Marketing cu popcorn

Postat la 24 aprilie 2007 1 afişăre

Puterea exemplului este una dintre cele mai eficiente tehnici de convingere, iar atunci cand exemplul vine din zona divertismentului, deja interlocutorul nostru se afla intr-o stare predispusa pentru a se lasa convins. Oricat de talentat ai fi in a descrie noul Aston Martin DBS, scenele din Casino Royale ii spun, de fapt, povestea.

Puterea exemplului este una dintre cele mai eficiente tehnici de convingere, iar atunci cand exemplul vine din zona divertismentului, deja interlocutorul nostru se afla intr-o stare predispusa pentru a se lasa convins. Oricat de talentat ai fi in a descrie noul Aston Martin DBS, scenele din Casino Royale ii spun, de fapt, povestea.

 

Redusa la o definitie foarte simpla, publicitatea construieste o poveste in jurul unui produs; un mesaj suficient de puternic / potrivit / placut ca sa ajunga la consumator. Dar filmul are deja povestea construita, iar conventia este ca aceasta poveste nu vinde nimic…in mod direct. «E doar divertisment», asa ca oamenii vin la cinema si se lasa sedusi. In acest context, cinematograful este un loc unde publicitarii pot veni pentru a se lasa sedusi de oportunitatile de promovare pe care le poate genera filmul. Fie ca vorbim de cross – promotion, product placement, merchandising sau alte idei creative in sala de cinema, filmul iti ofera o lume in care oamenii vin doar ca sa se lase convinsi…

 

Promovarea filmelor este o industrie. Promovarea prin filme - o alta industrie. E adevarat, replica deja clasica «la noi inca nu se poate vorbi de o industrie adevarata» isi gaseste locul aici. Doar ca, poate avea un raspuns pe masura: tocmai pentru ca lucrurile nu sunt asezate intr-un sistem fix, ramane loc pentru idei creative: pe afis, pe ecran, in timpul filmului sau inainte, in trailer, in cinematograf sau chiar pe punga de popcorn. Totul este ca mesajul sa se potriveasca cu genericul…

 

Un exemplu este noul film «Testoasele Ninja: Reteaua» (2007), productia Warner Bros., distribuit in Romania de MediaPro Distribution si care are premiera in Romania pe 27 aprilie. Este deja binecunoscuta povestea superechipei de luptatori ninja: Leonardo, Donatello, Michelangelo si Rafaello;  lupta lor pentru ca binele sa invinga si…devotamentul pentru pizza. Astfel ca, in Romania, filmul s-a asociat in promovare cu o cunoscuta firma de «pizza delivery». E o idee buna, mai ales ca imi aduc aminte ca in copilarie, dupa ce ma uitam la un episod din acest serial de desene animate, mi se facea invariabil pofta de pizza…In astfel de momente, e bine sa ai la indemana un numar de telefon.

 

Filmul ofera posibilitati nenumarate de promovare si un context relaxat pentru consumator.

 

De aceea, M&A va propune in numerele urmatoare un miniserial, cu prezentarea catorva strategii in domeniu si exemple care au facut cariera.  Puterea exemplului este una dintre cele mai eficiente tehnici de convingere. Si poate va da idei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Marketing cu popcorn
/media-marketing/marketing-cu-popcorn-1008987
1008987
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.