Mai multe minute pe mai putini bani
Paradoxal, desi consumatorii petrec tot mai mult timp cu telefonul la ureche, veniturile operatorilor de servicii de telefonie mobila se diminueaza. Criza, ieftinirea serviciilor, saturarea pietei si concurenta mare isi arata din plin efectele.
Mai intai au fost convorbirile de trei secunde, acum aproximativ zece ani, cand acest interval nu era taxabil de operatorii de telefonie mobila. Apoi au urmat cele si mai scurte, cand doar prima secunda era netaxabila, iar cand si acest beneficiu a fost oprit, a aparut moda bipurilor precedate de diferite intelegeri intre interlocutori. Odata cu trecerea timpului, cu popularizarea serviciilor de telefonie mobila si cu reducerea treptata a tarifelor pentru minutul de apel, durata conversatiilor a crescut, depasind in doar cativa ani un minut si jumatate, pentru ca acum sa ajunga in medie la putin peste doua minute, conform unui raport realizat de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). "Intr-o luna, un utilizator a vorbit anul trecut doua ore si 22 de minute, cu 28 de minute mai mult decat in 2008", a spus Bogdan Iana, directorul diretiei administrare spectru si resurse de numerotatie din cadrul ANCOM.
Nu numai ca s-au lungit conversatiile, dar sunt si mai multe apeluri decat in anii trecuti, in conditiile in care baza de clienti de telefonie mobila si veniturile operatorilor s-au pastrat cat de cat stabile in ultimul an. n total, in Romania s-a vorbit anul trecut 42 de miliarde de minute la telefonul mobil, de trei ori mai mult decat in 2006, iar numarul apelurilor a depasit 20 de miliarde, in crestere cu 30% comparativ cu anul precedent si dublu fata de acum patru ani, cand au fost facute putin sub 10 miliarde de apeluri.
"Operatorii de telefonie mobila si-au simplificat ofertele si le-au adaptat noilor conditii ale pietei, asa incat sa includa cat mai multe minute la aceleasi tarife", explica nu de mult Catalin Marinescu, presedintele ANCOM. Minutelor de convorbire li se mai adauga alte peste 7,44 de miliarde de mesaje text, segment care in numai trei ani a crescut de patru ori, pana la o medie lunara de 25 de mesaje per utilizator, dupa spusele lui Iana. Plus mesajele multimedia, chiar daca numarul lor s-a injumatatit anul trecut fata de 2006, pana la 12,3 milioane, potrivit raportului ANCOM. Si nu in ultimul rand, in ecuatie intra si apelurile video 3G, in crestere pana anul trecut, cand numarul minutelor de astfel de apeluri s-a diminuat cu mai bine de 40%, pana la un milion.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro