100 TINERI MANAGERI DE TOP - Marc Carena, Metro Cash & Carry România

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 12 octombrie 2012 241 afişări

Din primăvara anului trecut, Marc Carena a preluat funcţia de director management clienţi în cadrul celui mai mare comerciant român, fiind şi membru în board.

Responsabilităţile sale includ toate activităţile legate de clienţii companiei (Horeca, revânzătorii şi firmele de servicii) în ce priveşte activităţile de comunicare de marketing şi de comunicare şi de a dezvolta noi concepte şi iniţiative pentru clienţi, un exemplu în acest sens fiind franciza LaDoiPaşi. Franciza este doar unul dintre planurile strategice pe care comerciantul german le-a pus în practică în ultima perioadă, pe listă mai aflându-se platforma Metro Office Direct pentru comenzi online (o premieră pentru reţea la nivel mondial), module dedicate clienţilor office sau competiţia Metro Chef. Anterior acestei funcţii a acumulat experienţă în industria bunurilor de larg consum, fiind în esenţă "o persoană căreia îi place să experimenteze noi provocări şi să cunoască noi culturi". Prin urmare, încă de când era relativ tânăr, a profitat de oportunitatea pe care i-o oferea slujba, de a călători intens, mai întâi ca angajat în cadrul Nestlé şi apoi în cadrul Metro Group.

Echipa pe care o coordonează în prezent este formată din aproximativ 200 de persoane, dintre care un sfert sunt în sediul central, iar circa 150 se ocupă de activităţile de marketing din cadrul magazinului şi de relaţiile cu clienţii, cum e cazul francizei LaDoiPaşi. Spune că mai degrabă decât numărul ofertelor de muncă este importantă calitatea acestora. Iar cât priveşte locul în care se vede peste zece ani, spune că "uneori calea pe care o urmezi nu este la fel de importantă ca direcţia în care te îndrepţi". El spune că direcţia în care vrea să se dezvolte este cea în care va găsi un mediu cu un nivel ridicat de acţiune antreprenorială. Şi pentru că vede aceste oportunităţi în cadrul Metro, se aşteaptă ca pe termen lung fie să urce în ierarhie, fie să pornească o afacere pe cont propriu. Citând din celebrul autor englez Arnold Bennett, Marc Carena conchide: "Este mai uşor să cobori decât să urci o pantă, dar priveliştea este mult mai frumoasă în vârf".


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a şaptea ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din data de 28 mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 25 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-tineri-manageri-de-top-marc-carena-metro-cash-carry-romania-10202577
10202577
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.