100 TINERI MANAGERI DE TOP - Mihai Bârsan, Ursus Breweries

Autor: Ioana Mihai Postat la 11 august 2012 272 afişări

Proaspăt numit în poziţia de vicepreşedinte marketing la Ursus Breweries, Mihai Bârsan coordonează o echipă de 30 de oameni, iar bugetul administrat este de ordinul zecilor de milioane de euro.

Lucrează în cadrul SABMiller din 2005, iar prima poziţie din cadrul subsidiarei din România, Ursus Breweries, a fost cea de senior brand manager pentru Timişoreana. La baza deciziei de atunci au stat trei lucruri. Pe de o parte, a fost vorba de dorinţa de a-şi dezvolta experienţa anterioară în marketing prin preluarea unei mărci aflate atunci pe poziţia a şasea în piaţa berii, "dar al cărei potenţial îl intuiam". În al doilea rând, l-a atras compania în sine, iar în al treilea rând a fost atras de personalitatea vicepreşedintelui de marketing de atunci, Piotr Jurjewicz, "un om cald, serios, cu care am avut o «chimie» excelentă". În 2009 a preluat o funcţie de marketing manager în cadrul hub-ul european, apoi la foarte scurt timp a fost numit în poziţia de director de marketing al subsidiarei SABMiller din Slovacia. Din aprilie a preluat conducerea departamentului de marketing din Ursus Breweries, revenind, după cum spune chiar el, la "prima dragoste". A găsit o echipă motivată, un portofoliu de mărci consolidat, dar şi un mediu competitiv mult mai agresiv şi un consumator mai pretenţios, mai digitalizat, mai "înţelepţit" de criză. "Toate acestea sunt elemente noi, care ne pun la încercare, ne dau prilejul de a sparge şabloane, de a învăţa lucruri noi".

Cochetează cu ideea de antreprenoriat, pentru că, spune el, "nu mă împac cu ideea «birocratului» de marketing: este foarte important pentru mine să am sentimentul unei libertăţi antreprenoriale, de a fi «in charge»". În plus, avantajul multinaţionalei este că are sisteme de suport care preiau "marea gramadă de corvoadă birocratică (adevăratul duşman al iniţativei private), astfel că te poţi ocupa mai mult timp de ceea ce reprezintă partea cu adevărat interesantă şi antreprenorială a afacerii". Peste zece ani se vede în România - "dacă am învăţat ceva în scurtul meu periplu este că indiferent unde m-aş afla, eu trăiesc cu sufletul aici". A observat că îl atrage mai mult ideea de a lăsa o amprentă care să schimbe în bine ceva "la mine în ţară decât în lumea largă". De aceea a revenit la Ursus Breweries: "Prin felul cum duce mai departe povestea mărcilor noastre, autentice, istorice româneşti, compania are o influenţă morală şi deci o responsabilitate majoră". E greu de spus ce se va întâmpla în 10 ani, "dar sigur vor fi încă enorm de multe de făcut în această zonă"".


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a şaptea ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din data de 28 mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 25 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-tineri-manageri-de-top-mihai-barsan-ursus-breweries-9891529
9891529
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.