Club Business Magazin: Securitatea în cloud. Cum poate falimenta o afacere lovită de atacuri informatice
Migrarea datelor în cloud ridică tot mai multe provocări legate de siguranţa informaţiilor şi modul în care acestea pot fi apărate de răufăcători. Invitaţii celui mai recent club Business Magazin, cu tema „Securitatea în cloud“, organizat în parteneriat cu Bitdefender, au vorbit despre felul în care atacurile pot provoca pierderi companiilor şi pot duce, în unele cazuri, chiar la faliment.
BUSINESS MAGAZIN: Care sunt principalele tendinţe în materie de securitate online?
MIHAI GURAN, BITDEFENDER: Există o creştere de circa 45% în prima jumătate a anului în ceea ce priveşte vânzările de soluţii de securitate în România. Ca şi target, ne propunem la nivel global o creştere de 75-80%. Evident, acest lucru nu se poate realiza de la sine, este vorba şi de foarte multe resurse pe care Bitdefender le investeşte. În decursul ultimelor 7-8 luni, de când se derulează această iniţiativă, dezvoltarea s-a dublat şi chiar mai mult, forţa de muncă de asemenea; avem în desfăşurare în România cât şi în alte ţări un program de înrolare şi training al partenerilor, pentru că în mediul enterprise vânzările se fac business to business şi este foarte important ca cei care cumpără servicii să aibă încredere în furnizori. Astfel, de cele mai multe ori vânzările se fac de către parteneri care pot instala soluţiile Bitdefender atât în cloudul lor, cât şi la nivel global. O altă statistică interesantă pe care pot să v-o spun este legată de cloudul Bitdefender, care serveşte cei peste 500 de milioane de clienţi pe care îi avem şi care răspunde la peste un miliard de request-uri pe zi.
În piaţa din România, în ceea ce priveşte zona de consumer security, avem nişte date în principal de la Gartner, conform cărora există o creştere de 10% pentru perioada 2011-2014 şi în prezent se previzionează o valoare a pieţei de circa 4,8 milioane de euro. Piaţa de enterprise security, şi aici ne referim la end-points, fie că e vorba de servere sau de alte dispozitive instalate, e ceva mai mică, este vorba de 3,4 milioane de euro. Pentru România ne propunem o creştere de minimum 50% în acest an şi ne propunem să avem o poziţie semnificativă în fiecare segment, fie că e vorba de cel al consumatorilor individuali, fie că e vorba de segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii, fie că e vorba de segmentul întreprinderilor mari sau sectorul public. Foarte multe companii şi persoane din România au nevoie de soluţii de securitate şi din momentul în care noi avem o prezenţă semnificativă pe pieţe mondiale, credem că şi în Romania, cu atât mai mult ar trebui să avem o cotă de piaţă care să reflecte atât faptul că suntem o companie românească, cât şi faptul că suntem o companie de top.
În România, putem aprecia că există o creştere semnificativă care reflectă faptul că foarte multă lume, pe măsură ce se mută în cloud şi este mai conectată, are nevoie de soluţii de securitate. Nu cred că cineva poate sta conectat 24 de ore fără măcar o soluţie de securitate.
CĂTĂLIN COŞOI, BITDEFENDER: Putem spune că noi aveam un cloud înainte să existe conceptul de cloud. De exemplu, îmi aduc aminte în 2007, când lansam o tehnologie anti-phishing, care era o chestie destul de simplă la momentul respectiv, aşa cum implementase toată lumea; era nevoie urgent de tehnologie, aşa că cea mai simplă tehnologie la care ne-am gândit atunci a fost ca de fiecare dată când un client accesează un link, acel link să fie interogat într-un server de-al nostru. Serverul spunea: ”Da, îl am în baza de date, e un site de phishing sau de fraudă„ şi pagina era blocată, sau nu cunoştea acel link şi pagina era lăsată să se încarce. La momentul respectiv, spuneam: ”Browserul dumneavoastră va interoga serverele Bitdefender pentru a afla dacă acest link este maliţios sau nu„. Câţiva ani mai încolo, a apărut conceptul de cloud şi marketingul a zis: ”OK, deci linkul este interogat în cloudul Bitdefender, şi nu în serverele Bitdefender„. Şi de multe ori vorbim de foarte multe tipuri de cloud.
Vorbim de software as a service, infrastructure as a service, database, elastic computing, sunt foarte multe subconcepte ale conceptului de cloud. Un consumator sau un client ar trebui să se gândească foarte bine înainte de a spune că vrea să se mute în cloud. Ce înseamnă asta? Ce fel de servicii necesită? Ce fel de software sau infrastructură e necesară? Şi, cel mai important, unde se află acel cloud? Pe ce continent şi pe teritoriul cărei ţări se află acel cloud? De exemplu, dacă ne-am gândi că de azi toate serviciile secrete din România ar dori să ţină toate documentele pe cloud, cum ar fi ca acel cloud să fie de fapt în Statele Unite? Ar fi o greşeală, pentru că acolo există The Patriot Act, care dă dreptul guvernului american să acceseze acele documente în orice moment al zilei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro