Aliz Kosza, managerul care a trecut de la turism la vopsele
Faptul ca vorbeste fluent patru limbi straine (engleza, franceza, germana si maghiara) a fost un important atu in cariera pentru Aliz Kosza. Se datoreaza in primul rand studiilor urmate in cadrul Facultatii de Litere, completate cu o specializare in management si sistem informational hotelier si certificate cu 14 diplome obtinute la prestigioase scoli de business din Londra, Bruxelles, New York, Nicosia si Viena.
Pana in anul 1993, timp de 13 ani, Aliz Kosza a lucrat in turism, dar s-a orientat apoi catre industria alimentara, devenind director national de vanzari la Kraft Jacobs Suchard Romania, unde a coordonat 38 de distribuitori si echipele de vanzari din intreaga tara ale companiei si a contribuit la lansarea marcii Poiana. A trecut apoi in domeniul IT, pe pozitia de manager general la Macro International Romania, care distribuia printre altele produsele Lexmark in Romania, iar din anul 2000 s-a orientat catre domeniul energiei, preluand conducerea MOL Romania pentru o perioada de trei ani la finalul careia compania numara 74 de benzinarii in tara si venituri de 90 de milioane de euro.
Aliz Kosza a revenit apoi la alimentare, in pozitia de CEO al Orkla Foods Romania, unde s-a ocupat de achizitiile companiei din perioada 2004-2007 si a asigurat cresterea afacerilor de la 18 milioane de dolari in 2003, inainte de preluarea mandatului, la 30 de milioane de dolari trei ani mai tarziu.
Din 2008 conduce Fabryo Corporation, companie care a ajuns in numai doi ani lider pe piata de lacuri si vopsele decorative din Romania, cu o cota de 21% din piata vopselelor decorative in prima jumatate a acestui an, potrivit companiei de cercetare de piata MEMRB.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro