Filmele de top au in distributie branduri de top II
Am vazut importanta pe care o are pentru un brand de top distributia lui in filme de top. Dar ce se intampla cand una dintre partile implicate este nemultumita? De obicei, un dezastru.
Am vazut importanta pe care o are pentru un brand de top distributia lui in filme de top. Dar ce se intampla cand una dintre partile implicate este nemultumita?
De obicei, un dezastru.
Ca multe alte metode de publicitate, plasamentul de produs se poate dovedi a fi o reusita importanta, dar si un adevarat dezastru. Cel mai rasunator caz in acest sens este cel din decembrie 1996 cand Reebok a dat in judecata TriStar Picture (Sony) acuzand-o de incalcarea contractului. Pentru Reebok, filmul Jerry Maguire a fost prioritatea acelui an, investind 1,5 milioane in proiectul ce ar fi trebuit sa-i aduca un plus de imagine
pozitiva. Replica fotbalistului Rod Tidwell "Fuck Reebok. All they do is ignore me" nu i-a speriat pe cei de la Reebok. Atata timp cat la final diferendele dintre Reebok si Tidwell se rezolvau, iar compania devenea un brand caruia ii pasa, Reebok a fost de acord si cu aceasta replica. Doar ca reclama ce trebuia sa apara la sfarsitul filmului, cu Tidwell ca protagonist, a fost scoasa pe motiv ca nu se incadra din punct de vedere creativ. Fara Tidwell Commercial, filmul lasa impresia ca Reebok continua si va continua sa-l ignore pe Tidwell in ciuda triumfului sau profesional, imaginea promovata fiind una complet negativa.
Exista cazuri in care un singur film reuseste sa supere doua branduri. In 1991, Metro Goldwyn Mayer cu filmul Harley Davidson and The Marlboro Man a starnit atat nemultumirea companiei de motociclete cat si cea a producatoarei de tigari. Ca proprietari de trademarkuri la randul lor, studiourile nu isi doresc conflicte cu cei din jur, dar sunt dispuse la orice pentru a-si apara cineastii. Drept dovada, filmul a aparut pe piata in ciuda controverselor.
Tigarile au parte de un statut special. In 1989, companiile de tigari au promis ca nu-si vor mai promova produsele in filme. Cu toate acestea, ele continua sa apara. Companiile sustin ca nu au dat permisiunea producatorilor de filme pentru ca brandurile lor sa fie expuse in filme, iar producatorii de filme spun ca nu au primit bani pentru aceasta, ci pur si simplu s-a intamplat ca ele sa apara. Faptul ca producatorii de filme nu au semnat nicio intelegere in aceasta directie ii protejeaza.
Plasamentul de produs este un proces extrem de complex, cu o multitudine de laturi care trebuie avute in vedere, studiate si analizate. Firmele care se ocupa de acest lucru au tendinta de a plasa "discret" personajelor negative produsele competitorilor, pe cand produsele clientilor pot fi admirate in mainile eroilor.
Chiar daca au avut parte de experiente neplacute, multe branduri continua sa creada in avantajele pe care le aduce plasamentul de produs in filme. Coca-Cola s-a aratat nemultumita de faptul ca in Natural Born Killers, reclamele ei cu Ursul Polar apareau in scene violente din film. Cu toate acestea, Coca-Cola continua sa investeasca in fiecare an milioane de dolari in plasamentul de produs, mentinandu-se pe podiumul brandurilor aparute in filme.
Brandurile stiu ca pentru a se impune pe piata trebuie sa profite de fiecare sansa ce le iese in cale. Filmul le ofera oportunitatea sa ajunga exact la publicurile lor tinta, lasandu-le pe acestea sa le descopere decat sa li se impuna in mod direct. Faptul ca numarul de branduri care apar filme este in crestere inseamna ca, in ciuda unor esecuri, negocierea dintre producatorii de filme si companii este totusi una profitabila de ambele parti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro