Cum sa faci primul milion de euro la 23 de ani
Prahoveanul Iustin Paraschiv are, la 29 de ani, un grup de firme a caror cifra de afaceri consolidata depaseste 120 de milioane de euro. In 2005, cand avea 23 de ani, a facut primul milion de euro profit, iar investitiile facute pana acum depasesc 20 de milioane de euro. Totul a pornit in joaca, recunoaste franc antreprenorul, iar felul cum a intrat in afaceri despre care nu stia mai nimic, inarmat doar cu indrazneala si fler, pare aproape antiteza unui model de afacere facuta ca la carte.
E multumit ca n-a renuntat, iar mandria lui este puiul cu marca La Provincia, prezent nu doar pe rafturile magazinelor din reteaua Ana si Cornel, ci si in Metro. Avicarvil a atras, pana acum, cea mai mare parte a bugetelor investite de Paraschiv: 10 milioane de euro, la care se vor adauga si alte sume, pentru ca firma are la dispozitie bugete din fonduri europene. In reteaua proprie se vinde 65-70% din productie, iar procentul este considerat potrivit, mai cu seama ca Avicarvil are cea mai mica profitabilitate dintre toate firmele grupului. "Crestem puii 100% vegetal; am preferat o profitabilitate mai mica pentru o calitate mai buna." La polul opus in ce priveste castigurile se plaseaza divizia de mezeluri, controlata de parintii si sora sa.
De cand s-a apucat de afaceri, Paraschiv a ajuns la o concluzie pe care o sustine ferm: "Romania se poate dezvolta cel mai mult in zona de agricultura, zootehnie si productie". Iar el a continuat sa faca productie, desi realitatea i-a contrazis la un moment dat convingerea. Cel mai mare recul al afacerilor a avut loc la integrarea in Uniunea Europeana: Carmistin importa mult din cele doua Americi, dar din 2007 au aparut taxe vamale pentru marfurile din afara UE si au disparut cele pentru importurile din Europa, care nu era insa pregatita cu capacitati de productie pentru a sustine si consumul Romaniei.
In aceste conditii, Carmistin si-a gasit cu greu furnizori europeni stabili. Si a pierdut un an: in 2007 atat vanzarile, cat si profitabilitatea au scazut cu 25% fata de anul anterior, "ceea ce nu mi s-a intamplat niciodata in niciuna dintre companii", spune Paraschiv. Anul trecut, la nivel de grup - ce cuprinde si operatiunile familiei - au fost create 400 de noi locuri de munca, numarul angajatilor depasind in prezent 2.000. Majoritatea au fost implicati in latura comerciala - deschideri de magazine, al caror numar total a trecut de 100.
In ce-l priveste, Iustin Paraschiv nu izbuteste nici acum, cand are propria familie, sa plece in concediu decat o data pe an, maximum o saptamana. Ce inseamna concediu? "Niciodata pana acum plecarea intr-un concediu nu a insemnat ruperea totala de activitate, ci doar lipsa fizica din jurul companiilor." De curand i s-a nascut a doua fetita si spune ca vrea sa nu mai faca rabat la viata personala. Incearca sa lucreze cat mai putin, ceea ce inseamna minimum 10-12 ore pe zi. Cat despre viitorul afacerilor, spune ca a primit pana acum trei oferte de preluare. Doua dintre ele au venit de la aceeasi companie, iar oferta era variata, astfel incat ar fi putut sa vanda tot sau partial. Dar nu-l intereseaza, sustine el - "ar fi o prostie, inca ma dezvolt".
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro