Entertainment marketing cu Steve Stoute

Postat la 24 aprilie 2007 1 afişăre

Dupa ce a revolutionat industria muzicala, Steve Stoute si-a propus sa cucereasca universul brandurilor… si a reusit. A devenit un adevarat "hit-maker" al brandurilor si a creat, totodata, un nou concept: entertainment marketing.

Dupa ce a revolutionat industria muzicala, Steve Stoute si-a propus sa cucereasca universul brandurilor… si a reusit. A devenit un adevarat "hit-maker" al brandurilor si a creat, totodata, un nou concept: entertainment marketing.

 

Experienta pe piata muzicala i-a oferit lui Steve Stoute un loc bun de pornire In cursa pentru cucerirea marketingului. Cunostea cele mai faimoase celebritati, era constient de influenta pe care o au tinerii asupra consumerismului si advertisingului si a facut un pas Inainte spre… entertainment marketing. Firma de consultanta si imagine de brand Translation, fondata si condusa de Stoute, aduce In/la mintea tinerilor companiile ce se regasesc printre paginile Fortune 500.

 

Ca fost presedinte al Urban Music si Executive Vice President al Interscope Geffen A&M Records, Steve Stoute a produs unele dintre cele mai bine vandute albume din ultimii 15 ani. Nume mari ca U2, Eve, Limp Bizkit, albumul de debut Eminem "The Slim Shadu LP" s-au bucurat de colaborarea cu talentatul afro-american.

 

Ca marketer, reuseste sa combine Intr-un mod unic pe piata internationala cultura pop si pozitionarea strategiei de brand. Stoute stie ca oamenii Ii pot lua firma peste picior considerand-o "black ad agency", el fiind un afro-american care a colaborat si colaboreaza In continuare cu artistii hip-hop. Fara modestie, se caracterizeaza un "McKinsey al culturii pop". De ce? Pentru ca, de cele mai multe ori, companiile care apeleaza la Translation se confrunta cu fel de fel de probleme de strategie. In general,  companiile sunt constiente de avantajele pe care le aduc trendurile globale, dar se tem ca apeland la ele risca sa puna In pericol esenta brandurilor sale. Translation a descoperit cum sa nu depaseasca limitele fine ale comunicarii eficiente, iar companiile apeleaza cu Incredere la serviciile sale.

 

In portofoliul firmei se regasesc branduri puternice In Intreaga lume. Hewlett-Packard, Yahoo!, McDonald’s, Coors Brewing Company, Reebok si Tommy Hilfiger sunt doar cateva exemple. Printre cele mai recente succese ale firmei se numara colaborarea cu Gwen Stefani, solista trupei No Doubt si Hewlett-Packard  atat pentru dezvoltarea proiectului camerelor digitale "The Harajuku Lovers", cat si In procesul de gandire pentru HP Printable Tattoos. Prezenta lui Justin Timberlake In cadrul lansarii campaniei Mc Donald’s -  "I’m Lovin’ It" se datoreaza tot lui Stoute. Si tot Stoute a stabilit alaturi de conducerea McDonald’s strategia de lansare In premiera multinationala a promotiei "Big Mac Meals". In cadrul acestei campanii, McDonald’s a stabilit un parteneriat cu Sony Connect, In urma caruia milioane de consumatorii "Big Mac Meals" au putut downloada muzica - gratuit si legal.

 

In prezent, General Motor Corp a apelat la firma lui Stoute pentru consiliere In strategie si comunicare de marketing. Mike Jackson, vicepresedintele departamentelor de marketing si advertising pentru GM Statele Unite, a realizat ca masinile lor nu mai sunt asa de cool precum le considerau. Concentrandusi atentia pe alte chestiuni, compania a uitat sa exploateze legatura emotionala a consumatorilor cu brandul. Translation si-a propus sa creasca relevanta pe care o au branduri ca Chevrolet si alte cateva vehicule marca GM In viata consumatorilor.

 

Dupa cum spune  rapperul Jay-Z, succesul marketingului de entertainment se datoreaza abilitatii cu care Steve Stoute "vorbeste ambele limbi", atat limbajul culturii pop, cat si limbajul brandurilor.

 

Traducere si adaptare: Ioana Lovin

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/entertainment-marketing-cu-steve-stoute-1008995
1008995
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.