A început ca afacere de familie acum mai bine de 100 de ani, iar acum are afaceri de 3,5 miliarde de euro şi operează în 48 de ţări
”Immer besser„ (”Întotdeauna mai bine„) este sloganul Miele, o afacere de familie cu o istorie de peste 117 ani, care astăzi rulează afaceri de circa 3,5 miliarde de euro. Compania operează în peste 48 de ţări şi este condusă de a patra generaţie a familiilor Miele şi Zinkann, ce deţin toate acţiunile.
Carl Miele s-a născut în 1869 într-o familie de zidari originari din Germania. După finalizarea şcolii a urmat o scurtă perioadă de ucenicie la o şcoală tehnică, după care a lucrat în construcţii, alături de tatăl său. Nucleul companiei Miele a fost creat în 1899, când doi tineri cu spirit antreprenorial - Carl Miele şi Reinhard Zinkann - s-au gândit să pună bazele unei afaceri. Şi cum locuiau într-o zonă a Germaniei unde economia era majoritar generată de agricultură şi de fermele de animale, au început să fabrice dispozitive pentru procesarea laptelui şi producerea smântânii şi untului. Ceea ce au omis a fost prezenţa a peste 30 de alţi producători de astfel de dispozitive, aşa că afacerea celor doi a întâmpinat un obstacol. Totuşi, Carl Miele şi Reinhard Zinkann au ales să înfrunte competiţia.
În primul rând, şi-au propus ca afacerea să rămână întotdeauna una de familie, motiv pentru care au numit-o Miele şi au stabilit ca familia Miele să aibă 51% din companie, iar familia Zinkann restul de 49%. Au hotărât să mizeze pe calitate, care trebuia să fie superioară din punctul de vedere al materialelor folosite şi al funcţionalităţii comparativ cu alte produse disponibile pe piaţă.
În 1901 au decis să intre în domeniul producţiei de maşini de spălat rufe, iar ulterior compania a devenit cunoscută pentru electrocasnice în general. Cei doi asociaţi fondatori şi-au împărţit clar sarcinile: Zinkann se ocupa de vânzări, în timp ce Miele proiecta aparatură. În 1929 au construit prima maşină de spălat vase din Europa.
Stilul de management al celor doi a fost caracterizat de multitudinea de măsuri sociale şi facilităţi acordate angajaţilor. De pildă, în 1899 Miele a promovat în rândul angajaţilor conceptul asigurărilor de sănătate, iar un an mai târziu oferea angajaţilor primă de Crăciun, o practică nemaîntâlnită la acea vreme. În 1932 Carl Miele a primit titlul de cetăţean de onoare al oraşului Gütersloh şi a decedat la vârsta de 69 de ani, lăsând afacerea pe mâna fiului său, Carl Miele junior.
La Gütersloh, în Germania, se află cea mai mare fabrică a Miele, unde lucrează aproape jumătate dintre cei 17.660 de angajaţi, câţi avea compania în 2014, la care se adaugă alţi 17% dintre angajaţi în unitatea din Bielefeld (tot în Germania), a doua ca mărime şi totodată cea mai veche, având în vedere că a fost înfiinţată în 1916. La Gütersloh, într-un campus care se întinde în total pe o suprafaţă de 12.500 de metri pătraţi, sunt produse în fiecare zi câte 2.000 de maşini de spălat vase, la care se adaugă 7.000 de aspiratoare şi alte câteva mii de componente electronice, într-o clădire separată.
Renumele unei mărci lux şi promisiunea de a funcţiona 20 de ani sunt criteriile pentru care clienţii Miele au susţinut brandul chiar şi în timpuri dificile din punct de vedere financiar. Spre exemplu, în oraşul Shenzen din China, un dezvoltator imobiliar a atras mai uşor clienţi din clasa bogată pentru că a dotat apartamentele cu electrocasnice Miele. Şi nu e singurul exemplu. Cele 900 de apartamente din Burj Khalifa, o megaconstrucţie din Dubai - cea mai înaltă clădire din lume, cu o înălţime de 829,8 m - au în total 7.000 de produse ale companiei germane.
Dar nu pentru ca Miele ar fi avut cea mai bună ofertă la licitaţie; din contră, produsele au fost cele mai scumpe, completând luxul unei clădiri prestigioase cum este Burj Khalifa.
Pe piaţa din România Miele şi-a început activitatea în 2007, iar în septembrie 2009 a demarat şi producţia pe plan local; Miele Tehnica de la Braşov produce plăci cu circuite integrate şi componente electronice, la fel ca şi în unitatea de la Gütersloh.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro