83% dintre adolescenţi joacă jocuri electronice cel puţin săptămânal, în timp ce doar 40% fac o activitate sportivă
Datele Consumer Report 2016 au urmărit cât de mult schimbă technologia consumul de conţinut şi comportamentul de relaxare/ deconectare, în rândul consumatorilor aflaţi în diferite etape din viaţă.
Televizorul continuă să fie aparatul deţinut de cei mai mulţi români, majoritatea consumatorilor din mediul urban deţinând chiar şi al doilea televizor. Astfel, dacă ne uităm la consumul de conţinut video, acesta rămâne consumat în principal offline, pe marele ecran:
| All urban | Teens | Single Youth | Families with kids | Families without kids |
Watch video online overall | 39% | 70% | 71% | 47% | 37% |
Watch TV online | 28% | 46% | 45% | 35% | 27% |
Watch TV offline | 87% | 79% | 78% | 88% | 90% |
Însă în rândul segmentelor mai tinere se observă o creştere accentuată a consumului de online video, apropiindu-se foarte mult de consumul de TV clasic (cu toate că vizionarea de TV online este încă o activitate realizată de un procent redus de persoane).
Această creştere se datorează mai ales procentului mare de tineri care deţin un smartphone: 67% dintre adolescenţii şi 71% dintre tinerii din mediul urban deţin un smartphone, peste jumătate dintre ei urmărind săptămânal pe acest device conţinut audio-photo-video.
“În ceea ce priveşte crearea conţinutului online, se observă un trend ascendent în rândul adolescenţilor, având o activitate online aproape dublă faţă de celelalte segmente studiate. Pe lângă ‘tradiţionalele’ reţele de socializare şi platforme de microblogging (Facebook, Twitter, Tumblr etc), tinerii simt nevoia unei comunicări exclusiv prin video – motiv pentru care YouTube a devenit în 2016 al doilea cel mai accesat site după Google în rândul adolescenţilor din zonele urbane”, afirmă Anamaria Gheorghiu, data manager, la Starcom MediaVest Group.
Faţă de anul trecut, se observă o creştere a procentelor celor care deţin smartphones în rândul tuturor segmentelor de consumatori analizate, în detrimentul deţinerii de calculatoare, camere foto sau video:
Aparate Deţinute | Teens (Urban) | Single Youth (Urban) | Families with Kids (Urban) | Families without kids (Urban) | ||||
2015 | 2016 | 2015 | 2016 | 2015 | 2016 | 2015 | 2016 | |
Smartphone | 54% | 67% | 55% | 71% | 34% | 53% | 27% | 42% |
Calculator | 67% | 49% | 58% | 42% | 56% | 49% | 49% | 38% |
Cameră photo | 48% | 42% | 49% | 40% | 52% | 47% | 45% | 35% |
Cameră Video | 38% | 31% | 27% | 21% | 27% | 25% | 21% | 17% |
Acest lucru este normal, din perspectiva autorilor studiului, din moment ce principala activitate săptămanală desfăşurată pe smartphone este realizarea de fotografii, iar multe activităţi care se realizau doar pe calculator acum sunt efectuate pe smartphone: accesarea reţelelor sociale, vizionarea de materiale multimedia, folosirea e-mailului, accesarea jocurilor electronice sau citirea publicaţiilor online.
În zona de conţinut, acest fapt determină o creştere în rândul segmentelor mai tinere a consumului de conţinut editorial online, revistele şi ziarele rămân răsfoite mai degrabă de segmentele mai mature.
| All urban | Teens | Single Youth | Families with kids | Families without kids |
Online | 34% | 42% | 54% | 42% | 37% |
Offline | 49% | 30% | 39% | 51% | 53% |
Creşterea numărului de deţinători de smartphone duce şi la intensificarea comportamentului de mobile gaming, jocurile electronice fiind deja o activitate săptămânală de recreere, desfăşurată de 47% dintre adolescenţi şi 41% dintre tineri. Principala motivaţie pentru accesarea jocurilor pe mobil este faptul că fac timpul de aşteptare să treacă mai repede, atât pentru consumatorii mai tineri, cât şi pentru cei mai maturi.
“Chiar dacă targeturile mai tinere arată un interes mai ridicat pentru jocuri, reacţia lor este similară cu a celorlalţi consumatori atunci când vine vorba de reclamele din jocuri. Deşi majoritatea consumatorilor nu accesează reclamele din jocuri, brandurile au totuşi posibilitatea de a creşte interesul pentru reclame oferindu-le acestora niste avantaje, jocul pe gratis sau susţinând cauze sociale,” declară Andreea Grigoroiu, consumer strategist, la Starcom MediaVest Group.
83% dintre adolescenţii de azi joacă jocuri electronice (online sau offline) cel puţin săptămânal, în timp ce doar 40% fac o activitate sportivă: e-sports cresc în popularitate chiar şi în România, din 2012 organizându-se un campionat dedicat jocurilor electronice. În viitor, pe lângă campionii renumiţi din competiţiile sportive, vom avea o nouă categorie de celebrităţi: campionii competiţiilor de jocuri electronice.
“Intensificarea utilizării smartphone-urilor va avea pe viitor implicaţii în mai multe sectoare, nu doar la nivel de consum de conţinut şi conectivitate. Adolescenţii de azi sunt utilizatori nativi, prin urmare adulţii de mâine vor folosi cu uşurinţă acest device pentru rezolvarea sarcinilor cotidiene, ducând la creşterea operaţiunilor bancare realizate de pe mobil, cât şi la o pondere mai mare a produselor cumpărate din mediul online,” afirmă Rodica Mihalache, head of consumer & business insights, în cadrul Starcom MediaVest Group.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro