Pe cont propriu
Plecarea unui creativ dintr-o mare agentie de publicitate pentru a-si dezvolta o afacere pe cont propriu incepe sa se transforme din exceptie in regula. Cel mai recent nume de pe lista este Craita Coman, iar agentia este chiar liderul pietei, McCann Erickson.
“Am primit in martie o felicitare de la Bogdan Enoiu (directorulgeneral al McCann Erickson, cel mai mare grup de comunicare de pe piata locala - n.red) pe care scria <Sper sa iesi la pensie din McCann!>”, spune Craita Coman, fost group creative director la McCann Erickson despre momentul in care s-a gandit pentru prima data daca mai vrea sa lucreze in agentia de publicitate la care s-a lansat si pentru care a lucrat timp de sapte ani. “M-am gandit ce pot sa mai fac. Mi-era foarte bine acolo, eram langa oamenii care ma crescusera, care erau in spatele meu si care, daca ma impiedicam, sigur ma prindeau. Mi-am zis ca e timpul sa merg singura”, afirma Coman.
Nu a stat foarte mult pe ganduri pentru ca la inceputul lunii mai a parasit McCann Erickson pentru a-si face propria agentie de creatie. In cadrul agentiei nu lucreaza insa singura, ci impreuna cu Petru Cuciuc, fost art director in cadrul companiei Leo Burnett, principalul competitor din punct de vedere creativ al McCann Erickson. “Cred ca Petru m-a asteptat pe mine, pentru ca el a stat opt ani la Leo, iar noi mereu am vrut sa lucram impreuna”, adauga Coman.
Cei doi parteneri si-au numit agentia Bad Brand, urmarind o pozitionare aparte. “Toti vor sa fie mai buni. Este o mediocritate, o imagine general frumoasa, pentru ca asa e in publicitate. Si nu vrem sa fim mediocri.” Numele a fost ales intr-o jumatate de zi pentru a se inregistra la Registrul Comertului, dar la sfarsitul lunii mai, cand au inceput sa lucreze pentru noii clienti, nu aveau inca un nume. Desi datorita cererii pe care o aveau puteau fi si independenti, in urma unei intalniri de la inceputul lui mai cu Raluca Simu (managing partner al Babel Communications), au hotarat sa se asocieze cu agentia care de la lansarea din 1998 a avut clienti preponderent din domeniul constructiilor. Astfel ca acum actionarii Bad Brand sunt, potrivit datelor de la Registrul Comertului, Craita Coman (43%), Petru Cuciuc (42%) si Raluca Simu (15%).
“Ne-am dorit foarte mult un shop de creatie. Daca esti generalist nu poti sa le faci pe toate bine si aveam nevoie de un partener care sa faca media, PR. Am primit mai multe propuneri de parteneriate, dar cineva i-a vorbit de noi Ralucai si ea ne-a sunat. Ne-am intalnit de maxim trei ori pana sa semnam parteneriatul. Detaliile inca le discutam, important este ca ne intelegem”, afirma Coman, care la inceputul lunii iunie lucra deja in sediul Babel Communications.
Un model asemanator a fost lansat in 2001 de agentiile Next Advertising (consultanta de marketing si media) si Cap (creatie) care au lucrat astfel pana in 2006. Parteneriatul celor doua agentii continua inca pentru brandurile din portofoliul Murfatlar.
In aceste conditii se pune problema daca mai este loc de noi agentii pe o piata de publicitate devenita tot mai competitiva an de an? Un prim raspuns il oferea la jumatatea lunii iunie Ioana Iordache, directorul executiv al grupului Leo Burnett, care spunea ca atat timp cat este mai mult business decat pot agentiile acoperi, este loc pe piata. “In fiecare luna apar agentii noi, sunt oamenii care au lucrat in multinationale si isi fac firme cu doi, trei, cinci oameni si preiau proiecte”, afirma Ioana Iordache.Bad Brand lucreaza pentru clientii Babel Communications, dar participa si la licitatii pentru castigarea de noi conturi din domeniul IT, comert sau materiale de constructii.
“Sunt multe branduri mici care vor sa comunice si cauta pe cineva la nivelul lor, pentru ca le este greu sa faca fata comisioanelor de agentie. Piata de agentii mai mici este in crestere. Asociindu-ne cu Babel nu mai putem spune insa ca suntem o agentie mica”, adauga Coman. De la semnarea parteneriatului, in portofoliul Babel Communications a intrat si brandul Carpatina, detinut de o companie controlata de oamenii de afaceri Horia Simu (sotul Ralucai Simu) si Horia Pitulea. Marile branduri, precum Vodafone, Coca-Cola sau Tnuva, raman insa in portofoliul marilor companii, cum este cazul companiei pe care Craita Coman a parasit-o.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro