Vertu cauta 220 de clienti de lux
Pe o piata romaneasca unde luxul in materie de telefoane mobile se rezuma la preturi care cu greu depasesc 1.000 de euro, Vertu, divizia de lux a Nokia, vrea sa vanda modele de cel putin cinci ori mai scumpe, in valoare de un milion de euro, pana la finalul anului. Pe ce anume se bazeaza?
Pentru o parte dintre cei prezenti, lansarea oficiala a marcii de telefoane de lux Vertu in Romania nu a fost un anunt surprinzator, mai ales ca unii deja aveau cate un exemplar din colectia de mobile al caror pret porneste de la cateva mii de euro si poate ajunge la 200.000 de euro.
In ultimele aproape doua luni, de cand a venit compania Vertu in Romania, au fost vandute deja aproximativ 45 de terminale produse manual in Marea Britanie, din piele naturala si metale sau pietre pretioase - safire, rubine, diamante, aur alb, galben, platina, titaniu sau zinc.
"Asteptarile pentru intreg anul privind vanzarile se ridica la 220 de telefoane Vertu, insumand cel putin 1,1 milioane de euro, dat fiind ca pretul de pornire al unui astfel de mobil este de 5.000 de euro", a declarat Alessandro Amato, proprietarul lantului de 15 magazine de ceasuri si bijuterii Cellini, unde vor fi comercializate telefoanele mobile de lux.
Surprinzator sau nu, acestea nu vor fi disponibile in magazinele de telefoane mobile si accesorii, de genul Germanos sau EuroGSM, si nici nu vor fi distribuite exclusiv de un operator de telefonie mobila, asa cum se va intampla in cazul Orange, singurul care va comercializa oficial iPhone in Romania incepand cu a doua parte a acestui an.
"Distribuite prin intermediul Novicio Luxury Division, telefoanele mobile se vor gasi deocamdata exclusiv in magazinele Cellini", a declarat Robert Joost, directorul de dezvoltare a afacerii Vertu in Europa Centrala si de Est. "In prima parte a anului viitor, avem in plan sa deschidem si primul magazin Vertu in Romania", a mai spus Joost, fara a preciza unde va fi amplasat acesta si nici care va fi investitia necesara.
Din punctul de vedere al magazinelor de telefoane mobile, modelele semnate de divizia de lux a Nokia sunt mai degraba bijuterii decat echipamente de comunicare. "Promovarea nu se face pentru functiile pe care le au mobilele, ci pentru materialele din care sunt facute sau tipul de diamante cu care sunt incrustate. De aceea, prezenta lor intr-un lant de magazine care comercializeaza bijuterii si alte accesorii de lux nu trebuie sa ne mire", este de parere Alexandru Munteanu, director comercial pentru segmentul de telefonie mobila in cadrul Germanos Romania. Aceeasi metoda de comercializare este folosta si pe alte piete europene, cum ar fi Spania, Polonia sau Elvetia.
Telefoanele mobile Vertu sunt insa disponibile pe piata interna inca de la finalul anului 2006, prin intermediul unor companii precum MediaMaxCenter sau Gersim, care le importa direct de pe alte piete europene, precum Austria, Germania, Italia sau chiar Dubai. Accesul doritorilor la aceste terminale de lux este destul de usor, dat fiind ca majoritatea tarilor europene comercializeaza deja modele Vertu, insa din cauza pretului foarte ridicat, multi distribuitori din Romania prefera sa vanda aceste mobile pe baza de comanda, insotita de un avans mai mare de jumatate din pret din partea clientului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro