Facebook creste si descreste. Cum va stopa pierderile de utilizatori
Dupa succesul rasunator al fermelor, mafiotilor si al insulelor, Facebook va aduce utilizatorilor muzica si filme, totul pentru a stopa scaderile de utilizatori in anumite tari si pentru a reusi sa ajunga la o valoare de 100 de miliarde de dolari a preconizatei oferte publice. Va reusi?
"Nu este in ADN-ul Facebook sa fie o companie de muzica sau filme", spunea acum cateva saptamani Mark Zuckerberg, fondatorul retelei de socializare Facebook, precizand ca nu va incerca sa ofere muzica si nici filme. "Cu toate astea, am mari sperante pentru aceste sectoare."
Planul lui Zuckerberg este sa ajute companiile care ofera muzica si filme sa devina "mai sociale". Potrivit tanarului in varsta de 27 de ani, vom vedea o multime de transformari in aceste industrii in urmatorii trei pana la cinci ani, la fel cum s-a intamplat si cu jocurile. "Industria jocurilor a fost transformata complet. Cele mai mari companii din domeniu au devenit companii de jocuri sociale", adauga Zuckerberg.
Dupa ce a "inventat" jocurile sociale, care acum aduc miliarde de dolari si dupa incheierea unui parteneriat cu retailerul online Amazon pentru a introduce si comertul online pe reteaua de socializare, Facebook vrea sa ofere utilizatorilor si un buton cu muzica. Noutatile companiei lui Zuckerberg au fost dezvaluite de portalul GigaOm, potrivit caruia "pagina de profil de pe Facebook ar urma sa contina un nou buton care se va numi Music, unde utilizatorii ii vor putea asculta pe artistii preferati si vor vedea ce preferinte au prietenii lor". Pentru a oferi noul produs, Facebook se va asocia cu portalul suedez de servicii muzicale Spotify. Deocamdata insa nu este clar cum va face Facebook bani din streamingul de melodii.
Din jocuri este mai usor, pentru ca bunurile virtuale comercializate au, practic, zero costuri de productie, insa muzica are costuri de licentiere mari, iar aproape toate afacerile bazate pe streaming s-au dovedit neprofitabile pana in prezent, scrie Business Insider. Totusi, o aplicatie cu muzica i-ar face pe utilizatori sa petreaca toata ziua pe Facebook, ei putand astfel urmari mult mai multe reclame.
Facebook va deveni numarul unu in publicitatea pe internet in acest an, depasind Google si Yahoo!, potrivit companiei de cercetare eMarketer, prin venituri din reclame de 2,19 miliarde de dolari, aproape dublu fata de cele inregistrate anul trecut. Pe de alta parte, Yahoo! va aduna 1,62 miliarde de dolari, iar veniturile Google din reclame vor depasi pentru prima data in acest an pragul de un miliard de dolari, ajungand la 1,15 miliarde de dolari.
Facebook inca e in crestere, apropiindu-se de 700 de milioane de utilizatori. La inceputul lunii trecute a inregistrat 687 de milioane de utilizatori activi, potrivit Inside Facebook Gold. Majoritatea noilor utilizatori vin din tarile care au adoptat relativ tarziu reteaua de socializare. Insa, in ansamblu, cresterea Facebook a incetinit in comparatie cu anul trecut. Compania a castigat 11,8 milioane de utilizatori in luna mai si 13,9 milioane in aprilie, in conditiile in care, cu un an in urma, in luna mai, a crescut cu 20 de milioane de utilizatori.
In plus, in Statele Unite a pierdut aproape 6 milioane de utilizatori, de la 155,2 milioane la inceputul lui mai la 149 de milioane la finalul lunii. Este pentru prima data in ultimul an cand reteaua pierde utilizatori in SUA. Si in Canada numarul de utilizatori a scazut semnificativ, cu 1,52 milioane de utilizatori. Iar in Marea Britanie, Norvegia si Rusia s-au inregistrat scaderi de peste 100.000 de utilizatori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro