Bogdan Angheluţă, editor in chief, Frozen Food Europe: Un covrig. Star Wars. Tarantino. Divorţul
La prima vedere, titlul poate părea doar o înşiruire de termeni, însă pentru mine reprezintă repere din timpul anilor petrecuţi în redacţia BUSINESS Magazin, echipă căreia m-am alăturat în 2014, în ceea ce era la acel moment o primă întâlnire cu presa de business; acum, privind în urmă, pot spune fără dubii că a fost dragoste la prima vedere.
Am devenit parte a echipei BUSINESS Magazin în anul în care revista a împlinit zece ani şi am plecat la câteva luni după aniversarea de
15 ani. Unul dintre ultimele proiecte importante a fost să filmez, sub atenta coordonare a Roxanei, câteva clipuri în care explicam de ce poveştile ascunse în spatele cifrelor sunt la fel de importante ca cele în umbra cărora se ascund. Şi am făcut-o cu uşurinţă, graţie lecţiilor pe care mi le-am însuşit de-a lungul timpului petrecut alături de colegi.
Să explic, atunci, înşiruirea cu care am început această poveste. Covrigul a fost subiectul primului material de copertă pe care l-am semnat în paginile revistei, undeva prin vara anului 2014. Încrezător peste măsură şi împins de la spate de Răzvan, cel care m-a ajutat să mă integrez în echipă încă din prima zi, am început să mă plimb pe la diversele patiserii din centrul Bucureştiului cu naivitatea celui care crede că lumea îl aşteaptă cu braţele deschise. Refuzurile pe care le-am primit în acele zile au reprezentat o lecţie pe care am ţinut-o, şi încă o ţin, aproape. Coperta Star Wars a venit un an şi jumătate mai târziu, în decembrie 2015, odată cu relansarea francizei respective. Deşi nu pare neapărat un subiect care să îşi găsească locul într-o revistă de business, pasiunea pentru cinematografie pe care o împărţeam cu mai mulţi colegi – George, Florin şi nu în ultimul rând Dorin – a făcut ca decizia să fie rapidă. N-aş putea spune dacă ediţia în sine e un moment important din punctul de vedere al activităţii mele sau pur şi simplu unul de care îmi amintesc cu drag; poate că e un pic din ambele. Un an mai târziu, tot în decembrie, semnam cover story-ul „2016 sau anul regizat de Tarantino”. Este, cred, singurul material pe care l-am distribuit pe reţelele sociale în cei şase ani de Business Magazin. Satisfacţia pe care am avut-o după ultimul punct, înainte de a trimite textul către editor, e una pe care mi-aş dori să o am de fiecare dată când lucrez la un text, iar asta e în sine o lecţie. „Divorţul” e doar unul din subiectele pe care le-am abordat în anii 2018-2019, într-o perioadă de maturitate jurnalistică, alături de altele precum capacitatea celor de peste 45 de ani de a-şi găsi un job, relaţionarea generaţiilor noi cu ideea de muncă sau importanţa unei relaţii stabile pentru aşa-numiţii corporatişti. Sunt subiecte pe care le-am analizat deseori alături de Andra sau Ioana (cea mai mică dintre ele), pentru că uneori e nevoie de mai multe perspective pentru a ajunge la o concluzie – o altă lecţie care mi-a fost de mare folos. Dincolo de acestea, sunt şi alte momente de care îmi amintesc cu plăcere: satisfacţia unui supliment care a plecat la tipar după luni de muncă şi sute de rearanjări în paginile „desenate” de Camelia, photoshootingul pe care l-am realizat pentru un cover story despre smartphone-uri şi care a rămas singura mea apariţie pe coperta unei reviste, nopţile petrecute în redacţie sub ameninţarea deadline-ului sau întâlnirile cu diverşi colegi de breaslă din străinătate, atunci când afli cum merg lucrurile „pe la alţii”. Multe s-au şi schimbat de-a lungul acelor şase ani - criza a dispărut şi reapărut pe lista subiectelor fierbinţi, antreprenori au pornit companii, antreprenori au pierdut companii - sau, în cazul fericit, le-au vândut, am schimbat sedii, am schimbat grafica şi conţinutul revistei, am organizat gale, am filmat emisiuni şi ne-am bucurat în timp ce făceam toate astea. Desigur, o să le fiu mereu recunoscător celor care au avut încredere în mine şi m-au încurajat atunci când aveam nevoie, în special Ioanei Mihai şi lui Dorin Oancea. Îi mulţumesc Ioanei pentru că mi-a permis ocazionalele derapaje politice (aşternute pe foaie ca opinii, desigur) şi alături de care am creionat zeci sau sute de poveşti, dar şi lui Dorin, cel care m-a adus în echipă, mi-a desemnat subiecte dintre cele mai diverse şi m-a ajutat să mă dezvolt ca jurnalist. Ei au ascultat mereu ideile celor din jur şi le-au dat undă verde atunci când trebuia, dar ne-au şi adus cu picioarele pe pământ atunci când visam la subiecte mai mari decât noi. Închei cu speranţa că şi noii colegi care îşi vor croi drum către redacţie vor putea, peste 10 ani, să pună pe foaie măcar la fel de multe amintiri.
La mulţi ani,
BUSINESS Magazin!
A făcut parte din echipa BM între 2014 şi 2020
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro