a propus să deschidă următoarea rundă de investiţii peste circa un an şi jumătate.   



Rubrica „Start-up Pitch”

1. Marius Corîci, cofondator al Hound Bytes

Ce face? Dezvoltă o platformă de cybersecurity care combină informaţiile despre ameninţări, răspunsul la incidente şi analizele de securitate pentru a ajuta companiile să identifice şi să atenueze proactiv ameninţările cibernetice.

„În decembrie am înfiinţat firma şi din luna ianuarie a acestui an am pornit activitatea. Practic, avem două luni de activitate. Zicem noi că anul acesta o să fie un an foarte bun pentru noi, în special pentru că am pornit aşa bine. Practic, primul contract semnat a fost cu o firmă din Olanda, deci, putem spune că suntem o companie internaţională. Şi mai avem contracte cu două companii mai mici de pe plan local.“

2. Cristian Mogodici, CEO al ZayaAI

Ce face? A dezvoltat o soluţie bazată pe inteligenţa artificială care are ca scop îmbunătăţirea şi accelerarea interpretării datelor de imagine pentru a uşura procesul de diagnosticare pentru diferite patologii.

„Anul acesta avem ca obiectiv să ridicăm o rundă de finanţare pe platforma de crowdfunding Ronin şi avem ca obiectiv să ridicăm o finanţare de minimum 250.000 de euro.“


Rubrica „Start-up Update”

Florin Tufan, cofondator şi CEO al Veridion (fostul Soleadify) – platformă AI cu date relevante despre companii

Ce e nou? Start-up-ul local şi-a propus să îşi tripleze anul acesta veniturile anuale recurente la peste 3 milioane de euro, menţinând astfel acelaşi ritm accelerat ca şi în 2022. Start-up-ul a atras recent o investiţie de 6 milioane de dolari de la mai multe fonduri de investiţii - LAUNCHub Ventures, OTB Ventures, Underline Ventures, GapMinder Venture Partners şi Day One Capital.

„În 2022 am triplat businessul faţă de începutul anului. În enterprise este un pic mai complicat pentru că majoritatea colaborărilor pe termen lung cu companii foarte mari trebuie să înceapă cu un soi de pilot pentru care de obicei iei o sumă foarte mică de bani. Şi atunci noi numărăm doar contractele care ajung la maturitate la un angajament de cel puţin un an, iar noi pe pe acestea le-am triplat. În venit anual facem peste un milion de euro, nu pot să dau cifra exactă, dar este peste. Iar anul acesta am vrea să ne triplăm din nou veniturile.”


Rubrica „Start-up Boost”

Roxana Popa, director executiv, Asociaţia Proiect Voiajor, şi Anca Luca, community manager, InnovX-BCR

Platforma de joburi pentru refugiaţii din Ucraina jobs4ukr.com a ajuns la 2.000 de angajatori care au publicat peste 2.800 de joburi

Roxana Popa: „În prezent sunt peste 133.000 de persoane care au vizitat platforma de peste 700.000 de ori. Avem candidaţi înregistraţi în platformă atât din România, cât şi din alte ţări din Europa, care ating un număr de circa 8.800 de persoane – un număr destul de mare pentru momentul în care suntem. De asemenea, avem peste 2.000 de angajatori care au postat peste 2.800 de joburi în peste 55 de ţări şi 230 de oraşe. Am facilitat 4.300 de interacţiuni între angajatori şi candidaţi şi 600 de colaborări care s-au finalizat cu da din partea ambelor părţi.“

„Într-un an proiectul a scalat extrem de bine, a crescut organic. Lansarea oficială a fost pe 3 martie 2022. În trei săpătmâni aveam 900 de angajatori în platformă, peste 1.000 de joburi postate de aceste companii şi circa 28.000 de utilizatori unici. Cifrele sunt impresionante. Deci suntem fericiţi cu proiectul, suntem fericiţi de modul în care el a crescut şi de comunităţile pe care am reuşit să le atragem acolo. O altă validare pe care am obţinut-o a fost chiar de la Comisia Europeană care, în august 2022, ne-a anunţat că vom avea un feature în raportul anual al preşedintei Comisiei Europene, ceea ce evident că a fost extraordinar, având în vedere cât de multe astfel de proiecte de dezvoltau în perioada respectivă.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.