Fericitul eveniment
Felicitarile, masa si dansul vor avea loc la Restaurantul Dunarea. Un spectacol de lumini si muzica ne va incanta intreaga seara. Va invitam sa sarbatorim impreuna fericitul eveniment. Va asteptam cu drag. Prin aceste formule memorabile tocmai prin nememorabilitatea lor se marcau, nu cu multi ani in urma, cele mai importante momente din viata noastra.
Felicitarile, masa si dansul vor avea loc la Restaurantul Dunarea. Un spectacol de lumini si muzica ne va incanta intreaga seara. Va invitam sa sarbatorim impreuna fericitul eveniment. Va asteptam cu drag. Prin aceste formule memorabile tocmai prin nememorabilitatea lor se marcau, nu cu multi ani in urma, cele mai importante momente din viata noastra. Nunti, botezuri, aniversari, sfinti. Per ansamblu, seceta mare de evenimente. De ceva vreme incoace insa, sindrofiile se tin lant. Agenda noastra, punctata pana acum doar de sarbatorile personale, a devenit un sir lung de participari la evenimente publice, mondene, corporatiste, de business, caritabile, laudabile, profitabile.
Fara eveniment, nu exista stire. Fara stire, nu exista imagine. Fara imagine, se spune ca nu existi, nu contezi. Poate si de aceea, suprasaturarea cu evenimente fabricate a devenit cauza principala a derapajelor mediatice care se studiaza in manualele de jurnalism ale ultimului deceniu. Cenzurarea informatiei nu mai e la moda. Pseudo-evenimentul face furori. Evenimentul face haina de pe om si mentine industria de comunicare pe val. Agentii specializate de comunicare - carora breasla le spune agentii de BTL - isi castiga prestigiul si profitul de pe urma organizarii de evenimente.
Mai profi sau mai low-profile, dar cu clienti destui, agentiile se lupta pentru a crea noi si noi motive de "evenimentializare" a cotidianului. Au trebuit sa treaca ani buni si succese savurate doar pe jumatate pentru ca managerii de companii sa inteleaga importanta si eficienta campaniilor integrate, in care orice demers de comunicare are o dimensiune BTL. Iar daca acum cinci ani, activitatile neconventionale de comunicare reprezentau o treime din totalul bugetului de marketing al companiilor, in prezent devine din ce in ce mai evidenta tendinta de crestere a acestor fonduri. Comunicarea traditionala isi disputa astazi suprematia cu cea de BTL. Ba, mai mult, unele domenii au votat deja in favoarea ultimei: tutunul, bauturile alcoolice si bancile.
Consumatorul vrea spectacol, vrea eveniment. El este cel care dicteaza tendintele in marketing, noi trebuie sa fim doar atenti la dictare. Din acest motiv, fericitul eveniment a ajuns astazi sa poarte galoane si sa arbitreze neincetat competitia dintre brand-uri. Sa ne veselim asadar pe la evenimente!
Mihaela Nicola este matematician, presedinte Ogilvy România si lector universitar la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David Ogilvy".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro