Ultimul sfat al Lilianei Solomon in calitate de CEO al Vodafone

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 26 noiembrie 2010 176 afişări

Romania este una dintre cele mai concurentiale piete telecom din Europa, unde un CEO nu are cum sa se plictiseasca, dar batalia pe pret nu mai poate continua multa vreme fara sa dauneze si mai tare. Este, pentru industria locala, unul dintre ultimele mesaje ale Lilianei Solomon in calitate de CEO al Vodafone Romania.

In cladirea de sticla din piata Charles de Gaulle unde isi are sediul Vodafone Romania a avut loc saptamana trecuta ultima intalnire cu presa a Lilianei Solomon din pozitia de CEO al filialei locale a companiei. Din decembrie, pozitia va fi preluata de spaniolul Inaki Berroeta, iar Solomon va pleca spre Londra, de unde isi va desfasura de-acum inainte activitatea.

Din punctul de vedere al competitiei, pe o piata dintre cele mai concurentiale din Europa cum este Romania, Liliana Solomon crede ca succesorul ei nu va avea timp sa se plictiseasca. "Diferentierea prin pret nu este insa sustenabila si trebuie sa inceteze. Este o competitie prosteasca", apreciaza managerul, cu mentiunea ca Romania si Grecia sunt "singurele doua piete europene distruse din acest punct de vedere", iar daca un astfel de model de business se mentine se poate ridica intrebarea daca investitorii vor mai fi dispusi sa finanteze o afacere pe o astfel de piata sau sa ia o decizie mai radicala de a iesi, cum s-a intamplat in cazul Vodafone in Japonia. Departe totusi de telecomul romanesc, despre care Solomon estimeaza ca isi va reveni din scaderile care anul trecut au ajuns la 20%. Depinde de momentul in care tara va reintra pe crestere economica, dar "ce-a fost mai greu a trecut deja".

"Au fost niste ani extraordinari, cea mai frumoasa etapa din cariera mea", rezuma viitorul director de operatiuni al Vodafone pentru Europa ultimii cinci ani. "Noua pozitie este o promovare. Voi avea un portofoliu mai amplu si voi fi mai putin implicata la nivel operational, rolul meu fiind sa adaptez si sa aplic strategia globala a grupului in fiecare tara", continua Solomon, dand practic primele detalii oficiale despre ce va face si in urmatoarea perioada.

Deja a inceput sa intre in noul rol, agenda fiindu-i incarcata de calatorii in toate cele 14 tari care ii intra in aria de responsabilitate, pentru a se familiariza cu fiecare piata in parte. Ieri s-a intors din Ungaria, iar saptamana viitoare pleaca spre Turcia. Ce lasa in urma? O companie stabila si cu lichiditati, dupa cum spune chiar ea. O companie care a inghitit de-a lungul anilor investitii de ordinul miliardelor de euro si care a fost pilot in cazul multor proiecte pentru grupul britanic. {i nu in ultimul rand, o companie care accede in continuare la primul loc in piata, un subiect destul de sensibil dat fiind ca depasirea competitiei a fost unul dintre primele obiective ale managerului cand a venit la carma Vodafone in 2005, lucru care pana acum nu s-a intamplat.

"Avem cea mai buna retea, si nu o spun cu aroganta, motiv pentru care suntem numarul unu pe segmentul clientilor de business, unde calitatea conteaza cel mai mult", a spus Solomon, explicand ca strategia companiei a vizat mai degraba un succes pe termen lung, cand unul imediat, dar temporar, putea fi obtinut mai usor, si ca Vodafone "sta mai bine" decat rivalii sai in ce priveste lichiditatile si profitabilitatea.

Liliana Solomon are totusi un aer destul de optimist cand vine vorba despre urmatorii ani.

Evolutia telefoniei mobile in Romania se va baza tot mai mult pe serviciile de internet mobil, in detrimentul celor de voce. Clientii vor avea din ce in ce mai multe echipamente portabile, langa spartphone facandu-si loc si un BlackBerry si o tableta PC, fapt care va insemna pe de-o parte ca vor fi mai eficienti, dar pe de alta parte si mai dependenti de tehnologie, ceea ce nu poate decat sa-i bucure pe operatorii telecom.

Ce-i drept, numarul de clienti nu va mai putea creste foarte mult fata de nivelul actual, in care doar primii doi competitori cumuleaza un numar de clienti aproape egel cu cel al populatiei - 10,4 milioane pentru Orange si 9,8 milioane pentru Vodafone, o limitare de altfel naturala, data in sine de dimensiunile pietei

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
telecom,
Liliana Solomon,
Vodafone,
sfaturi,
plecare
/business-hi-tech/telecom/ultimul-sfat-al-lilianei-solomon-in-calitate-de-ceo-al-vodafone-7732273
7732273
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.