De tinut minte
In ultimele doua luni, cei mai importanti actori ai industriei de media si publicitate au scris negru pe alb regulile de baza pe care autoritatile publice si agentiile de publicitate partenere ar trebui sa le respecte in alocarea banilor de reclama. A rezultat un act normativ care la inchiderea editiei inca se afla pe masa premierului Tariceanu, asteptand sa fie semnat.
In ultimele doua luni, cei mai importanti actori ai industriei de media si publicitate au scris negru pe alb regulile de baza pe care autoritatile publice si agentiile de publicitate partenere ar trebui sa le respecte in alocarea banilor de reclama. A rezultat un act normativ care la inchiderea editiei inca se afla pe masa premierului Tariceanu, asteptand sa fie semnat. Va trece apoi pe la Ministerul de Finante si Agentia de Monitorizare si Reglementare a Achizitiilor Publice (organism infiintat acum doua saptamani). Daca primesc cele trei semnaturi, propunerile industriei vor deveni litera de lege. BUSINESS Magazin a intrat in posesia acestora si a selectat cele mai importante prevederi. Agentiile le pot decupa inca de pe acum, este posibil sa aiba nevoie de ele foarte curand.
CRITERII DE ELIGIBILITATE: Articolul 4 al ordinului spune ca prin criterii de eligibilitate a ofertantilor de servicii de publicitate media se inteleg urmatoarele:
A) Tirajul mediu difuzat pe editie al ofertantului, (certificat pentru o perioada de minim trei luni din ultimul an calendaristic de catre institutii autorizate, independente, de audit), aria de difuzare, profilul, publicul tinta, in cazul publicatiilor;
B) Aria de acoperire si audienta certificata de o institutie specializata, profilul si publicul tinta, in cazul presei audio-TV;
C) Profilul si publicul tinta, numarul de accesari lunare in cazul Internetului.
CAPACITATE TEHNICA: Prin capacitate tehnica se desemneaza existenta experientei similare, echipamentelor, tehnologiei (know-how) si personalului specializat care sa permita ofertantului prestarea serviciilor de publicitate media in conditii optime.
capacitatea economico-financiarA: Prin capacitatea economico-financiara se desemneaza acele niveluri ale cifrei de afaceri, lichiditatii generale si solvabilitatii patrimoniale care sa garanteze ca ofertantul are capacitatea de a-si indeplini in mod eficient conditiile contractuale.
ALGORITM DE CALCUL: In cazul aplicarii criteriului "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic", oferta stabilita ca fiind câstigatoare este, potrivit articolului 5, oferta care intruneste punctajul cel mai mare rezultat din aplicarea urmatorului algoritm de calcul:
A) in cazul presei scrise: C/T (unde C a cost pentru 1 cm2 reclama calculat la o singura aparitie si T a tirajul mediu, difuzat pe editie, certificat).
B) in cazul presei audio-TV: costul pe punctul de audienta (CPP).
C) in cazul Internetului: cost pe o mie de afisari.
Contractele de publicitate media: Vor contine in mod obligatoriu, potrivit art. 6, urmatoarele doua clauze contractuale:
A) "Partile contractante au obligatia sa asigure, inclusiv in timpul derularii contractului, accesul publicului cel putin la urmatoarele informatii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele aferente fiecarui beneficiar final si termenele de executare a prevederilor contractuale".
B) "Accesul la informatiile de la punctul a) se realizeaza prin intermediul autoritatii contractante, care are obligatia de a detine informatii actualizate cu privire la derularea contractului".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro