Povestea omului pentru care faptul că nu şi-a urmat planul iniţial de carieră a venit cu oportunitatea dezvoltării unui business ce a crescut concomitent cu evoluţia pieţei smartphone-urilor
Pentru Bogdan Cioroianu, faptul că nu şi-a urmat planul iniţial de carieră a venit cu oportunitatea dezvoltării unui business care a crescut concomitent cu evoluţia pieţei smartphone-urilor. Un ritm cât se poate de rapid dacă ne gândim la multitudinea de branduri şi competiţia în materie de noutăţi ce se dă între ele – care se reflectă şi în veniturile înregistrate de GSMnet, primul brand de accesorii şi componente pentru afaceri din România.
Fiind un fan al tehnologiei, apariţia telefoanelor mobile m-a atras, iar împreună cu un prieten foarte bun, care era dealer Connex la vremea respectivă, am început administrarea câtorva magazine de telefoane mobile”, descrie Bogdan Cioroianu, fondatorul şi CEO-ul GSMnet, modul în care a început să se orienteze în această direcţie.
Brandul pe care el îl reprezintă este activ pe piaţă de mai bine de aproximativ 18 ani şi a devenit lider în privinţa vânzărilor de componente şi accesorii pentru telefoane mobile, având în paralel atât colaborări cu zona B2B (furnizează componente către service-uri din ţară, inclusiv către acele „insule” din malluri şi alte centre comerciale), dar fiind şi furnizor direct - B2C. Brandul face parte din businessul Mobiparts, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 31 de milioane de euro şi include şi Mobiparts.ro, dedicată exporturilor.
Bogdan Cioroianu a absolvit Academia Navală Mircea cel Bătrân în anul 2001, dorinţa lui fiind de a deveni ofiţer maritim naval, însă, în anul III de facultate, în cel de-al doilea voiaj de practică, nu a mai continuat această carieră din cauza unui accident. Ulterior, apariţia magazinelor online l-au convins că în direcţia aceasta i-ar plăcea să îşi dezvolte parcursul profesional – iar aşa a luat fiinţă GSMnet.ro, un magazin care la acea vreme se adresa în mod special micilor centre de reparaţii din ţară.
Odată cu dinamica din această industrie şi-a dezvoltat şi el compania, portofoliul de produse a crescut în mod constant, iar ei au pus la punct platforma online, pe care au updatat-o constant la tehnologiile momentului. „Canalele de aprovizionare erau foarte puţine la începuturile noastre, iar planul pe termen lung a fost să reuşim să aducem în portofoliul nostru distribuţia brandurilor consacrate, dar şi să ne creăm propriul brand, pe care să îl dezvoltăm. Astfel, până în prezent, am reuşit să semnăm parteneriate cu brandurile Huawei, OnePlus, vivo, RealMe şi Oppo, dar şi să creăm brandul propriu Blue Power, care are un portofoliu variat, ajuns la aproximativ 50 de produse”, detaliază el.
Decizia de a muta vânzările exclusiv în online a venit în 2005 – iar Bogdan Cioroianu spune despre aceasta că a adus unul dintre cele mai importante momente din dezvoltarea firmei. „Personal, consider că provocările sunt cele care mă definesc, şi nu oportunităţile. Îmi plac provocările, iar cea mai importantă, cea care m-a ghidat în tot parcursul meu profesional, a fost să mă autodepăşesc constant. Decizia de a muta vânzările în online a fost o provocare dar şi o oportunitate. A fost o provocare pentru că nu aveam nicio cunoştinţă despre programare, promovare şi tot ce ţine de administrarea unui magazin online, pe de-o parte, iar pe de altă parte, a fost o oportunitate pentru că eram într-o perioadă de pionierat, iar concurenţa era foarte mică la acea vreme”, spune antreprenorul. De asemenea, o mare provocare pentru el spune că a fost să creeze un nucleu, o echipă de oameni dedicaţi şi pasionaţi care au fost lângă el de la începuturi, oameni care nu au avut neapărat o pregătire profesională pe această nişă sau o specializare în domeniu, dar care i-au rămas alături: „Mă declar norocos şi în acelaşi timp mândru să spun că am în echipă colegi cu o vechime în companie de 10, 15 sau chiar 18 ani”.
