90% dintre români intră pe site-urile online de fashion

Autor: Ioana Matei Postat la 15 noiembrie 2017 174 afişări

90% dintre consumatorii din România au vizitat cel puţin un magazin online de fashion în ultimele 6 luni, iar 65% au şi cumpărat cel puţin o dată din magazinele vizitate, potrivit celui mai recent studiu efectuat de MKOR Consulting.

Magazinele online sunt însă accesate pentru motive foarte diferite, nu numai pentru cumpărături. Ele sunt utilizate şi ca surse de informare în 70% din cazuri, surse de inspiraţie (40%), dar şi pentru a compara preţuri şi a găsi produse pe care apoi românii le cumpără offline (34%).

”Dorinţa de a vedea şi testa produsele şi temerea că mărimile nu vor fi cele potrivite sunt principalii factori care îi determină pe consumatori să nu cumpere online”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting. De altfel, nepotrivirea mărimilor produselor este şi principala cauză a returnării acestora (78% dintre retururi).  48% dintre cei care au achiziţionat articole vestimentare online în ultima jumătate de an au returnat produsele cel puţin o dată.

Chiar şi aşa, studiul mai arată că magazinele online se află pe locul al doilea, după mall-uri, ca destinaţie preferată pentru cumpărăturile de fashion: 54% dintre români obişnuiesc  să îşi cumpere îmbrăcămintea, încălţămintea şi accesoriile din mediul online. În general, consumatorii cumpără de câteva ori pe lună (34% dintre ei). Comparativ, în online, ei cumpără doar o dată la câteva luni (31% dintre respondenţi). Sumele cheltuite pentru înnoirea garderobei se situează între 101-300 lei pentru mai mult de jumătate dintre români, atât în mediul online cât şi în offline.

Promovarea în online atrage un număr mare de cumpărători potenţiali. 45% dintre cei care au accesat magazine electronice de fashion au fost atraşi de reclame pe Facebook, alţi 34% au răspuns la un banner online, iar 30% au accesat o reclamă primită pe email.

Două treimi dintre consumatori utilizează telefonul mobil în magazin, pentru a-i ajuta la cumpărături. Aplicaţiile mobile sunt cele mai accesate, în acest sens: 57% folosesc aplicaţiile mobile pentru a beneficia de oferte speciale.

Experienţele digitale sunt cele mai apreciate de consumatorii români, când vine vorba despre magazinul viitorului. Practic, acesta ar trebui să fie accesibil de pe orice dispozitiv, să încorporeze noi tehnologii care să permit probarea virtuală şi personalizarea experienţei de cumpărare. Inteligenţa artificială, realitatea virtuală & augmentată şi Internet of Things vor contribui semnificativ la personalizarea experienţei la cumpărături.

”Există o foarte strânsă legătură între retail, tehnologiile digitale şi experienţa consumatorului. O adevărată "formulă de dragoste", după cum ne place să îi spunem, pentru experienţa consumatorului”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 1.060 de respondenţi, în octombrie 2017.  MKOR Consulting este o agenţie de cercetare de piaţă inovativă, care combină experienţa practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA şi expertiza de top pentru a oferi o înţelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare şi oferă o flexibilitate crescută clienţilor săi, cu scopul înţelegerii şi livrării celor mai detaliate perspective asupra pieţei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.