Desenând faţa digitalizării
Tranziţia către spaţiul virtual a fost una dintre principalele caracteristici ale pandemiei de coronavirus, multe businessuri îndreptându-şi atenţia către mediul online odată cu începutul crizei sanitare din urmă cu doi ani. Fenomenul continuă accelerat până în ziua de astăzi. Ce se întâmplă, însă, când transformarea digitală prinde chip cu ajutorul inteligenţei artificiale?
Conceptul de „Digital Human” a luat naştere deja de câţiva ani şi se bazează pe faptul că tehnologia şi spaţiul digital nu cunosc limite, putându-se crea o varietate de personaje, experienţe, spaţii etc. Conform companiei din spatele conceptului, agenţia de publicitate Mainstage Î The Agency, lansată de grupurile de entertainment Global Records şi Untold, Digital Human constituie următorul pas în manifestarea interacţiunii umane.
„Prin modul în care creăm un om digital păstrăm cât mai mult posibil din atributele umane, precum vocea, mişcările corpului şi expresia facială, folosind captarea mişcării şi tehnologia în timp real, dar adăugând un nou strat: corp digital. Corpul digital nu are limite în spaţiul digital, putând face orice îşi poate mintea imagina”, a declarat Mădălin Nitiş, director general al Mainstage, pentru Business MAGAZIN. În acest sens, tehnologia poate fi folosită pentru a îmbunătăţi experienţa umană, iar oamenii digitali au rolul de a umple golurile şi a face un pas mai departe, în vreme ce exprimă şi întruchipează în totalitate un brand sau un proiect, scopul fiind reprezentat de exprimarea cât mai succintă a unei idei. Un prim proiect este personajul Wello care, prin intermediul platformei School of Health, aduce în premieră globală, lecţii interactive în domeniul obiceiurilor sănătoase. Astfel, copiii, alături de părinţi sau profesori, primesc acces pe school.wello.ai la informaţii actuale despre nutriţie şi un stil de viaţă sănătos. Următorul pas constă în implementarea în toate şcolile din România, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei. „Wello a fost un proiect special deoarece noua tehnologie urma să fie folosită pentru a ajuta adolescenţii şi copiii să deprindă obiceiuri sănătoase, precum nutriţia, sportul, alfabetizarea financiară, bunăstarea etc. Crearea a reprezentat o provocare deoarece corpul Wello nu era simetric din cauza membrelor robotizate, dar rezultatul a fost bun din punct de vedere tehnic şi estetic”, explică Mădălin Nitiş.
Pe viitor, compania îşi propune să îmbunătăţească personajul, adăugându-i lecţii de economisire, igienă orală, limba engleză şi educaţie sexuală, urmând să apară încă un personaj virtual. În acest caz este vorba despre un artist muzical pentru o casă internaţională de discuri, care va fi în stare să compună un album, să susţină concerte live sub forma unei holograme şi să vorbească în direct la emisiuni TV. În consecinţă, posibilităţile de personalizare a experienţei devin infinite, având în vedere că personajul poate „trăi” pe tot ce înseamnă ecran digital, de la reţele de socializare pe telefoane sau laptopuri la tablete şi panouri de publicitate. Ritmul galopant al tranziţiei digitale, imperceptibil de ochiul liber, ne pune, aşadar, în faţa unei întrebări în aparenţă fără răspuns: cum va arăta spaţiul digital într-un orizont de timp de 20 de ani, de exemplu?
„La nivel de trenduri, tot ce îmi doresc este să existe o adopţie locală cât mai rapidă a tot ceea ce înseamnă influenţa tehnologiei, a blockchainului şi criptomonedelor, a metaverse-ului şi multe altele. Nu este un secret că piaţa din România are câteodată un comportament de leapfrog (salt de broască – n.r.) în ceea ce înseamnă adopţia tehnologiei.”
Totuşi, reprezentantul The Agency adaugă că, în industria de publicitate, este extrem de important să existe încredere din partea clienţilor. Cel mai probabil, agenţiile vor propune în continuare proiecte disruptive, însă decizia finală de implementare depinde strict de clienţi.
„Este dificil să estimăm în acest moment, deoarece (Wello – n.r.) este un produs foarte nou. Însă, ne dorim ca personajele digitale să urmărească modelul influencerilor reali şi să ajungă să aibă comunităţi de milioane de urmăritori şi să genereze venituri pe măsură, inclusiv contracte de sponsorizare cu branduri mari”, spune Mădălin Nitiş, adăugând că prudenţa din piaţă vizavi de investiţiile în proiecte şi produse noi poate fi compensată în curând de o perioadă de supraconsum. Mai mult, fenomenul va fi stimulat de ridicarea măsurilor anti-Covid, ceea ce va oferi din ce în ce mai multă încredere companiilor să investească în marketing, comunicare şi produse digitale.
Mădălin Nitiş are o experienţă de peste 15 ani pe piaţa locală şi internaţională în coordonarea strategică de marketing a afacerilor în execuţie şi optimizare. A urmat, de asemenea, programul Executive MBA din cadrul London School of Business and Finance şi deţine un master la International Advertising Association (IAA). Din 2020 este cadru didactic la SNSPA Bucureşti.
Mădălin Nitiş, director general al Mainstage: „Ne dorim ca personajele digitale să urmărească modelul influencerilor reali şi să ajungă să aibă comunităţi de milioane de urmăritori şi să genereze venituri pe măsură, inclusiv contracte de sponsorizare cu branduri mari.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro