Tehnologia 3D ajunge in casa ta
Dupa ce filmele 3D au adus incasari uriase industriei cinematografice, producatorii de electronice se adapteaza nevoilor pietei si lanseaza primele televizoare cu tehnologie 3D. Tonul l-au dat cei de la Samsung si Sony, insa replica altor mari competitori va aparea neintarziat anul acesta.
"Succesul inregistrat de recent lansatele filme 3D a crescut asteptarile consumatorilor, care doresc sa se bucure de bogatia continutului 3D in confortul propriei case", a declarat BooKeun Yoon, presedintele Samsung Electronics, intr-o conferinta de presa organizate la Austria Center din Viena, saptamana trecuta. Producatorii de electronice, constienti de orizontul de asteptare, se grabesc acum sa lanseze pe piata televizoare si alte produse electronice, precum camere de filmat, capabile sa capteze si sa redea imagini 3D.
Faptul s-a vazut si la Consumer Electronics Show (CES), cel mai mare targ de electronice din lume, desfasurat la inceputul anului la Las Vegas, unde tehnologia 3D a fost in lumina reflectoarelor la majoritatea standurilor. "Consumatorii au prins deja gustul pentru 3D, odata cu numarul tot mai mare de filme 3D difuzate in cinematografe", apreciaza si Phil Molyneux, managing director pentru regiunea Europei Centrale si de Sud-Est in cadrul Sony, cu prilejul lansarii colectiei de produse pentru 2010. "Ascensiunea segmentului va fi rapida, cu conditia sa fie furnizat si continut 3D", continua executivul Sony, facand aluzie si la faptul ca Sony va distribui anul acesta 25 de meciuri din Cupa Mondiala, printre care si finala.
Specialistii din domeniul sunt deocamdata de alta parere, estimand ca piata 3D nu va lua cu adevarat amploare decat peste zece ani, asa cum se intampla si cu tehnologia HDTV, despre care s-a tot vorbit in ultimul deceniu, dar care a luat amploare doar din 2008 incoace, cand preturile s-au diminuat, dupa cum sustine Vidya Nath, analist al companiei de cercetare de piata Frost & Sullivan.
"Desi au inceput sa fie lansate televizoare 3D, industria este inca in perioada de incubatie", apreciaza Nath. Mai multi specialisti estimeaza ca anul acesta vor fi vandute in SUA peste 3 milioane de televizoare 3D, o cifra destul de optimista in opinia lui James McQuivey, vicepresedinte si analist in cadrul companiei de cercetare de piata Forrester Research, care estimeaza ca "mai putin de un milion dintre americani vor achizitiona un asemenea televizor in 2010". Dupa McQuivey, desi multor consumatori le surade ideea de a avea un televizor 3D in sufragerie, putini ar fi dispusi sa plateasca pentru el, mai ales ca preturile vor fi probabil in jur de 3.000 de euro sau chiar mai mult.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro