Business Magazin, în 2010 - Preţul devine cel mai important criteriu atunci când vine vorba de cumpărături

Postat la 26 august 2014 90 afişări

Business Magazin grupează, cu ocazia aniversării a zece ani, cele mai interesante articole de copertă din paginile revistei.

Business Magazin, în 2010 - Preţul devine cel mai important criteriu atunci când vine vorba de cumpărături

Pentru unii, criza a venit brusc, in cazul altora s-a insinuat pe nesimtite in viata de zi cu zi: obisnuinta de a trai pe credit, de a cumpara din placere ori de a crede ca economia poate creste la infinit au facut loc prudentei sau chiar temerii de ziua de maine. BUSINESS Magazin a cautat sa afle ce a schimbat recesiunea în cotidianul romanilor, in obiceiurile de consum si cat de profunda e schimbarea de mentalitate adusa de actuala perioada de recesiune.

Mihai Petrescu are 29 de ani si pana acum noua luni era inginer in constructii. Dupa ce piata lucrarilor de constructii s-a prabusit cu 30% din cauza recesiunii, stilul de viata al familiei Petrescu s-a schimbat radical. El este printre cei 70.000 de angajati din acest sector care au ramas fara serviciu. "Din martie, viata noastra a inceput sa se schimbe. Am rarit iesirile in oras, in ultima vreme nici nu ne mai gandim la vacante, iar autobuzul a devenit prietenul familiei", marturiseste Mihai.

Poate parea surprinzator, daca ne uitam la ce se intampla chiar la inceput de 2009, cand unii inca nu credeau ca ne asteapta un an de criza economica, iar pentru omul de rand ideea de recesiune era aproape de neconceput dupa boom-ul cu care abia se obisnuisera. Sociologul Mircea Kivu vedea, acum un an, o "psihoza" legata de criza, intretinuta de stirile pesimiste legate de cresterea somajului si scaderile de salarii. In acel context, spunea el, "comportamentul consumatorilor nu are cum sa nu se schimbe, chiar daca individul ca atare nu este afectat in niciun fel de criza la nivel personal". Opinia sociologului Kivu, publicata in urma cu un an de BUSINESS Magazin intr-un articol in care incercam sa vedem ce cheltuieli taie oamenii de rand pe timp de criza, s-a dovedit a fi adevarata, numai ca intre timp, ceea ce atunci era o temere a devenit pentru multi realitatea recesiunii, incercata pe propria piele.

La inceputul anului trecut, doua treimi dintre respondentii unui studiu 360insight privind obiceiurile de consum spuneau ca nu au informatii concrete despre criza si nu stiu exact ce inseamna aceasta, iar mai mult de jumatate dintre ei considerau ca totul ar putea fi doar o exagerare de moment din partea mass-media, pentru ca nu resimteau in mod direct efectele. In momentul de fata, un sfert dintre romani sustin ca banii nu le mai ajung nici macar pentru strictul necesar, iar patru din zece traiesc de la o luna la alta. Inutil de comentat diferenta fata de 2006-2007, cand oamenii se imbulzeau la credite, iar traiul pe datorie parea solutia perfecta pentru a face planuri pe termen de cativa ani, a schimba televizorul, masina, apartamentul si chiar a pleca in vacanta in strainatate.

CITITI AICI ARTICOLUL INTEGRAL din aprilie 2010.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business magazin,
criza
/media-marketing/business-magazin-in-2010-pretul-devine-cel-mai-important-criteriu-atunci-cand-vine-vorba-de-cumparaturi-13144957
13144957
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.