În prezent, GSMnet.ro este principalul brand online al companiei Mobiparts şi se concentrează pe comercializarea şi distribuţia de accesorii şi componente de smartphone pentru telefoane mobile, adresându-se atât utilizatorilor finali, cât şi revânzătorilor. O parte din afacere este orientată către export, prin intermediul Mobiparts.ro. Site-ul se adresează clienţilor de tip B2B, iar în prezent expediază comenzi în 37 de ţări, cu preponderenţă în Europa. „Investiţiile companiei au vizat extinderea portofoliului de produse cu branduri de top şi preluarea distribuţiei acestora. Am făcut investiţii la nivel de echipă, astfel că a fost dezvoltat un departament IT intern, dar şi la nivel logistic, prin extinderea doar în ultimul an cu peste 500 mp a spaţiilor de depozitare. În prezent avem peste 2.000 mp de depozit, anul acesta avem în plan construcţia a încă alţi 500 mp pentru depozitare şi birouri. Am achiziţionat în proximitate aproximativ 6.000 mp de teren, acest lucru oferindu-ne oportunităţi de creştere şi extindere în viitor, asigurându-ne că suntem pregătiţi să facem faţă nevoilor ulterioare de depozitare şi birouri”, descrie Bogdan Cioroianu cele mai recente investiţii ale companiei. În anul 2022 au decis, de asemenea, să implementeze un sistem avansat de management al depozitului, care le permite să eficientizeze procesele de stocare, inventariere şi expediere a produselor: „În felul acesta vom avea un control mai bun asupra stocurilor şi calităţii serviciilor noastre de livrare”. Pentru a promova sustenabilitatea şi a reduce impactul asupra mediului, au investit în panouri fotovoltaice: „Astfel am redus dependenţa de sursele tradiţionale de energie, reuşind să ne generăm energia electrică necesară funcţionării noastre”.
În ceea ce priveşte felul în care a evoluat piaţa în acest interval de timp, Bogdan Cioroianu observă că smartphone-urile au devenit din ce în ce mai indispensabile în viaţa de zi cu zi, iar această dependenţă a condus la o creştere a cererii de accesorii şi componente, pentru a îmbunătăţi funcţionalitatea şi în acelaşi timp protejarea dispozitivelor. „Dacă vorbim despre componente, se observă o direcţie către prelungirea vieţii unui telefon, mai ales datorită faptului că diferenţele între generaţiile de telefoane nu mai sunt aşa de mari de la an la an. În prezent, display-urile şi piesele de telefoane mobile reprezintă cea mai mare pondere din totalul vânzărilor înregistrate de GSMnet.ro, anume 40%. În topul preferinţelor clienţilor noştri se află brandul Samsung, urmat de Huawei, Apple şi Xiaomi”, descrie el preferinţele recente ale clienţilor.
Un element cheie în dezvoltarea businessului a fost atenţia sporită vizavi de îmbunătăţirea experienţei clienţilor în toate interacţiunile cu compania, fie că vorbim despre dezvoltarea aplicaţiei mobile sau a platformei dedicate B2B.
El remarcă, de asemenea, că industria de componente şi accesorii pentru telefoane mobile este extrem de competitivă, iar concurenţa a fost unul dintre principalele obstacole cu care s-au confruntat. Altă provocare a fost evoluţia rapidă a tehnologiei mobile: „A trebuit să fim mereu la curent cu noile inovaţii şi să ne adaptăm rapid pentru a răspunde cerinţelor în schimbare ale clienţilor noştri. Printre cele mai mari lecţii pe care le-am învăţat a fost cea a importanţei parteneriatelor strategice. Am înţeles că parteneriatele solide cu furnizorii şi clienţii noştri de tip B2B ne pot ajuta să depăşim orice provocare”. În ceea ce priveşte felul în care şi-a propus să dezvolte businessul în continuare, Bogdan Cioroianu spune că, după ce în 2022 şi-au extins depozitele cu aproximativ 500 mp, în perioada următoare vizează, pe lângă extinderea suplimentară a spaţiilor de depozitare şi dotarea acestora cu o rampă de acces pentru TIR-urile de mare tonaj: „De asemenea, dorim să extindem şi spaţiile de birouri cu 250 mp. Suntem în discuţii continue pentru dezvoltarea gamei de produse şi extinderea portofoliului de distribuţie locală cu branduri de top. De asemenea, dezvoltarea platformei de vânzări este un proces continuu, pentru a rămâne relevanţi şi competitivi în domeniul nostru”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro