Drumul unei româce care a reuşit să parcurgă drumul de la entry level la o poziţie de coordonare a activităţilor unei companii mai multe ţări
Cum se construieşte pas cu pas o carieră de la nivel de agent de suport clienţi până la o funcţie de coordonare a activităţilor din mai multe ţări, în Business Process Outsourcing (BPO) şi Shared Service Center, a povestit în cadrul celei mai recente ediţii a evenimentului Meet the CEO Corina Tiu, Vicepreşedinte de Operaţiuni în cadrul TELUS Digital România, Germania, Polonia, Slovacia şi Bosnia şi Herţegovina. Se declară o pasionată a domeniului, cu o curiozitate permanentă pentru a învăţa lucRuri noi, pasionată de muzică şi dans, de lectură din sfere variate – de la strategie şi arta feng shui până la fizică cuantică. Felul în care poate influenţa afacerile şi evoluţia profesională a echipelor cu care lucrează sunt cele mai importante motivaţii care au catalizat parcursul său profesional.
„Fişa postului spune că sunt vicepreşedinte de operaţiuni.Îmi place să spun că sunt un pasionat al domeniului”, răspunde Corina Tiu la prima întrebare din cadrul discuţiei Meet the CEO. Vorbeşte clar, hotărât, glumeşte des şi asociază cuvântul „pasiune” cu jobul, dezvoltarea personală, hobby-uri ca cititul, muzica, dansul, turismul, sau chiar pantofii stiletto.
A păşit în domeniul numit acum outsourcing de afaceri sau servicii partajate în urmă cu 17 ani.
„Am avut norocul să învăţ de la nivelul de agent de call center, aşa cum se numea atunci. TELUS Digital este o corporaţie internaţională care în acest moment are peste 75.000 de oameni pe toate continentele, compania-mamă fiind canadiană.” În România, compania a intrat în 2012, prin achiziţia CallPoint New Europe de către TELUS International, corporaţia numindu-se acum TELUS Digital. CallPoint New Europe avea în Bucureşti un centru de suport clienţi înfiinţat în 2007, cu 900 de angajaţi în Bulgaria şi România. Compania are sedii în Bucureşti şi Braşov, iar spaţiul de lucru din Craiova a fost închis în 2024, dar angajaţii lucrează remote, pentru că proiectele şi clienţii au rămas în portofoliul TELUS Digital.
Absolventă a Facultăţii de Management Turistic şi Comercial din Timişoara, Corina Tiu povesteşte că în primii ani ai carierei nici nu îşi imagina că parcursul său profesional va fi construit într-un domeniu complet diferit. „În 2008, după cum ne aducem încă în minte, am avut parte de acea criză financiară care aş putea spune că a lovit rău industria turismului. Poate a fost una dintre industriile care au suferit cel mai mult şi am făcut o redirecţionare la momentul respectiv, necunoscând ce înseamnă neapărat BPO şi mai degrabă din necesitate.” În noiembrie 2008 s-a angajat ca agent de call center la Bosch Service Solution, în Timişoara. Jobul iniţial în domeniu era de helpdesk tehnic, pe limba italiană, după un training de vreo două-trei săptămâni cu suita Microsoft în tot ceea ce înseamnă Word, PowerPoint, Excel şi altele. „Primul meu apel a fost un domn chiar în fabrica Bosch, pe banda de producţie, şi am făcut remote control. Pe calculatorul lui era un ecran negru cu un punct alb. L-am întrebat: «Nu lucraţi în Excel?» Era clar că nu ştiam ce să fac, eram complet debusolată. Acesta a fost primul meu apel, primul meu contact cu ceea ce înseamnă customer service, suport pentru client, suport tehnic.”
Momentul în care un manager se uită doar la cifre mi se pare foarte grav. Cifrele le fac oamenii, tot noi le facem. Am văzut echipe extrem de performante, care livrau ceea ce eu numesc superficial, şi am văzut echipe închegate, cu manageri foarte buni, cu lideri buni, vizionari, care într-adevăr se duceau într-o zonă cu totul diferită ca performanţă.
CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro