Adeplast se aşteaptă la exporturi mai mari cu 40% în 2017
Compania AdePlast îşi extinde în 2017 operaţiunile de export pe piaţa europeană, după ce anul trecut a raportat exporturi de peste 4 milioane de euro. În 2016 au fost accesate Ungaria, Bulgaria, Moldova şi Austria, iar pentru anul acesta compania are în plan o consolidare pe aceste pieţe, având în vedere potenţialul enorm pe care îl reprezintă.
“Avem de ceva vreme în gând să iniţiem şi piaţa din Ucraina, însă evoluţia politică de acolo încă ne face să privim încă cu rezerve acest proiect. Cu toate acestea prospectăm piaţa constant şi chiar în aceste zile suntem prezenţi cu echipa la un târg de profil din Kiev, unde am întâlnit un interes deosebit al distribuitorilor locali pentru produsele româneşti. Suntem atenţi la tot ce se întâmplă în spaţiul european plus Marea Britanie şi, pe fondul strategiei actuale, ne aşteptăm în 2017 la o creştere de 40% a exporturilor. Dacă luăm în considerare doar piaţa din Bulgaria, vedem un potenţial uriaş. Acolo sunt alocaţi 500 de milioane de euro în 2017 pentru reabilitarea termică, care vizează 2000 de blocuri. Banii provin din fonduri europene, iar proprietarii nu trebuie să plătească nimic. Noi am crescut cu 174% pe Bulgaria şi 88% pe Ungaria, iar potenţialul este enorm având în vedere informaţiile de mai sus”, declară Marcel Bărbuţ, proprietar AdePlast.
Cel mai nou proiect extern marca AdePlast este reabilitarea spitalului universitar regional din Graz, al doilea ca mărime din Austria. “La Graz livrăm termosistem pe bază de polistiren expandat, reuşind să ne impunem, iată, pe o piaţă cu tradiţie puternică în ceea ce priveşte calitatea materialelor de construcţii. Pe de altă parte, opţiunea austriecilor pentru termosistemul pe bază de polistiren demonstrează încă o dată valabilitatea tehnică a acestui material, atunci când este aplicat corect, în standardele impuse de normative actuale”, precizează Marcel Bărbuţ.
Cele mai căutate categorii de produse la export sunt în ordine termosistemele bazate pe polistiren expandat şi grafitat, adezivii de faianţă, şapele pentru pardoseli, mortarele manuale şi mecanizate, gleturile şi chiturile.
În ceea ce priveşte logistica, AdePlast livrează în Europa în 1-3 zile de la plasarea comenzii, având capacităţi de producţie foarte mari şi un parc auto care asigură o desfăşurare europeană a distribuţiei. Există, însă, şi cazuri în care produsele s-au livrat în aceeaşi zi a comenzii.
“Din toate semnalele acumulate din prospecţiile pe care le facem la nivel european, reiese că tema termoizolaţiilor este extrem de prezentă la nivelul ţărilor europene, mai ales datorită faptului că statele încep să simtă presiunea Directivei 20/20/20, care precizează că până în anul 2020 statele Uniunii Europene trebuie să-şi diminueze cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră, să îşi crească cu 20% eficienţa energetică şi să-şi producă 20% din energie din surse regenerabile. Din păcate, în România nu întâlnim aceleaşi preocupări şi, din acest motiv, vom ajunge să plătim amenzi pe baza procedurilor infrnigement, la fel cum s-a întâmplat în urmă cu câţiva ani în Ungaria, din cauză că guvernul nu a raportat către UE evoluţia măsurilor luate pentru implementarea Directivei 20/20/20”, precizează Marcel Bărbuţ.
În 2016, compania AdePlast a realizat o cifră de afaceri de 346 milioane de lei, în creştere cu 13% faţă de 2015.
AdePlast este cel mai important producător român de materiale pentru construcţii, cu trei platforme industriale situate în Oradea, Ploieşti şi Roman.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro