Topul celor mai vizitate malluri din Bucuresti
Peste zece centre comerciale de mari dimensiuni, plus zeci de hiper- si supermarketuri. In plus, doua malluri gigantice inaugurate in ultimele sase luni. Este tabloul comertului modern din Bucuresti, unde toate centrele comerciale se lupta sa atraga cat mai multi vizitatori si, mult mai important, cumparatori.
"Am fost intr-un mall in Polonia la ora 14 si era plin-plin, 60% din centrele comerciale din Bucuresti nu ating traficul de acolo. Si cei din Polonia nu spuneau ca au 20.000 de vizitatori pe zi", comenteaza Bogdan Dancau, managing director al companiei care detine Militari Shopping Center din Bucuresti, unul din centrele comerciale inaugurate anul trecut.
Afirmatia vine in contextul discutiei despre numarul de vizitatori pe care mallurile din Bucuresti il inregistreaza, un factor determinant pentru afacerile din comert, dar si un element pe care proprietarii de centre comerciale il folosesc in general pentru a argumenta eventualul succes al proiectelor.
Daca adunam datele comunicate de catre proprietarii si administratorii de proiecte comerciale din Capitala, pentru realizarea topului BUSINESS Magazin, rezulta ca unul din noua bucuresteni a trecut zilnic in 2009 printr-un centru comercial. In plus, ultimele doua malluri deschise in oras, care sunt si cele mai mari din tara - AFI Palace Mega Fun si Sun Plaza - au inregistrat in primele zile de la deschidere peste 50.000 de vizitatori, perioada imediat dupa inaugurare fiind de altfel cea mai buna pentru un centru comercial, din acest punct de vedere.
Cel mai vizitat din Bucuresti nu este insa un mall nou, ci vechiul magazin Unirea, preferat pentru amplasamentul central si dupa schimbarile operate in mixul de chiriasi. "In timpul saptamanii inregistram aproximativ 40.000 de vizitatori, dar numarul creste la 50.000-55.000 la sfarsitul saptamanii. Dupa ce am deschis zona de restaurante de la ultimul etaj ne-am crescut traficul in weekend", afirma Andreea Banica, director de dezvoltare al Unirea Shopping Center.
Faptul ca fostul magazin universal este o destinatie importanta a bucurestenilor pentru cumparaturi a fost printre argumentele pe care grupul spaniol Inditex le-a luat in calcul pentru a deschide primul sau magazin stradal din tara. Centrul comercial beneficiaza si de faptul ca in imediata sa apropiere functioneaza un hipermarket de mici dimensiuni al Carrefour, deschis in fostul spatiu al magazinului Univers'All.
Prezenta unui hipermarket poate sa influenteze semnificativ vanzarile unui centru comercial. Un exemplu in acest sens este Iris Shopping Center, unde Auchan are o unitate, iar numarul de vizitatori al proiectului include si rezultatele hipermarketului - spre deosebire de datele comunicate de catre reprezentantii altor centre comerciale, care includ, in general, doar rezultatele inregistrate de galeriile comerciale.
Potrivit informatiilor disponibile, un hipermaket cu rezultate bune poate inregistra zilnic si cateva zeci de mii de vizitatori, luand in calcul numarul bonurilor de casa. Ponderea de cumparatori raportata la numarul total al vizitatorilor este la fel de importanta, reprezentand pentru comerciant asa-numita rata de conversie. "Pe fondul starii economice dificile, majoritatea clientilor au devenit mult mai atenti cu consumul de fashion si servicii (a scazut numarul de cumparatori din aceste segmente), insa si-au pastrat cu prioritate interesul si banii pentru produsele alimentare si cele comercializate de hipermarket", declara George Teleman, partener in cadrul Equest Investments, proprietarul Vitantis.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro